panele podłogowe w nieogrzewanym pomieszczeniu

1. Data: 2006-06-05 14:05:01

Temat: panele podłogowe w nieogrzewanym pomieszczeniu
Od: "Tomek" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pomieszczenie, ktore uzywam tylko latem, zima nie ma tam ogrzewania.
Potrzebuje polozyc podloge/panele/cos innego??? aby ocieplic podloge (w tej
chwili jest tylko beton). Myslalem o panelach. W OBI powiedziano mi, ze panele
nie wytrzymaja zimy (mroz) i beda na nastepny rok do wyrzucenia. Z kolei w
mniejszym sklepie powiedziano mi, ze spokojnie wytrzymaja, tylko nie te po
20PLN tylko drozsze za 50PLN. Dzwonilem do kilku producentow i generalnie nie
daja gwarancji jesli pomieszczenie jest nieogrzewane, ale wielu z nich mowilo,
ze nie powinno sie nic stac podczas zimy.
A moze deski? Jak zachowaja sie deski?

Jesli ktos ma jakies doswiadczenia/wiedze w tym zakresie bardzo bede wdzieczny
za info.

Dzieki i pozdrawiam

Tomek

2. Data: 2006-06-09 04:59:02

Od: "lucky" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mowilo,
> ze nie powinno sie nic stac podczas zimy.

problemem nie jest temperatura ale ewentualna wilgoć.
Jeżeli pomieszczenie jest w miarę suche i przewiewne oraz obowiązkowo
zrobisz izolację od podłoża (choćby z tzw. folii budowlanej), to moim
zdaniem będzie OK. Panele są lakierowane a ich krawędzie zazwyczaj pokryte
woskiem (mówię o tych na zatrzask), więc teoretycznie dostęp wilgoci jest
utrudniony. Musisz pamiętać tylko o zaimpregnowaniu tych krawędzi przy
ścianach, a wszczególności tych, które były przycinane, Najlepiej coś co
wnika - np pomalować te krawędzie lakierem
I tak wpływu wilgoci (choćby tej z powietrza) całkowicie nie zlikwidujesz
ale ponieważ taka podłoga jest podłogą pływającą, to problemu nie widzę.
Problemem może tu być powierzchnia tego pomieszczenie - jeżeli duża, to może
trzeba będzie robić dodatkowe dylatacje
I nie ma tu większego znaczenia za jakią kasę panele kupisz. Wszystkie i tak
zrobione na bazie pilśni a różnią się tak naprawdę grubością, wytrzymałością
na scieranie i technicznym rozwiązaniem zatrzasków

Co do desek, to skala problemu rośnie proporcjonalnie do estetyki jaką
chcesz osiągnąć. Te same zjawiska co w/w tu także działają z tą drobną
różnicą, że:
- deska jest surowa z wszystkich stron (które będą chłonąć wilgoć) -
konieczność lakierowania całej przed jej położeniem
- deska jest mocowana sztywno do legarów - a zatem w zależności od zmiany
wilgotności bedą powstawały szpary między nimi
- trudniej sie ją układa niż panele
- jest dożo bardziej wytrzymała mechanicznie niz panel
- mozna przeprowadzić jej renowację (panela niestety nie)

To byłoby na tyle
Decyzja należy do Ciebie

Andrzej

Wymiana okien, kogo polecacie? Warszawa
zawieszenie polek a plyta GK
potrzebuje stare (bez legalizacji) wodomierze 3/4"
prośba o poświęcenie 1 minutki
Instrukcja obsługi ekspresu ciśnieniowego stawianego na gaz