piekarnik pod 230V

1. Data: 2005-04-18 08:26:29

Temat: piekarnik pod 230V
Od: "rd" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pewne obawy odnośnie wytrzymałości instalacji elektrycznej (co bądź -
już wiekowa bo lata 70-te) po podłączeniu piekarnika elektrycznego. W danych
piekarnika istnieje m.in. zapis typu: moc przyłączeniowa 3,65kW. Główny
korek na instalacji mam 16A - czy taka instalacja jednofazowa wytrzyma
obciążenie takim urządzeniem czy powinieniem raczej rozglądać się za takimi
których ta moc jest mniejsza - np. 2,5kW.

2. Data: 2005-04-18 08:31:10

Temat: Re: piekarnik pod 230V
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jaki jest kabel (mm2) i z czego?

3. Data: 2005-04-18 09:16:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rd" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Główny
> korek na instalacji mam 16A - czy taka instalacja jednofazowa

Trudno powiedzieć. Lata 70te, więc aluminiowe przewody, główne
zabezpieczenie też trochę małe. Mimo wszystko powinno wytrzymać, ale
dla własnego bezpieczeństwa proponowałbym wezwać elektryka, żeby:
- ocenił stan instalacji
- docisnął połączenia w puszkach na linii zabezpieczenia - piekarnik
- wymienił gniazdko do którego będzie podłączony piekarnik na solidne,
a jeszcze lepiej połączył to na sztywno

Piekarnik ma moc max. 3,65kW, ale to moc sumaryczna wszystkich
pracujących grzałek, takiej baterii zwykle się naraz nie odpala, na
ogół pracuje tylko ich część, więc nie będzie tak źle. Tyle, że o
włączaniu czajnika elektrycznego czy mikrofalki razem z pracującym
piekarnikiem raczej zapomnij.

J.

4. Data: 2005-04-18 10:15:31

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 18 Apr 2005 10:26:29 +0200 I had a dream that rd
<r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>obciążenie takim urządzeniem czy powinieniem raczej rozglądać się za takimi
>których ta moc jest mniejsza - np. 2,5kW.

Tu jest jakieś pytanie? Bo nie widzę pytajnika ;-P

Policz sobie: 16A to ~3680W, więc to, co potrzebuje kuchenka. Ale nie
włączysz praktycznie niczego więcej.

IMHO rozważ poprowadzenie osobnego kabla od bezpieczników (osobny bezpiecznik
na ten obwód) do kuchenki. Po mieszkaniu to możesz w jakichś estetycznych
korytkach puścić. To naprawdę dużo mniej roboty niż kucie ścian, bo "gdzieś
się jakiś kabel przepalił i nic nie działa".

--
Grzegorz Janoszka

czy ktos bral kredyt w "kredyt partner" ?
Pralka, koszt części zamiennych
Budowa domu ile to kosztuje ?
lodówki ARDO ICO 30BA-2 ICO 30 BAA+ czy to to samo?
TBS - mieszkania