plotki

1. Data: 2002-02-26 17:46:37

Temat: plotki
Od: "Forgoth" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naszla mnie refleksja: dlaczego ludzie plotkuja?
Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i blednych
informacji o jakies osobie. Czy jest to metoda manipulacji tlumem? Ktos
niedawno pytal sie o takie metody.

1. Data: 2002-02-26 17:53:30

Temat: Re: plotki
Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Forgoth" <p...@g...pl> napisał w wiadomości news:a5ghle$qbr$1@news.tpi.pl...

> [...]
> Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i blednych
> informacji o jakies osobie. Czy jest to metoda manipulacji tlumem? Ktos

A nie wiesz dlaczego osobniki w stadzie przesyłają sobie sygnały informacyjne;) ?
Przyjrzyj się mrówkom :) - po prostu każda z każdą mijaną wymienia informacje, dzięki
temu są prawie
nie do wytępienia;)).
Większość ludzi ma podobnie - dzięki temu czują się pewniej. Większość musi się
komunikować by się
nie zgubić. Oczywiście nie pochwalam plotek, ale one istnieją i raczej będą istnieć
zawsze, chyba że
stanie się cud;) i działania oraz motywy wszystkich członków stada staną się
"przeźroczyste".
Eva

--
Jak łatwo kogoś słowem zabić i.. uratować.
"Change my Green to Yellow, never to Red !,

1. Data: 2002-02-26 18:07:00

Od: Piotr Kaleta <P...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Forgoth wrote:

> Naszla mnie refleksja: dlaczego ludzie plotkuja?

ludzie poltkują ponieważ im się nudzi :) i są złośliwi, zazdrośni i
mściwi :(

oczywiście nie wszyscy

> Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i blednych

informacji o jakies osobie

bo właśnie na tym to polega, im większą wymyśli bzdurę tym lepiej się
czuje i tym bardziej wpiera sobie i innym,że jest to prawda
to chyba kwalifikuje się pod manipulację tłumem.
powiedzmy,że takie plotki najwięcej złego mogą zrobić w małych
miasteczkach, gdzie wszyscy się znają, takie plotkarstwo czasem nie daje
żyć. Krążą rzeczy wysane z palca a taka osoba nie ma siły, ani
możliwości by sie bronić, to jak walka z wiatrakami(mały tłum ludzi:) )
udowadniaj,że nie jesteś wielbłądem - to moje zdanie
M.

1. Data: 2002-02-26 18:48:03

Od: "Dziki" <d...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

jeden taki angielski poeta powiedzial kiedys ze gdyby ludzie mieli mowic z
sensem w zasadzie przestaliby mowic

1. Data: 2002-02-26 19:08:56

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Forgoth" napisal:

> Naszla mnie refleksja: dlaczego ludzie plotkuja?
> Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i
> blednych informacji o jakies osobie.

Chodzi Ci ogolnie o plotke, czy o plotke jako oszczerstwo? Bo jesli
ogolnie to nie zapominaj, ze plotka to takze wiadomosc - troche szybka
(nie bez przyczyny fama byla przedstawiana jako kobieta o wielu oczach,
ustach i uszach, ze skrzydlami u ramion) przez to czasem bledna ale jednak
jakas wiadomosc.

Jesli chodzi o oszczerstwa to najczesciej przez zlosliwosc i zazdrosc. W
drugim wypadku to zwykla ciekawosc (popularnosc programow typu reality
show mowi sama za siebie). Poza tym ludzie tez musza o czyms rozmawiac a
trudno aby unikali rozmow o innych ludziach.

o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \
ICQ UIN: 50765541 \___/ / \__ \__/
_______________________________________________/

1. Data: 2002-02-26 21:29:05

Od: Settembrini <s...@z...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Forgoth, pisze Pan:

> Naszla mnie refleksja: dlaczego ludzie plotkuja?

