oregano i majeranek

1. Data: 2003-10-03 15:45:00

Temat: oregano i majeranek
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie banalne:
Czy są to byliny czy jednoroczne?
Czy można je mrozić czy tylko suszyć?
Pozdrav.Rene
PS. po raz pierwszy zdażyło mi się uprawiać jakieś przyprawy (nie licząc
kopru czy pietruszki:)) i stąd pytanie:)

2. Data: 2003-10-03 16:45:17

Temat: Re: oregano i majeranek
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message
> Pytanie banalne:
> Czy są to byliny czy jednoroczne?
> Czy można je mrozić czy tylko suszyć?

Majeranek jednoroczny :-(, oregano-lebiodka wieloletnie i całkowiecie
odporne na mróz. Za wyjątkiem odmiany pstrolistnej. Bardzo polecam do
ogrodu - jest nie tylko ładna, zgrabna kępa z fioletowymi drobnymi kwiatkami
(długo kwitnie!), ale jeszcze przyciąga bzykacze.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-03 18:16:50

Temat: Odp: oregano i majeranek
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blkaql$gle$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

kwiatkami
> (długo kwitnie!), ale jeszcze przyciąga bzykacze.

Pstrolistna jest kapryśna? Nabyłam ja w tym roku, trzeba uważać zimą na nią?
--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-10-03 19:02:10

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrodu - jest nie tylko ładna, zgrabna kępa z fioletowymi drobnymi kwiatkami
> (długo kwitnie!), ale jeszcze przyciąga bzykacze.

W okolicach Lublina dobrze mi zimuje odmiana o białoobrzeżonych liściach jak
również żółtolistna - ta często jest przypiekana latem przez słońce. Odmiana
o białych kwiatach też jest warta uprawy.
A pszczół, a drobnych motyli jest na lebiodce bez liku! Raj dla oczu w
słoneczny dzień.
Rządek oregano rosnący obok świeżego ugoru dał na nim tyle siewek, że wygląda
teraz jak plantacja. Mała rzecz a cieszy!

Pozdrawiam ziołowo! Zbigniew Mazur

5. Data: 2003-10-03 19:10:21

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam ziołowo! Zbigniew Mazur

Dobrze, że jesteś.Korzystając z okazji
chcę Tobie podziękować za bambus
(ze spotkania).Rośnie jak na drożdżach.
Osiągnął 2,5 m wysokości.

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-10-03 20:00:57

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-10-03 20:09:47

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Dobrze, że jesteś.Korzystając z okazji
> chcę Tobie podziękować za bambus
> (ze spotkania).Rośnie jak na drożdżach.
> Osiągnął 2,5 m wysokości.
>
> Pozdrawia boletus

Brawo , Boletus się pojawił, a już smutno zaczynało być

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

8. Data: 2003-10-04 08:02:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> wrote in message

> [...]
Odmiana
> o białych kwiatach też jest warta uprawy.

No to może miałam po prostu pecha i będę się musiała rozejrzeć za
pstrolistną jeszcze raz.

> A pszczół, a drobnych motyli jest na lebiodce bez liku! Raj dla oczu w
> słoneczny dzień.

Albo na takim lubczyku:-)

> Rządek oregano rosnący obok świeżego ugoru dał na nim tyle siewek, że
wygląda
> teraz jak plantacja. Mała rzecz a cieszy!

Aha, to już mniej więcej znam zawartość kompostownika wiosną. Miło jest byc
uprzedzonym:-)))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-10-04 08:02:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> kwiatkami
> >
> Pstrolistna jest kapryśna? Nabyłam ja w tym roku, trzeba uważać zimą na

Może po prostu miałam pecha, bo zimą była w takim miejscu, gdzie jest lekkie
obniżenie. Ale wymarzła. Żółtolistna w tym samym miejscu rosła i zimowała
bezproblemowo, również ostatniej zimy.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-10-04 08:43:50

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rene <r...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:blk5q9$jic$...@a...news.tpi.pl...
> Pytanie banalne:
> Czy są to byliny czy jednoroczne?

W gruncie bez watpienia jednoroczny jest majeranek.
A mozna i suszyc i mrozic
Elfir

Kwasna ziemia?
datura