pl.sci.medycyna.moderated

1. Data: 2001-09-05 15:22:05

Temat: pl.sci.medycyna.moderated
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoby zainteresowane istnieniem moderowanej grupu pl.sci.medycyna proszone sa o
skontaktowanie sie ze mna.

Moderatorami byliby lekarze "polonijni" , z listy lekarskiej LEKARZE
(http://polscy-lekarze.net) .

Tematyka listy do uzgodnienia. W zasadzie obracajaca sie w obrebie nowoczesnych
metod diagnostyki, terapii i zapobiegania chorob. Bez oszolomstwa i demagogii.

Zainteresowanych prosze o pisanie na moj adres x...@p...one.pl .

Pozdrawiam

dradam

2. Data: 2001-09-05 16:04:53

Temat: Re: pl.sci.medycyna.non-moderated
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> [...]
> metod diagnostyki, terapii i zapobiegania chorob. Bez oszolomstwa i demagogii.

Pytanie natury prawnej.
Na jakiej podstawie osoby zagraniczne maja uzyskac prawo do moderowania krajowej,
polskiej grupy dyskusyjnej ?
Krajowe grupy dyskusyjne nie moga byc moderowane przez osoby z zagranicy, gdyz
bedzie to naruszeniem obowiazujacego prawa i usenet FAQ.

Nie widze tez powodu, dlaczego osoba zamieszkala za granica chce sterowac dyskusja
na krajowej grupie dyskusyjnej i ja cenzurowac.
Mnie grupa medycyna odpowiada tak jak jest i nie widze potrzeby zmian,
a jezeli kolega nospam chce cenzurowac dyskusje i promowac spozywanie alkoholi,
dzialajac niezgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia Kanady,
to zawsze moze sobie zakladac swoja grupe w chierarchii alt i moze ona byc
moderowana, sterowana, dowolna.

Nie widze powodu dlaczego grupa medycyna ma promowac spozywanie alkoholu.
Czy krajowe ministerstwo zdrowia potwierdza taka potrzebe zdrowotna ?

Ma kolega nospam swoja grupe dyskusyjna, ma swoje forum, i powinno to mu
wystarczyc.

Ale zeby mial sterowac wszystkimi krajowymi lekarzami, co im wolno napisac i kiedy
to juz moze naruszac umowe integracyjna Polski z Unia Europejska,
ktora wyraznie okresla obowiazujace standardy w zjednoczonej Europie,
takze w zakresie ochrony zdrowia.

Jezeli proba moderowania krajowej grupy medycyna przez osoby zagraniczne bedzie
kontynuowana
zwroce sie o ochrone prawna dla tej grupy do komisji unii europejskiej.

Ale nic nie stoi na przeszkodzie w utworzeniu podgrupy, ktora moze byc dowolnie
cenzurowana.

pl.sci.medycyna.nospam-only

3. Data: 2001-09-05 18:19:14

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem za, ale jedynie dla osob z wiedza medyczna.

> Na jakiej podstawie osoby zagraniczne maja uzyskac prawo do moderowania
> krajowej,
> polskiej grupy dyskusyjnej ?

Na tej liscie sa rowniez lekarze na stale mieszkajacy i pracujacy w Polsce

Cranio

4. Data: 2001-09-05 18:31:43

Od: darqus <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

WITAM

> Na tej liscie sa rowniez lekarze na stale mieszkajacy i pracujacy w Polsce

popieram ale.. jak zweryfikowac TE osoby. Quizem?

Darqus

"nosi? wilk razy kilka....."

5. Data: 2001-09-05 18:36:02

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> popieram ale.. jak zweryfikowac TE osoby. Quizem?

Oj da sie. Chociazby zapytac gdzie pracuja lub co robia.

Cranio

6. Data: 2001-09-05 18:55:34

Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za pytanie ale śledzę dyskusje o alkoholu i innych sprawach
które w trakcie jej wypływają, i bardzo chciałabym wiedzieć czy Pan Jacek ma
wykształcenie medyczne, techniczne czy może prawne? W każdej dziedzinie
wypowiada się Pan pozornie (?) elokwentnie i tylko zastanawiam się czy
informacje te są poparte wiedzą akademicką czy może "sieciową"?
Jeżeli ma pan wykształcenie, które pozwala Panu wypowiadać tak dobitnie
swoje zdanie to z góry przepraszam za wątpliwości .

