opatrunek hydrocolloidowy

1. Data: 2005-08-01 19:04:58

Temat: opatrunek hydrocolloidowy
Od: Osst <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W tamtym tygodniu poparzyłem trzy palce oraz podudzia na obydwu nogach (
II st). Założyłem sobie w miejsca poparzone opatrunek hydrocolloidowy
firmy kendall. W przypadku palców spisał się dobrze, przylegał do rany
delikatnie i odklejenie go nie stanowiło problemu. Gorzej sprawa się ma
z opatrunkami na podudziach. Narazie odkleiłem tylko jeden z dużym
bólem, przykleił się tak mocno że odlejajac go naruszyłem gojącą się
ranę. Myślę że problem polega na tym że siedząc, cały czas naciskałem na
nie ciężarem ciała i przyczyniłem się do tego że przylepiły się one
mocniej niż powinny. Rana na udach nie jest specjalnie wilgotna, nie ma
tam specjalnie dużo wydzieliny która chyba sprzyja nieprzywieraniu ( jak
w przypadku palców). Ma ktoś pomysł jak odkleić drugi opatrunek bez
szkody dla rany? Może poczekać jeszcze pare dni i będzie łatwiej go
odkleić ( ten noszę 4 dni)? Wdzięczny będę za wskazówki.

Osst

2. Data: 2005-08-01 20:06:49

Temat: Re: opatrunek hydrocolloidowy
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Przed odklejeniem opatrunku wymoczyć go przez kilka(naście) minut w
roztworze wodnym jakiegoś środka odkażającego (np. Rivanol, nadmanganian
potasu, Povidon). Wszystkie te środki mogą zabarwić skórę (przejściowo).

Pozdrawiam
Piotr

Prawdopodobienstwo ciazy?
szukam lekarza...