patchwork...

1. Data: 2001-09-06 21:03:06

Temat: patchwork...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

...to moja najnowsza specjalnosc, co juz niektorzy wiedza. Bardzo
bym chciala rozpowszechnic to w PL.
poza tym maczam palce w szyciu, dzierganiu, czasem
haft/gobelin/xxx

bardzo sie ciesze, ze jest grupa

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-09-07 13:06:59

Temat: Re: patchwork...
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisala:

> ...to moja najnowsza specjalnosc, co juz niektorzy wiedza. Bardzo
> bym chciala rozpowszechnic to w PL.

To może powiedz, co to jest. Domniemuję, że zszywanie z łatek
czegoś nowego (mam łatkową spódnicę), a nie łatanie np. starych
dżinsów :-)

Krycha&Co(ty)

1. Data: 2001-09-07 21:52:36

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote:
> To może powiedz, co to jest. Domniemuję, że zszywanie z łatek
> czegoś nowego (mam łatkową spódnicę), a nie łatanie np. starych
> dżinsów :-)

Najczęściej zszywa się z rozmaitych szmatek różne kapy, obrusy i inne
podobne - ze zrobieniem z tego ciuchów jest chyba trudniej - potem takie
pozszywane musiałabyś z powrotem porozcinać :) Naprawdę ładne są
zazwyczaj oczywiście patchworski o tyle niepatchworkowate, że wcale nie
(jak tradycja przykazała) ze ścinków, a z pociętego, nowego i ślicznego
materiału :)

EwaP HF FH
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2001-09-11 12:21:26

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec napisala:

> Najczęściej zszywa się z rozmaitych szmatek różne kapy, obrusy i inne
> podobne - ze zrobieniem z tego ciuchów jest chyba trudniej - potem takie
> pozszywane musiałabyś z powrotem porozcinać :)

Można zszywać od razu w kształcie odzienia? Albo naszywać na cieniutkim
spodzie?

> Naprawdę ładne są
> zazwyczaj oczywiście patchworski o tyle niepatchworkowate, że wcale nie
> (jak tradycja przykazała) ze ścinków, a z pociętego, nowego i ślicznego
> materiału :)

Na nowe materiały to by się trzeba z jakimś zakładem krawieckim umówić.
Jak mają wyrzucić, to może sprzedadzą za przysłowiową złotówkę?
To się zszywa ręcznie, czy maszynowo? A może łaczyć szydełkiem?
Ja chyba mam kota - jeszcze nie skończyłam z przetworami, a już sobie
szukam nowej roboty ;-)

Krycha&Co(ty)

1. Data: 2001-09-12 18:28:18

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote:
> Można zszywać od razu w kształcie odzienia? Albo naszywać na cieniutkim
> spodzie?

Myślę, że mozna, ale może i tak lepiej od razu puzzle układać? :)

> Na nowe materiały to by się trzeba z jakimś zakładem krawieckim umówić.
> Jak mają wyrzucić, to może sprzedadzą za przysłowiową złotówkę?

Też pomysł, ale wydaje mi się, że wymaga bardzo dużego gustu i smaku w
doborze wzorów i koloróqw, żeby toto po oczach nie gryzło.

> To się zszywa ręcznie, czy maszynowo? A może łaczyć szydełkiem?

Jak chcesz. Widziałam w Stanach takie cale ręcznie uszyte, w sklepach
Amiszów, ale to pewien rodzaj paranoi :) Wydaje mi się, że jedyny plus
zszywania ręcznego to to, ze mozna bardziej z kształtami łatek
pokombinować, tylko, czy to potem się marszczyć nie będzie... Ale i tak,
najpierw pewnie sfastrygować trzeba, nie ma zmiłuj się. Szydełkiem to by
mozna gdyby się z jakichś skórzanych łatek coś robiło (kiedyś torby takie
były modne, nie?)

> Ja chyba mam kota - jeszcze nie skończyłam z przetworami, a już sobie
> szukam nowej roboty ;-)
Err... Masz kota. Z tego co wiem, nawet dwa :DDD

EwaP HF FH

1. Data: 2001-09-13 10:14:34

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec napisala:

> Myślę, że mozna, ale może i tak lepiej od razu puzzle układać? :)

No właśnie takie mam skojarzenie - puzzle, tylko własnego pomysłu :-)
Może nawet istnieje coś w rodzaju kleju do tkanin?

> Też pomysł, ale wydaje mi się, że wymaga bardzo dużego gustu i smaku w
> doborze wzorów i koloróqw, żeby toto po oczach nie gryzło.

Jako dziewcze niewinne troche malowałam, do sztuki uzytkowej powinno
wystarczyć. Zresztą wyobrażam sobie, że biorę od nich wór kawałków
i dopiero potem wybieram co i do czego pasuje.

> Jak chcesz. Widziałam w Stanach takie cale ręcznie uszyte, w sklepach
> Amiszów, ale to pewien rodzaj paranoi :)

Oni po prostu mają za dużo czasu :-)

> Wydaje mi się, że jedyny plus
> zszywania ręcznego to to, ze mozna bardziej z kształtami łatek
> pokombinować, tylko, czy to potem się marszczyć nie będzie...

Będzie, jak nie na spodzie to te wszystkie skosy muszą się marszczyć :-(
Ale przy zszywaniu maszynowym też się będzie ciągnąć. Wyobraźni
starcza mi tylko na puzzla, albo na zszywanie kwadratów i prostokątów.

> Ale i tak,
> najpierw pewnie sfastrygować trzeba, nie ma zmiłuj się.