7. Data: 2001-09-05 21:17:39

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DominikaNM napisał:

> [...]
> wypowiada się Pan pozornie (?) elokwentnie i tylko zastanawiam się czy
> informacje te sš poparte wiedzš akademickš czy może "sieciowš"?

Jezeli mowi Pani o akademiach internetowych i jest zainteresowana , to jedna z
najwiekszych
znajduje sie pod adresem
http://www.gnacademy.org/

> Jeżeli ma pan wykształcenie, które pozwala Panu wypowiadać tak dobitnie
> swoje zdanie to z góry przepraszam za wštpliwości .

Informacje te o alkoholu pochodza z oficjalnych materialow Ministerstwa Zdrowia
Kanady i stowarzyszonych agend.
Czy Pani kwestionuje kompetencje MZ do okreslania standardow w zakresie
spozywania
alkoholu ?

W sprawie zakazu reklamy alkoholu konsultacji udziela grupa pl.soc.prawo.

Jezeli Pani twierdzi ze trzeba uzyskac tytul profesora, aby miec prawo czytac
oficjalne
materialy nt. szkodliwosci spozywania alkoholu i o Fetal Alcohol Syndrome
to zapewniam ze stowarzyszenia zawodowe lekarzy, miedzynarodowe organizacje
zdrowia,
ministerstwa zdrowia, takich ograniczen nie wprowadzily.

A w sprawie opinii Naczelnej Izby Lekarskiej w temacie spozywania alkoholu przez
ciezarne
proponuje zapoznanie sie artykulem w Gazecie Lekarskiej, wydawanej przez NIL.

(cytat z Gazety Lekarskiej z adresu:
http://www.nil.org.pl/gazeta/gl99/01-99-15.htm

"
Progowej dawki alkoholu dla kobiet w cišży, poniżej której nie występujš
wady płodu, dotychczas nie ustalono.

Alkohol a zdrowie

Branimir Auguštin

Szkodliwy wpływ alkoholu na rozwijajšcy się płód znany jest od stuleci.
Picie dużych ilości alkoholu podczas cišży może powodować u potomstwa różne
wady wrodzone, uszkodzenia, nazywane alkoholowym zespołem płodowym (FAS,
fetal alcohol syndrome). Stopień uszkodzenia jest zróżnicowany; od zaburzeń
wzrostu do uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, objawiajšcego się
niedorozwojem intelektualnym i zaburzeniami zachowania.
"
i kolejny cytat z tego artykulu

"Czy istnieje bezpieczna dla płodu dawka alkoholu?

Umiarkowane spożycie alkoholu (poniżej 2 drinków dziennie), szczególnie w
pierwszych tygodniach cišży, może przyczyniać się do dystrofii i zmian
neurologicznych powodujšcych zaburzenia rozwojowe.
"

Jezeli czuje sie Pani kompetentna, co widze, to prosze skomentowac ten artykul.

Adres serwera www Naczelnej Izby Lekarskiej
http://www.nil.org.pl/mapa.htm

z powazaniem
Jacek

8. Data: 2001-09-06 08:00:52

Temat: Re: pl.sci.medycyna.moderated
Od: "Asia Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl>

> Osoby zainteresowane istnieniem moderowanej grupu pl.sci.medycyna
proszone sa o
> skontaktowanie sie ze mna.

Nie łatwiej będzie jeśli wszyscy założymy sobie killfile na Jacka?
Asia

9. Data: 2001-09-06 08:18:34

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asia Slocka napisał:

> Użytkownik <x...@p...onet.pl>

> proszone sa o
>
> Nie łatwiej będzie jeśli wszyscy założymy sobie killfile na Jacka?

Droga Pani Asiu,
czy ma Pani juz zalozony killfile na informacje z serwera Naczelnej Izby
Lekarskiej,
czy deklaruje Pani nieczytanie Gazety Lekarskiej w wersji elektronicznej
?

Jezeli tak, to moze w dyskusji bedzie Pani cytowala literature
popularno-naukowa, dla gospodyn wiejskich, na ktorej opiera Pani swoje
komentarze.

10. Data: 2001-09-06 09:01:11

Od: Ania Stelmach <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wydaje wam sie, ze Jacek pochodzi z rodziny z problemem alkoholowym?

;-)
slimaczek+

Leukocyty w moczu
gdzie slownik pojec medycznych - www??
inplant antykoncepcyjny
"Psychiatria kliniczna" - sprzedam
Nootropil - miedzynarodowa nazwa Piracetam ( instrukcja - tlumaczenie z rosyjskiego)