piernik (dla Joli L-L)

1. Data: 2000-12-13 22:34:38

Temat: piernik (dla Joli L-L)
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

1/3-1/2 szklanki miodu sztucznego
1 szkl. cukru
1 szkl. mleka (może być ciut więcej)
3 szkl. mąki
3 łyżki kakao (naturalnego)
1/2 kostki margaryny
1 łyczeczka sody
1 jajko
łyżeczka goździków (mielonych), cynamonu, ciut imbiru i co kto
lubi czuć w pierniku
bakalie (rodzynki, orzechy wł., skórka pomarańczowa)

Miód i cukier utrzeć. Dodawać mąkę, jajko i mleko. Następnie sodę,
bakalie, kakao, przyprawy. Na koniec wlać rozpuszczoną margarynę.

Mówiąc szczerze, jak kiedyś dałem margarynę na początek, to też
wyszło. Wychodzi 1 1/2 - 2 formy "keksówki" zależnie od wielkości.
Nie pamiętam, ile się piecze. Temp. ok. 180 st.C. Po tym, jak już
urośnie można podlać wodą i zmniejszyć trochę gaz.

--
K o n r a d J. B r y w c z y ń s k i
private velvet animal empty t. v.

1. Data: 2000-12-13 22:44:42

Temat: Re: piernik (dla Joli L-L)
Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Dec 2000 23:34:38 +0100, Konrad Brywczy?ski
<b...@w...pdi.net> wrote:

> [...]
>1 jajko
>?y?eczka go?dzików (mielonych), cynamonu, ciut imbiru i co kto
>lubi czu? w pierniku
>bakalie (rodzynki, orzechy w?., skórka pomara?czowa)
>
>Miód i cukier utrze?. Dodawa? m?k?, jajko i mleko. Nast?pnie sod?,
>bakalie, kakao, przyprawy. Na koniec wla? rozpuszczon? margaryn?.
>
>Mówi?c szczerze, jak kiedy? da?em margaryn? na pocz?tek, to te?
>wysz?o. Wychodzi 1 1/2 - 2 formy "keksówki" zale?nie od wielko?ci.
>Nie pami?tam, ile si? piecze. Temp. ok. 180 st.C. Po tym, jak ju?
>uro?nie mo?na podla? wod? i zmniejszy? troch? gaz.

wszystko rozumiem, tylko nie tego podlewania woda... jak, gdzie i
dlaczego?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2000-12-13 23:34:58

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <k...@f...unn.ac.uk> napisał w wiadomości

| wszystko rozumiem, tylko nie tego podlewania woda... jak, gdzie i
| dlaczego?

Dlaczego - bo jak się ma taki do d... piekarnik, jak ja, to trzeba
uważać, by nie przypalić, gdzie - na taką brytfankę-półkę, na którą
się kładzie kratkę, na którą z kolei foremki. Ale pisałem, że to
opcjpnalnie. W przyzwoitym piekarniku raczej nie potrzebne.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2000-12-14 09:49:13

Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

czyli wychodzi kombinacja podwojnej polk (nie do tanczenia a do
kladzenia na!)i i bain Marie?
Moja Mam zawsze czesciowo okrywala z bokow ciasta papierem
pergaminowym a potem, w nowoczesniejszych latach podwojna,
potrojna folia. Piekarniki sa notoryczne!

Krysia

1. Data: 2000-12-14 12:53:01

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

| czyli wychodzi kombinacja podwojnej polk (nie do tanczenia a do
| kladzenia na!)i i bain Marie?

No nie do końca. Foremki nie są zanurzone w wodzie. Woda po
prostu zatrzymuje część ciepła (chyba) i wprowadza bardziej
wilgotną atmosferę. U mnie tak trzeba. Niestety.

Poniżej moja próba bardziej graficznego schematu. :-)

I__I I__I
--------------------
I_______woda________I

| Moja Mam zawsze czesciowo okrywala z bokow ciasta papierem
| pergaminowym a potem, w nowoczesniejszych latach podwojna,
| potrojna folia.

Ale papier chroni przed przypaleniem z góry, a mój piekarnik
piecze jakoś nierównomiernie od spodu (nie ma górnego palnika).

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2000-12-14 14:26:42

Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

wszytko zrozumialam, dziekuje. Ten papier i folia to byly
filuternie uczepione bokow blachy, bo piekranik nasz z kolei
palil z bokow...

Krysia

1. Data: 2000-12-14 16:17:01

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> wrote in message

> 1/3-1/2 szklanki miodu sztucznego [ciach]...

Dzięki Konrad:)))

Dzisiaj odcięło mnie od rana od netu i nie mogłam nic ani przeczytać nowego
ani wysłać- od 5 sekund jest OK to już drukuję coś dla Ciebie :)

Jola

Re: Byl barszczyk, a uszka :-) ?
taccos
Re: Karkówka !!!!