Spiąć szpilkami? Z fastrygowaniem to może być roboty na kilka lat.

> Szydełkiem to by
> mozna gdyby się z jakichś skórzanych łatek coś robiło (kiedyś torby takie
> były modne, nie?)

Tak, stąd mi to szydełko przyszło. I chusty z takich jakby kwadratów,
tylko nie wiem, czy to się przypadkiem nie szydełkowało od razu.

> Err... Masz kota. Z tego co wiem, nawet dwa :DDD

Aaaaa, to mam trzy :-o

Krycha&Co(ty)

1. Data: 2001-09-13 10:15:17

Od: Hanna Deirdre <l...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sep 2001 18:28:18 GMT, Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> wrote:
>Myślę, że mozna, ale może i tak lepiej od razu puzzle układać? :)
Mozna, mozna1 Do dzis mam pierwsza patchworkowa kamizele z latek
rozno-niebieskiej dzianiny! kamizela dosc duza bo obszerna i ponizej
tylka siega!
Ja wykorzystuje wsszelkie resztki jakie mi zostaly z nnego szycia,
zawsze tego pelno worow lezy bo "szkoda wyrzucic" ;-))

> [...]
>zszywania ręcznego to to, ze mozna bardziej z kształtami łatek
>pokombinować, tylko, czy to potem się marszczyć nie będzie...
No to ja mam kota bo pierwsza koldre patchworkowa dla siostry zrobilam
CALKOWICIE recznie, kazdy paseczek i obrazek! A paskow duzo bylo bo
sobie wymyslilam obrazki w obramowaniu kratownicy, no i jeszcze
pikowanie i czy jak tam zwal. A recznie dlatego ze inwencja tworcza
mnie pchala do dziela a maszyna po upadku ze stolu na podloge nie
chciala wspolpracowac! na szczescie to juz sie zmienilo, dziala i
wszelkie inne patchworki szylam maszynowo. Oczywiscie nie moglo byc za
dobrze i dalej je robie ze wstawkami obrazkowymi ktorych po porstu nie
da sie robic inaczej niz recznie albo z wyhaftowanymi krzyzykowo
obrazeczkami kotkow, dinozaurow, gwiazdek, etc....

pozdrawiam Hania

1. Data: 2001-09-13 14:59:37

Od: "Ewelina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A propo's patchworku. Jak zwykle szukając zupełnie czego innego znalazłam
stare wydanie "Dekoracje nr1" z października 1995, poświęcone w całości w/w.
Dowiedziałam się z niego, że patchwork został rozpowszechniony w Polsce
przez...Krzyżaków, ze względu na technikę wykonania ich namiotów i
pikowanych zimowych ubranek. Ciekawe.
Przy okazji odpowiedziałam sobie na postawione przeze mnie pytanie w temacie
pledo-kocyka dla niemowlaka. Najlepszym sposobem na usztywnienie jest...
flizelina. Odpowiedź prosta, a ja na to jakoś nie wpadłam.
Dodatkowo zagadka: Wydawcy polecają do wykonania specjalną igłę do pikowania
ręcznego. Czy ktoś może wie, jak to zwierzę wygląda?
pozdrawiam, Ewelina

1. Data: 2001-09-16 09:34:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Sep 2001 16:59:37 +0200, "Ewelina"
<e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Dodatkowo zagadka: Wydawcy polecają do wykonania specjalną igłę do pikowania
>ręcznego. Czy ktoś może wie, jak to zwierzę wygląda?

sama nie wiem, od czego zaczac! pewnie odprzperosin, ze sie nie
odezwalam od razu... ten cholerny news server...

co do patchworku toproponowalabymnajpierw przejsc sie wirtualnie
po galeriach dostepnych na Internecie...poniwaaz jestem aktywna w
rec.crafts.txtiles.quilting to polecam strony prywatne moich
znajomych z tej grupy:
http://home.att.net/~Ellison-Texas/
http://www.clueless.norman.ok.us/sf/quilts/quilts.ht
http://www.geocities.com/sandy_quilter
http://www.geocities.com/Heartland/Ranch/4775/stearn
1.html
http://pages.prodigy.net/ledbottom/
http://www.users.qwest.net/~lsquared/
http://www.elmcreek.net/quilts.html (ona pisze powiesci zwiazane
z kolderkami tez...)
www.lnscreations.eboard.com
http://home.talkcity.com/hobbyct/smeggey
http://members.tripod.com/susan.barker/
http://albums.photopoint.com/j/AlbumIndex?u=74990&a=
sa bloki, ktore moja przyjaciolka w USA dostala z calego
swiata,zeby skonstruowac duza miedzynarodowa koldre pikowana dla
jednej kobitki z naszej grupy, ktora ma dosc zaawansowanego raka.
zdjeciapodsuwam w celu pokazania roznorodnosci blokow i
zwzorow...na gorze strony jest link do Mickie Swall's Albums -
mozna obejrzec jej dziela (ona szyje dla czasopism kolderkowych!)
i zdjecia znajomych ("rctq friends" - m.in. jestem tam tez ja,
jakby kto chcial gebe dolaczyc do postow)

bardzo dobrym tylem i jednoczesnie wszadem dokolderek (szczeg.
dzieciecych) jest polar. tak mi sie przypomnialo...

pozdr

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-17 11:19:35

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Ojej, jak swojsko!
>
> Agata Solon, naturalna

i jeszcze ja! ale jestem bardziej krzyzykowa nie patchworkowa
Asia

Próba
job/lavoro
Dzień dobry