placebo a wiek

1. Data: 2006-01-15 21:04:38

Temat: placebo a wiek
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

jak sie ma efekt placebo u malych dzieci albo niemowlat?
ma ktos jakies dane na ten temat?

--
pozdro
ape

2. Data: 2006-01-16 07:03:41

Temat: Re: placebo a wiek
Od: "Neo" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ape" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> jak sie ma efekt placebo u malych dzieci albo niemowlat?
> ma ktos jakies dane na ten temat?

Ten lek przeznaczony jest najbardziej dla jednak troche starszych, bo nie
zadziała nijak na takie małe dziecko...

3. Data: 2006-01-16 09:50:16

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Auguro" <a...@w...peel> napisał w wiadomości

> Zalezy jak małych dzieci. Sama definicja placebo wyklucza działanie
tego
> jako "placebo" u osób "nierozumnych"

chodzi mi o male dzieci: roczek, poltora roku.
jesli dobrze zrozumialem - to przy takim wieku nie mozna mowic o efekcie
placebo?

--
pozdro
ape

4. Data: 2006-01-16 09:53:41

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neo" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ten lek przeznaczony jest najbardziej dla jednak troche starszych, bo
nie
> zadziała nijak na takie małe dziecko...

jesli dobrze zrozumialem - przy srodkach laczniczych skutecznie
dzialajacych na tak male dzieci nie mozna mowic o efekcie placebo?

btw. placebo to nie lek :>

--
pozdro
ape

5. Data: 2006-01-16 10:01:31

Od: "Auguro" <a...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma ktos jakies dane na ten temat?

Zalezy jak małych dzieci. Sama definicja placebo wyklucza działanie tego

Placebo (łac. spodobam się) - substancja lub działanie (np. zabieg
chirurgiczny) obojętne, nie mające wpływu na stan zdrowia pacjenta, podawane
choremu jako terapia. Chory nie wie, że to, co zastosowano nie jest
prawdziwym leczeniem, zaś wszystko (dla leku głównie: wygląd, zapach, smak,
konsystencja), oprócz leczniczych właściwości placebo jest takie samo, jak
rzeczywistej terapii.
Często zastosowanie prawdziwego leku mogłoby być szkodliwe dla pacjenta, ale
oszukanie go przez wmówienie, że przyjął lek, może poprawić jego sytuację
psychiczną.

pl

6. Data: 2006-01-16 10:09:45

Od: "Auguro" <a...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi mi o male dzieci: roczek, poltora roku.
> jesli dobrze zrozumialem - to przy takim wieku nie mozna mowic o efekcie
> placebo?

Zastanów się czy dziecko rozumie co to jest lek. Jeśli tego nie rozumie to
nie można mówić o efekcie placebo

pl

7. Data: 2006-01-16 10:11:43

Od: "Auguro" <a...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> tego
>
> chodzi mi o male dzieci: roczek, poltora roku.
> jesli dobrze zrozumialem - to przy takim wieku nie mozna mowic o efekcie
> placebo?

Chyba nie mam racji....
zerknij na to: placebo podawano dzieciom od 6 miesiąca do 5 lat

http://www.mp.pl/artykuly/index.php?aid=27202&_tc=E8
E96EED937B40418A59D0C3F28B6F60

pl

8. Data: 2006-01-16 11:09:14

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanów się czy dziecko rozumie co to jest lek. Jeśli tego nie
rozumie to
> nie można mówić o efekcie placebo

dla mnie to calkiem jasne. prosilem tylko o potwierdzenie tego .
dziekuje :-)

--
pozdro
ape

9. Data: 2006-01-16 11:36:44

Od: "Auguro" <a...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> dla mnie to calkiem jasne. prosilem tylko o potwierdzenie tego .
> dziekuje :-)

Przeczytaj mojego następnego emaila - wycofałem się w nim z moich
przemyśleń.

pl

10. Data: 2006-01-16 11:53:25

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje :-)

> Przeczytaj mojego następnego emaila - wycofałem się w nim z moich
> przemyśleń.

wlasnie przeczytalem i, szczerze mowiac, nie bardzo wiem co o tym
myslec...
jak tak dalej pojdzie - to sie okaze, ze cala farmakologia to jeden
wielki kit ;-)

--
pozdro
ape

Założona korona 4 miesiące temu i teraz cos boli
helikobakter-pomocy
Vigantol - prosba.
trudno gojące się rany - zakażenie krwii?
ginekolog w warszawie w LUXMEDZIE