plamki na skórze

1. Data: 2007-01-30 01:09:38

Temat: plamki na skórze
Od: "shia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Na skorze mojego kolegi zaczely sie pojawiac jakies 3-4 tygodnie temu dziwne
plamki. Poczatkowo myslelismy, ze to od pcheł jakies pogryzienia, czy cos,
ale to jednak nie to - ani te plamy nie swędzą, ani pchel nigdzie nie widac
(juz, wczesniej byly przez jakis czas), a tych plam ciagle coraz wiecej
przybywa i jakies takie duże sie zrobiły co po niektóre... Co to moze byc???
Generalnie wystepują głównie na tułowiu, troche na nogach, kilka na szyi...
Moze minimalnie sie łuszczą, ale słabo raczej. Co to moze byc? Moze to byc
jakis grzyb (podejrzewalam drożdzyce, ale nie wiem no)? Innych pomysłow nie
mamy (uczulenie raczej odpada).

Tutaj są fotki: http://dar02.freestarthost.com/p.htm

Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc, shia

2. Data: 2007-01-30 07:27:37

Temat: Re: plamki na skórze
Od: "Maaciek" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

sepsa?

3. Data: 2007-01-30 11:37:06

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "shia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (uczulenie raczej odpada).
>
> Tutaj s? fotki: http://dar02.freestarthost.com/p.htm
>
> Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc, shia

Czy nie lepiej iść do dermatologa? Są rzeczy, które trzeba zbadać nie
tylko oglądając. Naprawdę zawsze podziwiam osoby skłonne pytać
nieznajomych co zrobić i czekać blisko miesiąc, tylko nie iść do
lekarza. Szczególnie, że nie jest to jakaś "wstydliwa" choroba (chociaż
nie ma takowych:-)

4. Data: 2007-01-30 14:44:05

Od: "shia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieznajomych co zrobić i czekać blisko miesiąc, tylko nie iść do lekarza.
> Szczególnie, że nie jest to jakaś "wstydliwa" choroba (chociaż nie ma

Niestety lekarz jest łajza jakich mało i powiedzial, ze nie wie co to ; /
Poszedl na 10 minut poczytac w ksiazce, co to moze byc, i w koncu
zaproponowal badanie krwi... Nie ufam temu lekarzowi, a innego nie ma, wiec
pytam tutaj, bo moze ktos sie z tym zetknął i cos zasugeruje.

pozdrawiam, shia

5. Data: 2007-01-30 19:29:50

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maaciek" <m...@e...pl> napisał w wiadomości
> sepsa?

Tak, o czasie inkubacji 3-4 tygodnie.
Brawo...
_____________________________
Jola, pisząca niewiele ostatnimi czasy..., ale tym razem coś mnie
trafiło.....
nakarm głodne dziecko
www.pajacyk.pl

6. Data: 2007-01-30 19:34:21

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc? Moze to byc jakis grzyb (podejrzewalam drożdzyce, ale nie wiem no)?
> Innych pomysłow nie mamy (uczulenie raczej odpada).

Na pewno zmiany te wymagają diagnostyki - wizyta u dermatologa raczej
niezbędna.
Na podstawie zdjęć trudno gdybać - ale pierwsze skojarzenia miałam z
łuszczycą. A może to co innego? - forma uczulenia na nowy proszek? jakiś
kosmetyk?
_____________________________
Jola
nakarm głodne dziecko
www.pajacyk.pl

7. Data: 2007-01-30 23:18:00

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

shia napisał(a):

> Niestety lekarz jest łajza jakich mało i powiedzial, ze nie wie co to ; /

Hehe, w dermatologi tak juz jest, jak nie pomaga jedna masc to zmienia
sie na inna, a powaznie to chwała mu za to ze nie zmysla.

8. Data: 2007-01-31 08:21:27

Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Na podstawie zdjęć trudno gdybać - ale pierwsze skojarzenia miałam z
> łuszczycą. A może to co innego? - forma uczulenia na nowy proszek? jakiś

Podłączę się. Zastanów się czy zmienialiście ostatnio proszek do prania/płyn
do płukania, dezodorant, mydło itp? Zmiany w diecie? Jakieś owady (nie tylko
pchły gryzą-pluskwy, pająki)?
Zmuś dermatologa do pobrania próbki z miejsc zmienionych-czasem lekarza
trzeba przycisnąć-szczególnie takiego co to nie wie na oko co jest i się
poddaje. Proste badanie wykluczy grzyby (i inne pasożyty skóry).

--
c...@p...pl
gg 6451317

"Życie nieświadome nie jest warte tego,
by je przeżyć"
Sokrates

9. Data: 2007-01-31 08:26:59

Od: "Justyna N" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna N" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> trzeba przycisnąć-szczególnie takiego co to nie wie na oko co jest i się
> poddaje. Proste badanie wykluczy grzyby (i inne pasożyty skóry).

Zapomniałam o zwierzętach-jakiś kontakt z psem?Kotem? Innymi?
Dziwne tylko, że nie swędzi (to by wykluczało większość propozycji-łącznie z
łuszczycą)..

10. Data: 2007-01-31 10:21:51

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "shia" >

> [...]
> zaproponowal badanie krwi... Nie ufam temu lekarzowi, a innego nie ma,
> wiec pytam tutaj, bo moze ktos sie z tym zetknął i cos zasugeruje.

Sprawdź czy to nie są plamki spowodowane brakiem witaminy C. Sa takowe: "The
spots are most abundant on the thighs and legs, and a person with the
ailment looks pale, feels depressed, and is partially immobilized". To z
Wiki - ale są też publikacje ze zdjęciami, tylko nie pamiętam gdzie.
pozdrawiam, S*

Orthostatic vital signs?
Pytanie do ortopedy o staw skokowy
Arytmia a nerwica-jakie badania?