piknik

1. Data: 2002-05-10 07:50:03

Temat: piknik
Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomozcie!!!!

Wybieram sie na piknik w 4 osoby i jestem odpowiedzialna za jedzonko.
Problem w tym ze zupelnie nie wiem co zrobic - oczywiscie chcialabym cos
pysznego (przez zoladek do serca :-)) i nie psujacego sie.
Macie jakies pomysly????

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2002-05-10 08:21:24

Temat: Re: piknik
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Problem w tym ze zupelnie nie wiem co zrobic - oczywiscie chcialabym cos
>pysznego (przez zoladek do serca :-)) i nie psujacego sie.

I pomysl
..salatka z kaszy kus kus z pomidorem, ogorkiem,papryka,
swieza mieta,pietruszka natka sokiem z cytryny i oliwa.....to ma
swoja nazwe na Tabulah.....(?)

II pomysl
"grecka salatka ziemniaczana (przepis pochodzi z ksiazki
"Griechische Meze Gerichte", ktora dostalam na gwiazdke od kolezanki
z Berlina - salatke juz wyprobowalam i jest pyszna :-) (slowa Herbatki)

1 kg ziemniakow (najlepiej jak najmniejszych i tych
salatkowych, co sie nie rozlatuja po ugotowaniu)
1 srednia czerwona cebula, pokrojona na cieniutenkie plasterki 5
0 g czarnych oliwek, odsaczonych z zalewy
4 lyzki oliwy z oliwek extra vergine
2 lyzki octu z czerwonego wina
sol i swiezo zmielony pieprz
1 lyzeczka suszonego tymianku
Ziemniaki gotujesz, ochladzasz i kroisz w plasterki grubosci
ok. 0,5 cm. Plasterki ziemniakow ukladasz na talerzu w koleczko
"na dachowke"(jeden plasterek zachodzi na drugi), przekladajac
kazdy plasterek ziemniaka plasterkiem cebulki. Posypujesz z
wierzchu posiekanymi oliwkami. Oliwe, ocet i przyprawy mieszasz
dokladnie i powstalym sosem polewasz salatke (plasterki powinny
byc lekko zanurzone wsosie, jesli bedzie go za malo - dorob - im
wiecej sosu, tym lepiej sie zamarynuja warzywa). Wstawiasz na
noc do lodowki i podajesz na zimno. " Autor Herbatka

III pomysl
deske serow (coby nie poplynely tylko.....:), dip w sloiku, i
warzywa - kalarepke (bo sezon), kalafiora surowego (bo zaczyna
sie sezon), papryka (bez sezonu), ogorek(sezon powoli),
rozejrzyj sie w warzywniaku........A potem maczasz w sloiku......:)

IV pomysl
bananowca Magdaleny (jak nie jedli - to masz jak w banku tytul
Krolowej pikniku)

1. Data: 2002-05-10 08:43:37

Od: Aleksandra <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> III pomysl
> deske serow (coby nie poplynely tylko.....:), dip w sloiku,

Przepraszam, wrącam się, ale taki dip to kupuje
się gotowy czy z czegos cudo się tworzy?
Gosia

1. Data: 2002-05-10 09:54:47

Od: "Michal Dwuznik" <M...@c...ch> szukaj wiadomości tego autora

> I pomysl
> ..salatka z kaszy kus kus z pomidorem, ogorkiem,papryka,
> swieza mieta,pietruszka natka sokiem z cytryny i oliwa.....to ma
> swoja nazwe na Tabulah.....(?)

Z tego co wiem Taboule to taki kuskus, tylko z grubszymi ziarenkami,
faktycznie zwykle uzywany do salatek.

Pzodrawiam
Michal

PS: Jak sie myle to prostujcie ...

1. Data: 2002-05-10 10:29:26

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra <a...@u...com.pl> wrote:

>Przepraszam, wrącam się, ale taki dip to kupuje
>się gotowy czy z czegos cudo się tworzy?
>Gosia

..uffffff...dipow wlasnej roboty tyle co gruszek na
wierzbie.....mnostwo roznych........szukajcie w archiwach........:)
(jakby ktos cos skromnie z czasem to ewentualnie pomoge - chwilowo)

AgataW.

1. Data: 2002-05-10 10:33:36

Od: "BeataSz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Dwuznik" <M...@c...ch> wrote in message

> [...]
BIETA___PRZEPISY.ht

> Bede sie bronil ;)
> W okolicznych sklepach kuskus na kuskus jest inny niz kuskus na taboule,
> taki wlasnie grubszy...
> A wzielo mi sie to mi sie z rozmowy z Francuzem jakis czas temu:
> -"O, kupiles kuskus ?"
> -"To nie kuskus, to taboule"
>
> Pozdrawiam
> Michal
>
> PS: Do wyjasnienia jest niezbedny jakis nieprzechrzczony Arab ;)

Nie wiem, czy to rozjasni nieco sprawe, ale w moich zrodlach "tabouleh"
okreslona jest jako "syryjsko-libanska salatka z BULGURU, miety i
pietruszki". W przepisie jest bulgur a nie kuskus, chyba stad to
nieporozumienie odnosnie roznych rodzajow kuskusu.

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2002-05-10 10:37:31

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-05-10 10:39:23

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Problem w tym ze zupelnie nie wiem co zrobic - oczywiscie chcialabym cos
>pysznego (przez zoladek do serca :-)) i nie psujacego sie.

http://www2.gazeta.pl/kobieta/0,24321.html

AgataW.

1. Data: 2002-05-10 10:41:11

Od: "Michal Dwuznik" <M...@c...ch> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-05-10 10:45:00

Temat: Odp: piknik
Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo,
mam nadzieje ze wszyscy padna z zachwytu

Dorota

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:abg7k3$7l7$...@n...tpi.pl...

> http://www2.gazeta.pl/kobieta/0,24321.html
>

> AgataW.

Co to jest raclette?
troche inny twarozek
OT takie sobie popierdołki
placek z białą czekoladą iwiórkami kokosowymi
placek z białą czekoladą iwiórkami kokosowymi