plamy/rysy z butów na podlodze

1. Data: 2009-07-27 08:20:30

Temat: plamy/rysy z butów na podlodze
Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ostatnio przez glupote kupiłem kapcie na czarnej gumowej podeszwie i
po kilku dniach uzywania zauwazyłem ze strasznie plamią podloge tzn
zostawiają dlugie czarne otarcia, po prostu guma schodzi przy szuraniu
i pozostawia trwale slady. Zarowno na panelach jak i gumolicie. Czym
to mozna usunac? bo zwyklą wodą z płynem nie schodzi, mozna zdrapywac
paznokciem, ale idzie bardzo opornie a takich rys ma pełno w dwoch
pokojach. Myslalem nad jakims rozpuszczalniku albo benzynie ale po
pierwsze zapach w mieszkaniu pozostanie na bardzo dlugo a poza tym
moze odbarwić sie podloga w miejscach gdzie bedę tarł...

2. Data: 2009-07-27 10:34:50

Temat: Re: plamy/rysy z butów na podlodze
Od: SALAMON <s...@p...beztego.fm> szukaj wiadomości tego autora

Mamut pisze:
> [...]
> pierwsze zapach w mieszkaniu pozostanie na bardzo dlugo a poza tym
> moze odbarwić sie podloga w miejscach gdzie bedę tarł...

Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

pozdrawiam
SALAMON

3. Data: 2009-07-29 14:55:29

Od: BearBag <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Trampkami/tenisówkami na białej gumowej podeszwie.
> Najzwyczajniej w świecie wygumkuj nimi te czarne ślady.

metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami nic sie
nie dzieje :/

4. Data: 2009-07-29 15:06:33

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BearBag wrote:

> metoda ta niestety zupelnie nie dziala, po prostu tworzy sie rysa
> bialego koloru, a raczej przezroczysta. Z czarnymi plamami nic sie
> nie dzieje :/

Ja na panelach takie pamy usuwałam odrobiną zwykłego cifa i wilgotnym
zmywakiem. Ale wypróbuj najpierw w mało widocznym miejscu.
Justyna

5. Data: 2009-07-30 12:01:02

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz 3 opcje do wyboru.
1. wygumować gumką taką do mazania ołówka (czasami działa)
2. wyczyścić metodą ścierną np. drapanie żyletką albo nożykiem do tapet
ewentualnie mleczkami typu Skrzat, Cif itp. (na 90% zejdzie ale zostana
rysy)
3. zmyć rozpuszczalnikiem, po sprawdzeniu, jaki działa np. benzyna
ekstrakcyjna, a jak nie puszcza to chlorokauczkukowym. Zejdzie na pewno z
tym, że przy okazji zmyjesz inne brudy z podłogi i może to byc widoczne.
Śmierdzieć będzie tylko do pierwszego wietrzenia ;-)
\Jacek

6. Data: 2009-07-30 12:11:25

Od: BearBag <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
kalorii spalonych:)

7. Data: 2009-07-31 02:13:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Lip, 14:11, BearBag <c...@g...com> wrote:
> zmyte cifem z wodą, pol godziny roboty na powierczhni 10m2, no i ile
> kalorii spalonych:)

A wystarczyło tylko zwykłą, najzwyklejszą pastą/emulsją do podłogi i
ściereczką.

8. Data: 2009-07-31 04:16:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...
> [...]
> kalorii spalonych:)

A wystarczyło tylko zwykłą, najzwyklejszą pastą/emulsją do podłogi i

Najlepszy ZOOM firmy Amway. Pewien pracownik na dyżurze zasmarował mi
podłogę czymś co nie dało się zmyć ani naftą, ropą czy benzyną. Jakaś masa
kablowa która miała być odporna nas paliwa i oleje... I była! To były jakieś
bitumity. A tym czasem wystarczył ZOOM i to rozcieńczony wodą (kupuje się
koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

9. Data: 2009-08-02 14:02:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:77708c79-49b3-4719-ad29-d1ef74762299@
> [...]
> koncentrat). Wszystko (prawie) zeszło. Pozostały przebarwienia (chodnik z
> twardego PCV w jasnym kolorze), ale wyjaśniały z czasem.

Mnie kiedys jeden z gości (który przed wizytą zapastował sobie
podeszwy butów, pod spodem też, jakąś czarną pastą, która rozpuściła
tworzywo) tańcząc zapaskudził cały parkiet w salonie... Zeszło od
emulsji do podłogi.

Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
Lokal handlowy - ogrzewanie klimatyzacja ??
pompka do materaca
Pytanie luźno związane z tematyka grupy, ale lepiej nie umiem...
grupa dyskusyjna "bezpieczny dom"