płot

11. Data: 2004-11-30 19:03:00

Temat: Re: płot
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Zalewska" <m...@w...pl> wrote:

> Jeju Grzegorzu, ja juz w rozpacz wpadam bezdenną ...

Bez przesady..

> Tyle roślin, tyle roslin ... tylko jak to poukładac w całośc, zeby
> wygladało, zeby kolorowo było, a kolory nie biły się ze soba i nie
> kłóciły i zeby ...

Tutaj Ci nie pomogę.. Próbuj na wyczucie, popatrz, jak która rośnie,
jakie ma roczne przyrosty, jak kwitnie, jak się przebarwia.. A jak Ci
nie będzie się podobało, to przesadzisz -- w sumie przez pierwsze dwa,
trzy lata można przesadzać bez większych problemów.

> Azalie i rododendrony zaplanowałam na północna część podwórka. Tam
> jest więcej cienia, więcej wysokich drzew dajacych cień. Poza tym
> tam jest chyba najbardziej ogołocone z roslin. Problem tylko taki,
> ze północna strona podwórka jest najwyzej. Ale bede wodę lała co
> rano i co wieczór. I taki rododendronowo - azaliowy ogród chyba
> miałby się tam dobrze

Miałby się. A z ilością wody nie przesadzaj -- co prawda rododendrony
lubią wilgotno, ale zalać ich nie należy :-)

Co do żywopłotów: popatrz w archiwum, było trochę o tym. Był fajny
wątek zapoczątkowany przez Irka o żywopłotach dla ptaków, był o
żywopłotach w stylu wiejskim.. W żywopłoty szczególnie nie formowane w
zasadzie pasuje wszystko. Żeby daleko nie szukać, w tym roku
posadziliśmy i wysępione kaliny, i klony ginnala, i takoż
wysępione/darowane irgi (C. bullatus), jakieś bzy (w sensie lilaki),
kaliny, jakieś insze inszości.. Do tego trochę wysokich drzew (klony
oczywiście, ostrokrzewy). Aha, na moją manię klonową nie zwracaj uwagi
i się nie przejmuj :).

O właśnie, kaliny.. Bardzo dobrze nadają się w okolicach żywopłotu
:-).

Nadchodzącej wiosny będziemy dosadzać i graby, i modrzewie, a i
wreszcie część róż znajdzie miejsce docelowe.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna wielka poetka z Krakowa
Zakrzynęła: ,,Ta barańczakowa

12. Data: 2004-11-30 20:06:39

Od: "Monika Zalewska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakie ma roczne przyrosty, jak kwitnie, jak się przebarwia.. A jak Ci
> nie będzie się podobało, to przesadzisz -- w sumie przez pierwsze dwa,
> trzy lata można przesadzać bez większych problemów.

Siedze z zeszytem i flamastrami w reku i próbuje:)

> Miałby się. A z ilością wody nie przesadzaj -- co prawda rododendrony
> lubią wilgotno, ale zalać ich nie należy :-)

Raz ze górka, dwa, ze piasku dużo ... zalac sie nie da:))

> [...]
> kaliny, jakieś insze inszości.. Do tego trochę wysokich drzew (klony
> oczywiście, ostrokrzewy). Aha, na moją manię klonową nie zwracaj uwagi

Kaliny obowiazkowo, moze nie w formie zywopłotu, ale lużnych nasadzeń. Hehe,
pewnie tak gesto mi wyjdzie, ze zywopłot ... choćbym go nie chciała sam mi
wyjdzie:))

Pozdrawiam, Monika
PS Jakby ktos nie miał a chciał taki programik, to poprosze powiedziec:)

13. Data: 2004-11-30 20:18:22

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ratunku...toż to herezja ostatnia...ostrokrzew jest tak pięknym
> drzewem/krzewem, że samoistnie ozdobę stanowi. Chcesz tła dla bylin, sadź
> klony:-)*
>
> Pozdrawiam, Basia.
> *oczywiście karłowe i może nie tła, jeno uzupełnienia;-)

Zgadzam się z Tobą Basiu że ostrokrzewy to piękne rośliny ,tylko dlaczego
tak wymarzają, i czasami potrafią zimę przetrzymać, a wiosną nagle są suche
i zamierają.:-}

Moniko chcąc mieć motyle w ogrodzie posadż budleje i floksy.

