pierogi leniwe

1. Data: 2004-09-17 21:03:05

Temat: pierogi leniwe
Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

dlaczego przy robieniu ciasta ono sie tak strasznie lepi????
pierwszy raz jak dawalam to mialam przepis bez jajek i wyszly mi w sumie
najlepiej

potem wykorzystalam przepis z dodaniem jajek i ciasto bylo strasznie lepkie,
wrecz "nie do ujarzmienia" :)

pomyslalam ze to z powodu jajek, wiec kolejnym razem wrocilam do
poprzedniego przepisu i mimo to sie kleilo, ale jak przypuszczam byla to
wina ziemniakow

wybaczcie za te "niemadre" wywody ale ja jestem doslownie poczatkujaca jesli
chodzi o gotowanie, dlatego pytam:

1. od czego glownie zalezy ze ciasto jest bardzo lepkie?

2. jaki przepis byscie polecili zeby byly puszyste i pyszne?

pozdrawiam :)

1. Data: 2004-09-18 17:26:22

Temat: Re: pierogi leniwe
Od: e...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie czuje się w kuchni najlepiej ale w pierogach jestem dobra.
ciasto :mąka,1 jajo,sól i ciepła woda.I 2 RĘCE!
Ela

1. Data: 2004-09-18 18:49:13

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>   ciasto :mąka,1 jajo,sól i ciepła woda.I 2 RĘCE!
>    Ela

Takie, to wyszłyby ciut......"przyleniwiałe" ;-)
Areta

1. Data: 2004-09-18 20:35:26

Od: "Zinejda" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mari" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 1. od czego glownie zalezy ze ciasto jest bardzo lepkie?
>
> 2. jaki przepis byscie polecili zeby byly puszyste i pyszne?

Ja robię leniwe z serem białym
kostka chudego sera 250-300
2 jajka
2 ł.maki ziemniaczanej czubate
4 ł. mąki wrocławskiej lub podobnej czubate
sól
mąka na stolnice
Oddzielam żółtka od białek .Białka ubijam na sztywną pianę z szczypta
soli.Wszystkie składniki wsypuje do białek mieszam mikserem .Na stolnice
sypie mąkę,żeby do rak ciasto się nie lepiło.Dziele na pół bo cała porcja
nie mieści się na stolnicy.Toczę wałek ok 3 cm kroje na skos dł.ok4-5 cm na
"oko".Podaje polane masełkiem podsmażonym z bułką tartą i posypane
cukrem.wychodzi Ok 20-24 sztuki .Smacznego
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2004-09-18 20:46:44

Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> "oko".Podaje polane masełkiem podsmażonym z bułką tartą i posypane
> cukrem.wychodzi Ok 20-24 sztuki .Smacznego

Dzieki, sprobuje :)

1. Data: 2004-10-06 15:15:45

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mari" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

Sprobuj takiego przepisu. Leniwe robi sie szybko, a smakiem nie odbiegaja od
tych tradycyjnych...
Pierogi leniwe (inaczej)
Składniki na 3 (spore) porcje:
-50 dag sera twarogowego,

-3 jajka,

-3 łyżki mąki,

-4 dag masła do polania,

-3 łyżki tartej bułki

-sól

Ser wycisnąć praską lub zmielić w maszynce. Dodać jajka i mikserem lub
drewnianą pałką utrzeć składniki na puszystą masę.

Posypywać przesianą przez sitko mąką, mieszać od boków i dna naczynia ku
środkowi, tak jak miesza się ciasto biszkoptowe.

Kluski kłaść łyżką do wrzącej, osolonej wody, gotować ok. 3 min. w naczyniu
odkrytym. Wyłączyć gaz i naczynie na chwile przykryć.

Odcedzone z wody podawać z masłem i bułką tartą, posypane cukrem lub ze
śmietaną.

Mozna rowniez odgrzewac (odsmazac) na sklarowanym masle.

Pzdr.

Iwona

Salatka z toretllini
rosół z kartoflami
ciasteczka jeżyki / polewa czekoladowa - poszukiwane przepisy
ntg (pewnie)
szukam włascicieli pizzerii