Re: pierogi leniwe

From: "Zinejda" <z...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: pierogi leniwe
Date: Sat, 18 Sep 2004 22:35:26 +0200

Użytkownik "mari" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
news:cifjbu$11l$1@opal.icpnet.pl...
> dlaczego przy robieniu ciasta ono sie tak strasznie lepi????
> pierwszy raz jak dawalam to mialam przepis bez jajek i wyszly mi w sumie
> najlepiej
>
> potem wykorzystalam przepis z dodaniem jajek i ciasto bylo strasznie
lepkie,
> wrecz "nie do ujarzmienia" :)
>
> pomyslalam ze to z powodu jajek, wiec kolejnym razem wrocilam do
> poprzedniego przepisu i mimo to sie kleilo, ale jak przypuszczam byla to
> wina ziemniakow
>
> wybaczcie za te "niemadre" wywody ale ja jestem doslownie poczatkujaca
> [...]
Ja robię leniwe z serem białym
kostka chudego sera 250-300
2 jajka
2 ł.maki ziemniaczanej czubate
4 ł. mąki wrocławskiej lub podobnej czubate
sól
mąka na stolnice
Oddzielam żółtka od białek .Białka ubijam na sztywną pianę z szczypta
soli.Wszystkie składniki wsypuje do białek mieszam mikserem .Na stolnice
sypie mąkę,żeby do rak ciasto się nie lepiło.Dziele na pół bo cała porcja
nie mieści się na stolnicy.Toczę wałek ok 3 cm kroje na skos dł.ok4-5 cm na
"oko".Podaje polane masełkiem podsmażonym z bułką tartą i posypane
cukrem.wychodzi Ok 20-24 sztuki .Smacznego
Pozdrawiam Kasia