placek z dyni

1. Data: 2001-10-15 19:44:36

Temat: placek z dyni
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

ta ostatnio eksperymentuje z dynia i zaczal za mna chodzic placek. znacie
jakies fajne przepisy? ktos robil? ma jakies doswiadczenia?
z angielskojezycznych to zazwyczaj znajduje przepis gdzie wystepuje puree z
dyni (u nas nie ma a sama nie wiem jak zrobic i jaka konsystencje powinno
docelowo miec) albo jest tak opisane ze nie wiadomo czy ta dynie rozgotowac
, przetrzec czy co z nia zrobic....

najlepiej oczywiscie weganskie ale cudow nie oczekuje - wystarczy jesli nie
bedzie ubijania piany z bialka, bo zastepowania piany jeszcze nie
wymyslilam :) poza tym moze byc i mleko i jajka. moze byc nawet w skladzie
ser bialy to go sobie tofu zastapie :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-15 20:06:23

Temat: Re: placek z dyni
Od: "Dorota" <d...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bedzie ubijania piany z bialka, bo zastepowania piany jeszcze nie
> wymyslilam :) poza tym moze byc i mleko i jajka. moze byc nawet w skladzie

W zeszlym roku robilam i sie strasznie urobilam (lacznie z puree). Teraz nie
pamietam przepisu, bralam go z takiej ksiazeczki "Smaki Ameryki" z serii
Biblioteka Poradnika Domowego - Przepisy Czytelnikow . Nie moge go wklepac,
gdyz ksiazke pozyczylam i nie dostalam z powrotem (wlasnie sie zastanawiam
kogo scignac:-) )
Ostrzegam, ze roboty bylo co nie miara.
Moze ktos ma latwiejszy sposob
Posdrowka
Dorota

1. Data: 2001-10-16 08:36:14

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> docelowo miec) albo jest tak opisane ze nie wiadomo czy ta dynie
> rozgotowac, przetrzec czy co z nia zrobic....

juz pare razy robilam pumpkin pie wedlug przepisu agnieszki kreglickiej z
wysokich obcasow. wyszlo wspaniale i wcale nie bylo z tym tyle roboty. dynie
przygotowuje sie tak: przekroic, wyrzucic pestki, pokroic na spore kawalki,
posmarowac oliwa i wstawic do pieca na 30-40 minut. ostudzic, zmiksowac na
mus. to jest podstawa, to sie jeszcze gotuje/podsmaza, zeby zgestnialo,
dodaje przyprawy i chyba smietanke. to sie wylewa na kruchy placek i do
pieca. poszukam w domu przepisu i wklepie. amerykanie mowili, ze w domu
takiego pysznego pumpkin paja nie jedli...

1. Data: 2001-10-16 09:09:26

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:
> juz pare razy robilam pumpkin pie wedlug przepisu agnieszki kreglickiej z
> wysokich obcasow.

hm, szukalam na ich stronie i wpisujac dynie w wyszukiwake i przeszukalam
liste wszystkich ciast i... nic.
na pewno z wysokich obcasow?

> poszukam w domu przepisu i wklepie. amerykanie mowili, ze w domu
> takiego pysznego pumpkin paja nie jedli...

moze faktycznie lepiej bedzie jesli ty poszukasz :)
juz sie doczekac nie moge :)

pat

1. Data: 2001-10-16 09:27:52

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hm, szukalam na ich stronie i wpisujac dynie w wyszukiwake i przeszukalam
> liste wszystkich ciast i... nic.
> na pewno z wysokich obcasow?

tak, tak, tyle ze to bylo ze dwa lata temu. trzymam w szufladzie w kuchni
taka wyplamiona kartke (bo ten mus dyniowy troche pryska podczas gotowania).
juz za mna chodzi ten zapach cynamonu z galka muszkatulowa i imbirem... i to
polaczenie kruchego ciasta z kawalkami orzechow z rozplywajacym sie w ustach
musem dyniowym... jutro bedzie, obiecuje.

1. Data: 2001-10-16 12:20:32

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

zosia wrote:
> tak, tak, tyle ze to bylo ze dwa lata temu.

t sporo wyjasnia :)

> trzymam w szufladzie w kuchni
> taka wyplamiona kartke (bo ten mus dyniowy troche pryska podczas gotowania).

u mojej mamy podobnie jest przechowywany odcinek uczty wegetarianskiej
gdzie jest przepis na sernik z tofu :)
co prawda nic nie pryska, wiec plam brak, ale i tak juz "zuzyta" taka ta
kartka ;)

> juz za mna chodzi ten zapach cynamonu z galka muszkatulowa i imbirem... i to
> polaczenie kruchego ciasta z kawalkami orzechow z rozplywajacym sie w ustach
> musem dyniowym... jutro bedzie, obiecuje.

ughm... znecasz sie nade mna, wiesz? :)

pat

1. Data: 2001-10-16 12:23:21

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości

> tak, tak, tyle ze to bylo ze dwa lata temu. trzymam w szufladzie w kuchni
> taka wyplamiona kartke (bo ten mus dyniowy troche pryska podczas
gotowania).

