orzech włoski

81. Data: 2004-01-18 19:54:34

Temat: Re: orzech włoski
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message
news:bubgd9$6p8$1@korweta.task.gda.pl...
> Hejka. Anomalia jakaś, czy co? ;-)

Zadna anomalia ;)
Jerzy blednie wiazal dorodnosc drzewa z wystepowaniem plytko skal, a pominal
znaczenie wapnia.

Pozdrawiam,
Bpjea

82. Data: 2004-01-19 08:25:27

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl
> "Dirko" <d...@w...pl>
> Zadna anomalia ;)
> Jerzy blednie wiazal dorodnosc drzewa z wystepowaniem plytko skal, a
pominal
> znaczenie wapnia.

Bynajmniej, wcześniej o tym pisałem.
A czasami staram się kojarzyć fakty, a skoro orzech dotarł do Europy Pd i
Afryki Pn przez Bałkany z terenów obecnego Afganistanu i rośnie nawet do
1000 metrów pnm. to ...
Pozdrawiam Jerzy

83. Data: 2004-01-19 11:44:27

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

To ja dołącze się z innym pytaniem na temat orzecha włoskiego - czy to
prawda że jest jednym z drzew pobierających największe ilości wody i
zasadzony w podmokłym miejscu skutecznie je osusza?

pozdrawiam
Piotr

84. Data: 2004-01-19 16:56:12

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message
> [...] rośnie nawet do
> 1000 metrów pnm. to ...

Wiele gatunkow dochodzi do gornej granicy lasu. Moga tam rosnac i rozmnozyc
sie, ale z reguly nie sa dorodne.

Pozdrawiam,
Bpjea

85. Data: 2004-01-19 17:01:18

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@n...spamowac.mi.tu> wrote in message
> To ja dołącze się z innym pytaniem na temat orzecha włoskiego - czy to
> prawda że jest jednym z drzew pobierających największe ilości wody i
> zasadzony w podmokłym miejscu skutecznie je osusza?

Skuteczniejsza bedzie brzoza. Z tego co wiem, orzechy nie lubia podmoklej
gleby (tj. plytko wystepujacych wod gruntowych).
Brzoza na dodatek szybciej rosnie, dlatego jesli chcesz osuszyc teren, to
sadz brzozy.

Pozdrawiam,
Bpjea

86. Data: 2004-01-19 17:23:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> To ja dołącze się z innym pytaniem na temat orzecha włoskiego - czy to
> prawda że jest jednym z drzew pobierających największe ilości wody i
> zasadzony w podmokłym miejscu skutecznie je osusza?
:)
u Zagaja (Orzech wloski i leszczyna)
ktorego cytowal pare postow wyzej Dirko pisze
ze orzechy wloskie nie lubia wysokiego poziomu wod gruntowych
czyli nielubia takich podmoklych miejsc
:(
sam nie mam obserwacji w tym zakresie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

87. Data: 2004-01-19 17:51:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:003e01c3deb0$f12bdd60$187e63d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
> u Zagaja (Orzech wloski i leszczyna)
> ktorego cytowal pare postow wyzej Dirko pisze
> ze orzechy wloskie nie lubia wysokiego poziomu wod gruntowych

Hejka. Qrde blaszka, chyba się zdenerwuję. :-) Ani jeden, ani drugi nie
czyta, co się w wątku pisze. Czasami Tadziu odnoszę wrażenie, że jak napiszę
więcej, niż dwie linijki, to nikt nie ma siły tego przeczytać. :-)
Pozdrawiam ze zniechęceniem Ja...cki
P.S. Sam jesteś lepszy Zagaja, hehehihihaha. :-)

88. Data: 2004-01-19 18:21:22

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam ze zniechęceniem Ja...cki
> P.S. Sam jesteś lepszy Zagaja, hehehihihaha. :-)
po 200 km za kolkiem
w warunkach jak dzisiaj bola mnie nie tylko lapy
ale rowniez czacha dymi
i nie lapie o co sie obruszasz
?
hehe
masz jeszcze wiekszego dola
?
szkoda
ze tak tak daleko mieszkasz
bo wspolnie bysmy je czyms wypelnili
:)

89. Data: 2004-01-19 18:53:15

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:006a01c3deb8$fac3f1c0$187e63d9@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> ale rowniez czacha dymi
> i nie lapie o co sie obruszasz
> ?
Hejka. O, to kiepsko z Tobą. :-(

> hehe
> masz jeszcze wiekszego dola
> ?
Nie martw się o mojego doła (śnieg wszystko zasypał) a pomyśl o własnym
zdrowiu, bo Ci percepcja szwankuje. ;-) Napisałem o poziomie wody gruntowej,
że dla orzecha nie płycej niż 1,60-1,80 m.!

> szkoda
> ze tak tak daleko mieszkasz
> bo wspolnie bysmy je czyms wypelnili
> :)
200 km to prawie byłeś w pół drogi do mnie. Wypełnić? To się da odrobić
na wiosnę. :-)
Pozdrawiam pojednawczo Ja...cki

90. Data: 2004-01-19 19:12:13

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napiszę
> więcej, niż dwie linijki, to nikt nie ma siły tego przeczytać. :-)

Bez nerwów, pisz, jak ja, do szuflady:-)

Pozdrawia ze stoickim spokojem boletus

Sadzenie w styczniu?
rozpoczecie sezonu
Do Bogusława