plamki na pędach mamutowca

1. Data: 2004-08-16 11:02:40

Temat: plamki na pędach mamutowca
Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich. Ostatnio na pędach mojego mamutowca (Sequaiodendron) zaczęły
pojawiać się małe plamki. Zauważyłem że niektóre z nich umiejscowione
na "główniejszych" pędach powiększają swoje rozmiary-do około 1cm,obejmują całą
łodygę i powodują usychanie pędu nad tą plamką. te małe plamki mają średnićę 1
mm, są koloru brązowo - czarnego i pojawiają się w różnych odległościach na
pędzie-wyglądają tak jakby jakiś owad powygryzał dziurki!Są widoczne tylko po
dokładnym przyjrzeniu się.myślę że może to być jakaś choroba grzybowa. kupiłem
już jakiś fungicyd i zobaczę co to pomoże. A może ktoś spotkał się z taką
chcorobą na swoich iglakach.Będę wdzięczny za jakieś domysły.
Pozdrowienia.Ł.