Dołączam do prośby Pat o przepis na to ciasto.
Jeszcze ze 3 dynie czekają u mnie na
spożytkowanie ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-10-17 07:32:56

Temat: placek z dyni - obiecany przepis
Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

PUMPKIN PIE

ciasto:
200 g mąki
125 g zimnego masła
kilka łyżek lodowatej wody
szczypta soli
60 g łuskanych orzechów włoskich

nadzienie:
250 g purée z dyni
100 g ciemnego cukru
? łyżeczki mielonego imbiru
? łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
? łyżeczki mielonego cynamonu
? szklanki śmietanki
2 żółtka i 2 białka
łyżeczka esencji waniliowej

Najpierw purée: dyni nie obierać, tylko pokroić na spore kawałki, posmarować
delikatnie oliwą, wtawić do gorącego piekarnika na 40 minut. Po upieczeniu i
ostudzeniu obrać i zmiksować. Do wszechstronnego zastosowania. Z całej dyni
wychodzi tego dużo, można podzielić na porcje i wstawić do zamrażalnika.

Ciasto: wsypać mąkę do miski (można wstawić do lodówki na pół godziny),
dodać masło i sól, zagnieść szybko ciasto, pozostawiając drobne grudki
masła. Jeśli jest za suche (u mnie zawsze jest), dodać trochę wody. Zbić w
kulę, zawinąć w folię, wstawić do lodówki, najlepiej na dzień wcześniej.
Ciasto rozwałkować, wyłożyć nim formę do tarty o średnicy 25 cm, ponakłuwać
widelcem, wstawić do lodówki. Piekarnik rozgrzać do 200 st., ciasto przykryć
folią aluminiową, piec 15 min. Wyjąć z piekarnika, wysypać na ciasto
pokruszone orzechy, lekko wgnieść i wstawić do piekarnika na kolejne 10
minut. Ostudzić.

Nadzienie: do garnka włożyć purée z dyni (ja biorę więcej niż w przepisie,
mn.w. dwie szklanki), cukier i sypkie przyprawy (ja w tym momencie dodaję
też cukier waniliowy zamiast esencji). Podsmażać na małym ogniu, co jakiś
czas mieszając (wtedy pryska!), ok. 15 min., aż masa stanie się błyszcząca.
Śmietankę rozmieszać z żółtkami i esencją waniliową (jak ktoś nie dodał
wcześniej cukru). Ubić pianę z białek. Połączyć dynię ze śmietanką,
delikatnie wmieszać pianę. Wlać na podpieczony spód. Piec w gorącym
piekarniku ok. pół godziny.

Najlepsze jest ciepłe, z bardzo lekko osłodzoną bitą śmietaną.

1. Data: 2001-10-17 07:46:39

Temat: Re: placek z dyni - obiecany przepis
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PUMPKIN PIE
>
> ciasto:
> 200 g mąki
> 125 g zimnego masła
> kilka łyżek lodowatej wody
> szczypta soli
> 60 g łuskanych orzechów włoskich
>
> nadzienie:
> 250 g purée z dyni
> 100 g ciemnego cukru
> ? łyżeczki mielonego imbiru
> ? łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
> ? łyżeczki mielonego cynamonu
> ? szklanki śmietanki

Jaką ilość oznaczaja ter znaki ?
Tak mi się wydaje, że 1/2, ale wolałabym sie upewnić.

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2001-10-17 07:52:23

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaką ilość oznaczaja ter znaki ?
> Tak mi się wydaje, że 1/2, ale wolałabym sie upewnić.

oops. przepis pisalam w wordzie, po drodze gdzies sie zapodzialy ulamki.
wiec jeszcze raz:

nadzienie:
250 g purée z dyni
100 g ciemnego cukru
cwierc łyżeczki mielonego imbiru
cwierc łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
pol łyżeczki mielonego cynamonu
pol szklanki śmietanki
2 żółtka i 2 białka
łyżeczka esencji waniliowej

ja ostroznie postepuje z galka, po prostu nie lubie za duzo, natomiast
cynamonu sypie bez ograniczen.

powodzenia,

co z jarzebiny?
Dla samotnych chłopów