plecak po węgiersku/cygańsku

1. Data: 2000-03-07 10:10:25

Temat: plecak po węgiersku/cygańsku
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. czym się różni placek po węgiersku od takiegoż po cy... przepraszam -
romsku :)
w knajpach zazwyczaj stosowane są obie nazwy zamiennie a smak i wygląd -
zbliżone.
2. czy mógłby ktoś podrzucić szybciutki przepis na powyższe
tzn głównie farsz - czy może być taki zwykły gulasz z cebulką i papryką.
czy może trzeba dodać coś jeszcze ?
Ino na Boga bez udziwnień plz :)
sadyl

1. Data: 2000-03-07 11:24:56

Temat: Re: plecak po węgiersku/cygańsku
Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czym one sie roznia, ani nie znam przepisu, ale chcialabym wyrazic
swoje zainteresowanie ta potrawa. Nigdy nie umialam jej zrobic sama.
Eksperymentowalam na plackach ziemniaczanych i gulaszach, ale nigdy nie
wyszedl mi tak dobry jaki jadlam pewnego razu w Zakopanem.
Tez czekam na przepis.
Pozdrawiam.

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

1. Data: 2000-03-08 06:39:42

Od: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <8a2oth$se4$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, "Ewa" <e...@p...pl>
wrote:

> [...]

Niczym, Oba to wznalazki polskiej gastronomii barowej. Nie ma wzorcowego
przepisu. Trzeba robic tak. zeby smakowalo,

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-08 11:28:36

Od: k...@p...pl szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Pajak napisał(a) w wiadomości:
>Acha, i jeszcze jedno.
>Wiecie, ze Wegrzy nie znaja tej potrawy? Podejrzewam, ze wzielo sie to z
>pikatnego gulaszu, ktory sie leje na placki. A gulasz (tym bardziej ostry)
>kojarzy sie wiekszosci z kuchnia wegierska.

Ciekawe skąd się wzięła fasolka po bretońsku.

Camille (zaciekawiona)

1. Data: 2000-03-08 19:26:01

Temat: fasolka po bretonsku
Od: "Zalewscy" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka Camille wrote:

> Ciekawe skąd się wzięła fasolka po bretońsku.

Wlasnie! A to, co u nas znamy pod powyzsza nazwa
z pewnoscia wielce zadziwiloby rdzennych
mieszkancow Bretonii ;-DDDDD.
Wladyslawie, co Ty na to?
Ula

1. Data: 2000-03-09 10:46:38

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Oba to wznalazki polskiej gastronomii barowej. Nie ma wzorcowego
> przepisu. Trzeba robic tak. zeby smakowalo,

no to pierwszą próbę mam za sobą - porażka
smakował jak placek ziemniaczany z gulaszem :))
nie przypominał placków jadanych w knajpach
Może placek musi być jakiś specyficzny??

sadyl

1. Data: 2000-03-10 08:15:03

Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To wlasnie jest moj problem. Zawsze wychodzi zwykly placek ziemniaczany z
gulaszem, tylko gulasz inaczej za kazdym razem smakuje.

1. Data: 2000-03-22 05:36:08

Temat: Re: fasolka po bretonsku
Od: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <dPxx4.2171$Sf1.68878@news.tpnet.pl>, "Zalewscy"
<u...@o...pl> wrote:

> Wlasnie! A to, co u nas znamy pod powyzsza nazwa
> z pewnoscia wielce zadziwiloby rdzennych
> mieszkancow Bretonii ;-DDDDD.
> Wladyslawie, co Ty na to?
> Ula

Juz dwa razy podawalem wam przepis na "haricots blanc a la bretone", w
delikatnym maslano-pomidorowym sosiku. Kuchnia francuska zna zreszta tez
potrawy podobne do naszej fasolki po bretonsku. A co do nazwy, mysle ze
pochodzi stad, ze zwykle "a la bretonne" odnosi sie do potraw zawierajacych
duza biala fasole.

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-22 09:17:03

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los a écrit :

>  A co do nazwy, mysle ze
> pochodzi stad, ze zwykle "a la bretonne" odnosi sie do potraw zawierajacych
> duza biala fasole.
>
> Wladyslaw

albo tone masla....... kocham Bretanie, jej skarpy, ryby owoce morza i
nalesniki,
ale kazda tam wizyta to murowane kilka kilo wiecej spowodowane maslem (solonym
oczywiscie- nie ma nic lepszego do doprawienia sosu) i smietana.
A czy znasz "le far breton" to niesamowite ciasto owocowe o konsystencji
chinskiego muru, ktore rybacy brali ze soba na statek jako calodzienne
wyzywienie.
Poszukam przepisu, przyda sie Mamom, bo nie dosc ze dzieci nasyci, to i im na
pewien czas buzie zaklei na amen...

--
Amicalement Paul Urstein

cos na szczupaka
Rosol
Carbonara
Zdrowa zywnosc !!! cos wiecej na ten temat??
podziękowania dla Magdaleny Bassett