Pozdrawiam TeresaR

14. Data: 2004-11-30 20:21:46

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zalewska" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem jak wytłumaczyc konstrukcje tego płotu, ale ... to bedzie takie
> (chyba, ze mi drewna nie starczy) coś, że z jednaej strony żerdzi do
której
> sie przybija sztachety beda przybite sztachety, przerwy beda niewielkie
> miedzy sztachetami. Z drugiej strony zerdzi tez beda przybite sztachety, a
> umiejcowienie ich bę dzie takie (przybijanych sztachet) aby zasłaniały
> otwory między sztachetami z drugiej strony żerdzi:) Prawda, ze to
klarownie
> i jasno napisałam?:))

Chcesz powiedzieć, że płot sztachetowy będzie zwarty a nie ażurowy; Jeśli
dobrze rozumiem to po prostu bez prześwitujących szczelin?

> Poza tym Jarku ta działka jest w lesie wiatr (silny wiatr) raczej tam nie
> wieje. Jakies lekkie podmuchy ...
> Pozdrawiam, Monika

To po co narażasz się na taki koszt, na pełny płot skoro ażurowy wystarczy?
A skoro już o północnym odcinku płotu mowa w innym poście i zamiarze
rododendronowo-azaliowego zagospodarowania tego odcinka to popatrz na te
linki poniżej i sama zdecyduj jaka wielkość, barwa i terminy kwitnienia
Tobie odpowiadają. Możliwości sporo, a koncepcję tą do wiosny dasz radę
napewno sama lub z bliskimi Tobie osobami rozpracować.
http://www.slownik-online.pl/index.php
http://serwisy.gazeta.pl/czasopisma/1,42454,1477343.
html

(uwaga link zawinięty)
http://www.cieplucha.com.pl/galeria.php?lang=pol&str
=8&ogrod=1&ogrodhome=1

a generalnie do wiosny może warto poczytać:
Adresy internetowe różaneczników

Proponuję poczytać n/w strony:

http://www.azalia.pl/azalia/sklep/szk1l.php

http://www.cieplucha.com.pl/

http://serwisy.gazeta.pl/czasopisma/1,42454,1477343.
html

http://www.wolski.com.pl/

http://www.atlas-roslin.pl/skorowidzpl.htm

http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Rhododendron.htm

Pozdrawiam pogodnie

skryba

15. Data: 2004-11-30 21:06:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
[...]
> Chcesz powiedzieć, że płot sztachetowy będzie zwarty a nie ażurowy;
Jeśli
> dobrze rozumiem to po prostu bez prześwitujących szczelin?

_-_-_-_-_-_

;-)

> To po co narażasz się na taki koszt, na pełny płot skoro ażurowy
wystarczy?
[...]

:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

16. Data: 2004-11-30 21:14:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| A że coś nie pasuje? No to co... Widły i szpadel nabądź. Najwyżej się
| przesadzi (ajaj moje ulubione zdanie).

Najwyżej się zmieni koncepcję (moje ulubione zdanie);-)

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2004-11-30 21:16:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2zn0zmaxa.fsf@sapijaszko.net...

| ,,Karłowe klony'' to swego rodzaju oksymoron :-).

A.shirasawanum 'Aureum' - jakieś 5 cm przyrostu przez dwa lata...ale
zmilczę;-)

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2004-11-30 21:18:35

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ,tylko dlaczego
> tak wymarzają, i czasami potrafią zimę przetrzymać, a wiosną nagle są
suche
> i zamierają.:-}
> Pozdrawiam TeresaR

Fakt, do tej pory z moim "facecikiem" nie doszłam do ładu. Na grupie
kilka razy był poruszany ten temat, czemu męskie ostrokrzewy marnieją, ale
nigdy nie doszłam w końcu czemu :-(

Serdecznie Miłka

19. Data: 2004-11-30 21:18:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

| Zgadzam się z Tobą Basiu że ostrokrzewy to piękne rośliny ,tylko dlaczego
| tak wymarzają, i czasami potrafią zimę przetrzymać, a wiosną nagle są
suche
| i zamierają.:-}

Ja mam jakiś sprzyjający klimat, nic nie wymarza:-) A owocki na Mezerwie to
hit, zeszłoroczne trzymają się do teraz, no i są nowe.

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-11-30 21:30:35

Temat: Odp: płot
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:coioaf$h29$...@n...news.tpi.pl...

> Najwyżej się zmieni koncepcję (moje ulubione zdanie);-)

A propos przesadzania. Czy bez szkody da się przesadzić chaber
wielkogłówkowy (spora kępa)?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

phalenopsis-kwiaty