pączki

1. Data: 2002-01-15 08:55:06

Temat: Re: paczki
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie pisalem, ze nie lubie gotowac. Wrecz przeciwnie, od
> dziecinstwa lubilem i nadal lubie i gotuje.  Natomiast mam sceptyczyn
> stosunek do przepisow.  Owszem, przepisy sa bardzo wazne, ale
> umiejetnosc gotowania nie polega na znajomosci przepisow.
>
> Ja w kazdym razie, kiedy chce zrobic jakas nowa dla mnie potrawe, to
> sataram sie wyszuakc rozne na nia prezpisy, dowiedziec sie czegos o
> kuchni kraju i regionu z ktorego pochodzi, takzue ewentualni czegos o
> historii tej potrawy. Chodzi o to, zeby dowiedzeic sie, "o co chodzi" w
> [...]
(ciach)

Całkowicie się zgadzam, zwłaszcza w kwestii strogonowa (obie pisownie
dozwolone) - mnie też z lekka zaskoczyły parówki i wieprzowina ze śliwkami,
poza tym lubię czytać, poznawać i wczuwać się w "filozofię" kuchni. Ale z
drugiej strony bez przepisów byłoby trudno zrobić coś po raz pierwszy - zresztą
ja z reguły zmieniam przepisy i później właściwe danie popisowe jest tylko
wariacją na temat przepisu wyjściowego.
Pozdrowienia
Agnieszka
PS. Próbujesz potrawy w trakcie przyrządzania, żeby poznać smak na różnych
etapach - ja tak robię i czasem daje to bardzo dobre efekty dla końcowego smaku.

1. Data: 2002-02-01 09:21:09

Temat: Re: pączki
Od: "jolkakami" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ;-)

A gdzie ten przepis? bo nie widzę a mam ochote zrobić pączki .

Pozdrawiam Jolka

Co mam czytac ???
przepisy i przyprawy średniowieczne
Plow, czyli "Palow osz" (Uzbekistan)