ogrody zimowe

1. Data: 2000-10-29 19:43:50

Temat: ogrody zimowe
Od: " " <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Po raz pierwszy dzisiaj trafiłam do Was.Przeczytamłam wiekszość korespondencji
i nie natrafiłam na temat ogrodów zimowych.A jest to dla mnie teraz wielki
problem.Niedawno przeszkliłam w narożniku domu dwie ściany i powstało
pomieszczenie, które mam zamiar wykorzystać do przechowywania w okresie zimy
roślin doniczkowych takich jak oleandry,bugenwile itp.Może wytrzymają tam też
inne rośliny pokojowe.Jest jednak problem, gdyż pomieszczenie jest od strony
południowej i dzisiaj gdy swieciło słońce temperatura dochodziła do 40
stopni.Czy ktoś z państwa ma doświadczenie w hodowli roslin w takich
pomieszczeniach.Co musze zrobić aby rosliny czuły sie tam dobrze zimą i latem?
Jakie rosliny hodować? Pozdrawiam Jadzia

2. Data: 2000-11-04 08:02:59

Temat: Re: ogrody zimowe
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Jest jednak problem, gdyż pomieszczenie jest od strony
> południowej i dzisiaj gdy swieciło słońce temperatura dochodziła do 40
> stopni.

Jest to problem każdej osoby która ma szklarnię nawet jeżeli nazywa się ją
zimowym ogrodem i wchodzi w skład budynku mieszkalnego.
Aby uniknąć takich temperatur można stosować różnego rodzaju zasłony które
będą przeciwdziałały bezpośrednim promieniom słonecznym lecz nie będą
"tamowały" światła w całości. Oczywiście należy także wietrzyć takie
pomieszczenia. Wietrzyć nie tylko na zewnątrz ale także do wewnartz budynku.
W ten sposób możemy poprawić sobie bilans cieplny w okresie jesieni i
wiosny.
Niestety, gdy zaczną się duże mrozy, być może będzie trzeba dogrzewać ogród
zimowy kosztem temperatury w mieszkaniu. Zależy to od jakości instalacji
dogrzewającej ogród zimowy. Oczywiście temperatura może tu wynosić nawet +5
ale nie wszystkie rośliny to zniosą.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-11-05 21:26:04

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-) http://ogrod.to.jest.to
>
>Dziękuję za odpowiedz.Utwierdziła mnie ona w przekonaniu,iż przebicie drzwi z
pokoju do szklarni ma sens.Jednak pod presją męża poczekam z tym do
wiosny,kontrolując izolacę szklarni i ilość potrzebnego ciepła do ogrzania w
czasie mrozów.Mam też pytanie, czy żluzje białe pionowe spełnią dobrze rolę
zasłony?

4. Data: 2000-11-05 22:15:57

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
[...]
> [...]
> wiosny,kontrolując izolacę szklarni i ilość potrzebnego ciepła do ogrzania
> czasie mrozów.Mam też pytanie, czy żluzje białe pionowe spełnią dobrze
To nie jest takie proste jak myślisz. Podałaś zbyt mało danych aby udzielić
ci właściwej odpowiedzi. Jaką izolację przeciwwilgociową masz położoną na
ścianach i przy gruncie?, jak duży jest ten ogród i ile wytwarza pary wodnej
w ciągu dnia?, jak jest zabezpieczony na noc przed utratą ciepła?, jaka jest
wentylacja w ciągu dnia? I wiele innych pytań. Znasz "Muratora"? Tam jest
trochę na ten temat. Znam kogoś co coś takiego posiada i ma trochę
doswiadczeń. Mogę go podpytać.
Pozdrawiam, Jerzy.

5. Data: 2000-11-10 19:41:48

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ci właściwej odpowiedzi. Jaką izolację przeciwwilgociową masz położoną na
> ścianach i przy gruncie?-Dwie ściany to ściany zewnetrzne domu ,pokryte
styropianem i masą akrylową,dwie następne to szyby zespolone o wsp/ 1,1
jak duży jest ten ogród-2mx 3,5m
i ile wytwarza pary wodnej w ciągu dnia?-nie wiem bo nie mam tam jeszcze roślin
jak jest zabezpieczony na noc przed utratą ciepła? - elektryczne ogrzewanie z
termostatem
jaka jest wentylacja w ciągu dnia? -można uchylić lub otworzyć część okien i
drzwi.I wiele innych pytań. Znasz "Muratora"? Tam jest

6. Data: 2000-11-14 09:32:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Utwierdziła mnie ona w przekonaniu,iż przebicie

Ja uważam, że nie ma sensu ogród zimowy do którego nie ma wejścia z domu.
Nie wiem, w jak ciepłym kraju ty mieszkasz. Wejście do takiego pomieszczenia
z dworu na którym panuje temperatura -20 st.C równa się nadmiernemu
wychłodzeniu pomieszczenia. Tym bardziej, ze jest ono niewielkie i brak mu
jakiejś śluzy. Jeżeli nawet, temperatura zewnętrzna nie wyeliminuje całkiem
wchodzenia to twojej szklarni, to w dużym stopniu utrudni korzystanie z
niej.
Dostęp do ogrodu zimowego najistotniejszy jest zimą. Brak dostępu z
mieszkania spowoduje zatracenie najistotniejszego waloru takiego obiektu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2000-11-18 22:29:03

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-) http://ogrod.to.jest.to
>
> Racja,ale ponieważ bedzie to pierwsza zima mojego ogrodu muszę zoriętować się
jak ją przetrwają w nim rośliny, ile ciepła muszę dostarczyć aby czuły sie
dobrze i.t.d.Jest to trochę asekuracja, wydaje mi się jednak konieczna.Jeżeli
wszystko ułoży się pomyślnie to przejście zostanie zrobione wiosną.
Pozdrawiam Jadzia

klon palmowy
nowosci na ogrody.agrosan.pl
Jakie rosliny chronic przed mrozem ?