placek węgierski

1. Data: 2002-12-14 14:43:15

Temat: placek węgierski
Od: k...@b...pl (K.) szukaj wiadomości tego autora

Jak się robi placek węgierski ,podawany zwykle z sosem gulaszowym/ gulaszem?
Pozdrowienia
Kasia

1. Data: 2002-12-15 08:57:38

Temat: Re: placek węgierski
Od: "Karolina" <karor!!!WYTNIJ-TO!!!@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K." <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> Jak się robi placek węgierski ,podawany zwykle z sosem gulaszowym/
gulaszem?

Przepis na sos:

1 kg wolowiny
2 duze cebule
3 papryki (zielona, zolta i czerwona)
2 lyzki przecieru pomidorowego
maka do obtaczania wolowiny
sol, pieprz

Wolowine pokroic w kostke (2x2), obtoczyc w mace i mocno obsmarzyc na
rozgrzanym tluszczu. Przelozyc do rondla, spieczona make z patelni splukac
zimna woda i przelac do rondla. Dodac cebule pokrojona w kostke i zeszklona.
Dusic ok. 1 godziny. Papryke pokroic w cienkie paski i po godzinie dodac do
miesa razem z przecierem pomidorowym, sola i pieprzem(do smaku) i dusic
jeszcze 0,5 godziny. W razie potrzeby zagescic maka.

Przepis na placki:

Okolo 0,5 kg duzych ziemniakow
1 cebula
1 zabek czosnku
1 jajko
2-3 lyzki maki
sol, pieprz

Ziemniaki z cebula i czosnkiem zetrzec na tartce, dodac jajko, make, sol i
pieprz i wszystko wymieszac. Na rozgrzanym oleju smazyc dosc grube placki.
Przelozyc placek sosem z miesem, zlozyc na pol. Ja na to jeszcze robie
kleksa z gestej smietany i klade kilka plasterkow pomidora.

Zycze smacznego.

Karolina

1. Data: 2002-12-16 11:11:16

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Papryke pokroic w cienkie paski i po godzinie dodac do
> miesa razem z przecierem pomidorowym, sola i
pieprzem(do smaku) i dusic
> jeszcze 0,5 godziny. W razie potrzeby zagescic maka.
=========
Taka rozgotowana przez 0,5 godziny papryka jest beee.
Lepiej osobno podsmazyc ja (bardzo krotko) i dodac do
miesa na samym koncu. Ma wtedy wlasciwy smak i jest
jedrna. Ja razem z papryka robie tak polowe cebuli.
Czasem dla odmiany smaku dodaje grzyby albo nieco
marchewki (slupki), albo ogorka kiszonego, albo
czosnku, albo sosu sojowejo, albo.... To mi poprawia
humor :-}

waldek
=========

1. Data: 2002-12-16 13:03:16

Od: "Karolina" <karor!!!WYTNIJ-TO!!!@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taka rozgotowana przez 0,5 godziny papryka jest beee.

Jezeli gotujesz to na malym ogniu, to Ci sie papryka nie rozgotuje. Mi
przynajmniej tak sie jeszcze nie zdarzylo, a jedzonko wychodzi pyszne:-)

Karolina

1. Data: 2002-12-16 13:44:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Dec 2002 12:11:16 +0100, "waldek" <x...@o...pl>
wrote:

> [...]
>marchewki (slupki), albo ogorka kiszonego, albo
>czosnku, albo sosu sojowejo, albo.... To mi poprawia

tak , jak w zwyklym gulaszu - tez dodaje papryke na koncu,
wlasciwie by ja podgrzac, tak jak i ugotowane kartofle -
pociachane w kostke (malo).

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-19 10:22:34

Od: "WOJTEK" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JA TO BARDZO LUBIE PLACEK PO WENGIERSKU A NAJBARDZIEJ TAKI OSTRY Z PAPRYKA
Użytkownik "Karolina" <karor!!!WYTNIJ-TO!!!@go2.pl> napisał w wiadomości

> Jezeli gotujesz to na malym ogniu, to Ci sie papryka nie rozgotuje. Mi
> przynajmniej tak sie jeszcze nie zdarzylo, a jedzonko wychodzi pyszne:-)

> [...]

Zasmażana kapusta
Gluten
sos do rostbefu
W okół ciasta z mandarynkami Anny Sheridan.
melasa