płec a spychologia

1. Data: 2003-10-02 13:10:21

Temat: płec a spychologia
Od: Marsel <marselon@p_zcta.pl> szukaj wiadomości tego autora

(to nie jest wystapinie seksistowskie)

Nie slyszalem o kobitach wybitnych psychologach (oswiec mnie)
Amam wrazenie ze dzialka psychologii jest opanowana przez niewiasty

jak mam to sobie rozumiec?
czy to jakas fatalna pomylka?

1. Data: 2003-10-02 13:27:13

Temat: Re: płec a spychologia
Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <marselon@p_zcta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Nie slyszalem o kobitach wybitnych psychologach (oswiec mnie)
> Amam wrazenie ze dzialka psychologii jest opanowana przez niewiasty

Jeżeli Ci chodzi o "historię" psychologii
to masz rację...nie było kobiet,
ale to tylko dlatego, że kiedyś kobiety
nie mogły studiować.
Edyta

1. Data: 2003-10-02 13:51:43

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli Ci chodzi o "historię" psychologii
> to masz rację...nie było kobiet,
> ale to tylko dlatego, że kiedyś kobiety
> nie mogły studiować.

Dokładnie ... i dopiero parenaście lat temu ujawniono straszną prawdę, że
tak naprawdę M.C. Skłodowska była kobietą.

Pzdr.
P.D.

1. Data: 2003-10-02 14:13:38

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>

> [...]

> Dokładnie ... i dopiero parenaście lat temu ujawniono straszną
> prawdę, że tak naprawdę M.C. Skłodowska była kobietą.

a Kolumb odkrył Indie i Indian
bo przecież wiadomo, że gdyby ich nie odkrył
to by ich po prostu NIE BYŁO ;)))
\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 14:28:02

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> a Kolumb odkrył Indie i Indian
> bo przecież wiadomo, że gdyby ich nie odkrył
> to by ich po prostu NIE BYŁO ;)))

Nie, nie. Indian nie było przed Kolumbem, bo statki miały za mały zasięg.

Pzdr.
P.D.

1. Data: 2003-10-02 14:47:59

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> Nie, nie. Indian nie było przed Kolumbem, bo statki miały
> za mały zasięg.
>
> Pzdr.
> P.D.

Właśnie!
Jak nam ...autorytety wyjaśnią - to tak na pewno jest.
Więc wyjaśnia się dlaczego na pytanie:

<<Nie slyszalem o kobitach wybitnych psychologach (oswiec mnie)
Amam wrazenie ze dzialka psychologii jest opanowana przez
niewiasty. jak mam to sobie rozumiec?
czy to jakas fatalna pomylka?>> [Marsel]

jest tylko jedna odpowiedź: jakoś nikt się nie kwapi
by ogłosić którąś z mądrych Pań Psychologów - autorytetem :-)

\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 15:06:26

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> jest tylko jedna odpowiedź: jakoś nikt się nie kwapi
> by ogłosić którąś z mądrych Pań Psychologów - autorytetem :-)

Co wcale nie oznacza, że nie należy tego faktu ocenić i oceny swej bronić
jako faktu.

Pzdr.
P.D.

P.S. Jedno słówko z powyższego zdania powinno być w apostrofach ...

1. Data: 2003-10-02 15:38:39

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pzdr.
> P.D.
>
> P.S. Jedno słówko z powyższego zdania powinno być w

Osobiście nie zaobserwowałem różnic w tej materii ;)
\|/
re:

1. Data: 2003-10-02 15:49:21

Od: Daga <z...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta pisze w news:blh94f$bne$1@nemesis.news.tpi.pl

> Jeżeli Ci chodzi o "historię" psychologii
> to masz rację...nie było kobiet,
> ale to tylko dlatego, że kiedy? kobiety
> nie mogły studiować.

Ale to było dawno. Jung miał studentki, z jedną z nich miał też
romans. ;P

A z naszego polskiego poletka można wymienić choćby prof. Tatianę
Klonowicz czy Idę Kurcz. Albo Grażynę Wieczorkowską, która
napisała książkę wspólnie z Aronsonem. To paradoks, że nasi
psychoplogowie są bardziej znani i cenieni za granicą niż w
Polsce. Ale ostatecznie w psychologii nie o sławę chodzi. :-)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2003-10-02 16:08:29

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <marselon@p_zcta.pl> napisał(a):

> Nie slyszalem o kobitach wybitnych psychologach (oswiec mnie)

nie wiem co uznajesz za kryterium wybitności, ale wśród tych kobiet, które
odbiły się wyraźnie na kartach historii psychologii (zapoczątkowując na
przykład nowe trendy w psychoterapii psychoanalitycznej) można wymienić na
przykład Karen Horney, Melaine Klein, Annę Freud.
Ogólnie zdecydowanie więcej mężczyzn kształtowało rozwój psychologii, kobiety
później weszły na arenę. Wśród obecnych kobiet psychologów, znam parę
naprawdę wybitnych.

> Amam wrazenie ze dzialka psychologii jest opanowana przez niewiasty

Bo to całkiem jest na opak. Kiedyś głównie mężczyźni, teraz głównie kobiety.
Tak jak grona pedagogiczne są bardzo sfeminizowne, szczególnie na pierwszych
szczeblach edukacji. Idealnie by było, gdyby to było zrównoważone.
Często jest tak, że facet preferował by kontakt terapeutyczny z facetem, bo
nie jest "przyzwyczajony" do rozmów o bardzo intymnych sprawach z kobietą. A
poprzez feminizację tego zawodu, jest pozbawiony takiej możliwości.
W terapiach zaburzeń seksualnych często pracuje się na początku: mężczyzna -
mężczyzn, kobieta - kobieta, potem można myśleć o mieszaniu (nie mylić z
orgią). Mężczyźni są niezbędni w terapii uzależnień, w więziennictwie,
poradnictwie itd... Niestety za mało ich. Pewnie dlatego, że o zawodzie
psychologa krąży zbyt wiele mitów, a przy takim stereotypowym wizerunku tej
pracy, trudno, aby młodzi chłopcy chcieliby się zainteresować studiowaniem
psychologii. A szkoda.

Pozdrawiam, Madzia

Może to i błaha sprawa...
Faceci na wymarciu ;)
czy to paranoja? ;)
Hamilton Anxiety Rating Scale (HAM-A) .................. POMOCY
Natrectwa?