Każda, nawet najmniejsza "tajemnica" jest bardzo porządana. Wiele osób
pociąga zdobywanie "sensacji" na temat innych ludzi, a najlepszym
źródłem tego są znajomi znajomych znajomych tej osoby... Każdy chce, aby
jego opowieść była barwna i atrakcyjna, więc mówi wszystko co wie, a to
czego nie wie to sobie dopowiada - i wtedy informacja staje się bardziej
atrakcyjna. Dodatkowo, jeśli ktoś chce "stworzyć" plotkę, koniecznie
powinien dodać "to jest tajemnica i powinna zostać między nami" - można
mieć wtedy pewność, że dowie się o tym więcej osób.

> Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i blednych
> informacji o jakies osobie.

Początkowo te informacje są prawdziwe, ale z czasem tworzy się z tego
coraz bardziej nieprawdziwa opowieść... Proste ćwiczenie: proszę
zaprosić 10 znajomych, wziąć 10 czystych, dużych kartek, a następnie
"wyprosić" z pomieszczenia 9 osób, a jednej kazać narysować na swojej
kartce 15 nie związanych ze sobą elemntów - dowolnych sytuacji, rzeczy,
które przychodzą jej do głowy. Następnie proszę poprosić następną osobę,
pokazać jej rysunek, dać kilka minut na przyjrzenie mu się i, chowając
pierwowzór, poprosić ją o narysowanie tego samego. Teraz wystarczy
powtórzyć procedurę "do wyczerpania osób" i porównać pierwotny rysunek z
tym narysowanym przez ostatnią osobę - tak właśnie wygląda plotka.

> Czy jest to metoda manipulacji tlumem?

Oczywiście, tylko należy wiedzieć, jak podana informacja zostania
"przerobiona" i do tego dostosować treść tego przekazu.

--
Settembrini
[16]

1. Data: 2002-02-27 10:42:06

Od: "Forgoth" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
będą istnieć zawsze, chyba że
> stanie się cud;) i działania oraz motywy wszystkich członków stada staną

Chodzilo mi o wykorzystywanie plotek w celach manipulacji spolecznoscia.
Zalozmy ze jakas organizacja chce kogos skompromitowac. Co zrobi? Wynajmnie
kilkunastu plotkarzy :)) i rozpusci plotki.
Na szczescie madrzejszi nie wierza w plotki i zadaja dowodow.

1. Data: 2002-03-01 09:28:45

Od: "Marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Settembrini" <s...@z...prv.pl> napisał w
wiadomości news:msga7nviu.1vt.settembrini@localhost.localdomain

> [...]
> powtórzyć procedurę "do wyczerpania osób" i porównać pierwotny rysunek z
> tym narysowanym przez ostatnią osobę - tak właśnie wygląda plotka.

Też to robiliście na zajęciach :-).

1. Data: 2002-03-01 09:41:24

Od: "Marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Forgoth" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Szerzenie plotek to rozsiewanie najczesciej bezpostawnych i blednych
> informacji o jakies osobie. Czy jest to metoda manipulacji tlumem? Ktos

Ktoś kiedyś powiedział
"jeśli wystarczająco często powtórzymy kłamstwo zaczynamy w nie wierzyć"
Dlatego sądzę,że wobec niektórych osób plotki mogą być formą manipulacji -
bo skoro ktoś w coś uwierzył to np. pod wpływem tego może zmienić swoją
wcześniej podjętą decyzję.Moim zdaniem tworzenie plotek wiąże się także z
zamiłowaniem ludzi do sensacji.Chyba dlatego tzw.kolorowe gazety dobrze się
sprzedają :-).

1. Data: 2002-03-01 16:07:37

Od: "ManGa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naszla mnie refleksja: dlaczego ludzie plotkuja?

z nudów?

> informacji o jakies osobie. Czy jest to metoda manipulacji tlumem?

z pewnością, w pewnym sensie tak

pozdry
Mela
--