oświetlenie LED

1. Data: 2008-06-22 20:23:25

Temat: oświetlenie LED
Od: Jacek Popławski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialem w kuchni 4 halogeny po chyba 75W. Parę tygodni temu dwa wymieniłem na
żarówki LED o mocy... 2W. Nie wydaje mi się, aby świeciły gorzej, a wyglądają
ładniej i się nie grzeją.

Jakie są wady oświetlenia LED? Zdaję sobie sprawę, że trudno nimi uzyskać
oświetlenie takie jak od prawdziwej żarówki i zawsze będzie raczej punktowe i
nie oświetlę tak łatwo całego pokoju. Co z żywotnością takich diód? Skoro moc
wynosi 2W to pewnie są połączone szeregowo, czy gdy jedna się przepali da się
je jakoś wymienić? I jak znaleźć tę padniętą? Były drogie.

2. Data: 2008-06-23 00:54:14

Temat: Re: oświetlenie LED
Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Jun 2008 22:23:25 +0200, Jacek Popławski napisał(a):

> [...]
> wynosi 2W to pewnie są połączone szeregowo, czy gdy jedna się przepali da się
> je jakoś wymienić? I jak znaleźć tę padniętą? Były drogie.

Wystarczy byle omomierz - uszkodzenie albo przerwa. albo zwarcie, a że są
to diody to dobra będzie miała w kierunku przewodzenia oporność niezbyt
dużą w kierunku zaporowym bardzo dużą.
Niektóre mierniki maja rysunek diody - na tej pozycji pokażą ci spadek
napięcia na diodzie w kierunku przewodzenia - np. około 0,7V, to te jest
jakas informacja...

3. Data: 2008-06-24 22:43:15

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> Niektóre mierniki maja rysunek diody - na tej pozycji pokażą ci spadek
> napięcia na diodzie w kierunku przewodzenia - np. około 0,7V, to te jest

0.7 to maja zwykle diody krzemowe. LEDY zależnie od koloru mają od 1,5V
(czerwone) do 3V.

4. Data: 2008-06-25 23:27:25

Od: "Q" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie są wady oświetlenia LED?

barwa swiatla;

halogeny daja najfaniejsze swiatlo wg mnie -
- oczy mi sie mecza najmniej przy halogenie;

5. Data: 2008-06-26 05:41:25

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Q" <n...@s...pl> wrote in message

> barwa swiatla;
>
> halogeny daja najfaniejsze swiatlo wg mnie -
> - oczy mi sie mecza najmniej przy halogenie;

Dokładnie - halogen to żarówka, z której włókna ciepło jest odprowadzane
na powierzchnię banki przez gaz, którym jest wypełniona, dzięki czemu prąd
płynący przez nią może być znacznie większy i może ona świecić bardziej
białym światłem, niż zwykła żarówka próżniowa...

6. Data: 2008-06-26 20:19:49

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> wrote in message

> 0.7 to maja zwykle diody krzemowe. LEDY zależnie od koloru mają od 1,5V
> (czerwone) do 3V.

Prawda, ale po dane katalogowe to trzeba wklepać typ LEDa np. w Googlu.

7. Data: 2008-06-27 08:44:23

Od: Jacek Kłapacz <ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>płynący przez nią może być znacznie większy i może ona świecić bardziej
>białym światłem, niż zwykła żarówka próżniowa...

A wcależebonie. Zwykła żarówka w środku ma zazwyczaj argon, nie próźnię. A halogen
jest trwalszy (i
może świecić jaśniej dzięki wyższej temperaturze włókna) dzięki zachodzącemu w nim
tzw. cyklowi
halogenowemu. I właśnie dlatego halogeny są małe, żeby się ich ścianki nagrzewały do
odpowiednio
wysokiej temperatury.

więcej tutaj:
http://oswietlenie.endi.pl/Zarowka_halogenowa,152.ht
ml
http://www.skleposwietleniowy.pl/info_pages.php?page
s_id=11

pozdrawiam
Jacek Kłapacz.

8. Data: 2008-07-05 21:26:36

Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jakie są wady oświetlenia LED? Zdaję sobie sprawę, że trudno nimi uzyskać
> oświetlenie takie jak od prawdziwej żarówki i zawsze będzie raczej

no i to wraz z ceną dwie wady. Ale mądrzy ludzie nad tym pracują.
Inna wada: oświetlenie jest kierunkowe.
Wydajność LED niestety jest gorsza niż kompaktów na razie. Ale lepsza niż
halogenów.

> [...]
> się
> je jakoś wymienić? I jak znaleźć tę padniętą? Były drogie.

ale pewnie będą tańsze, nie martw sie na zapas, teoretyczna trwałośc LED
jest niesamowita, nawet 50k godz.

kominek - powierzchnia kratki
instalacja niskonapieciowa?
Ekspres automat saeco