plyta ceramiczna czy kucnia gazowa?

33. Data: 2005-06-27 06:05:23

Temat: Re: plyta ceramiczna czy kucnia gazowa?
Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 24-06-2005 17:31:16 niejaki zayzayer napisał:

> Czyli na jakiej? Kurde, ze jeszczenie nie sprzedają ją w Mango.
> Przecież to najzwyklejsza kuchenka gazowa, w której palniki (takie same jak
> w normalnych) od garnków są oddzielone płytą ceramiczna.

zayzayer - do dziś byłeś moim guru agd-owym - ale po powyższym zdaniu twoja
pozycja mocno opadła - czy ty w ogóle widziałeś prometeusza na oczy?? - tam
nie ma _takich samych_ palników jak w normalnej kuchence tylko wkłady
ceramiczne, w których spalanie jest bezpłomieniowe - tak jak w piecykach
zibro... eech...:( myślałem że się od ciebie więcej dowiem...

zrobię fotę to pokażę

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

31. Data: 2005-06-27 06:05:23

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 24-06-2005 17:16:11 niejaki Tomasz Nowicki napisał:
> "p0li" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> Jak to się dzieje, że oneciarze zwykle na dzień dobry rzucają inwektywami?

a co ma piernik do wiatraka?? - na onecie mam jedno z wielu kont i na tą
grupę piszę akurat z niego

> Posłuchaj, amigo, Prometeusz nie jest zwykła kuchnią gazową, działa na innej
> zasadzie i jest drogi - już wolałbym płytę indukcyjną. Poza tym nie kupiłbym

rozważałem i indukcyjną - niestety poza moim zasięgiem cenowym (od 4000 w
górę) + koszty wywalenia gazu z mieszkania + koszty doprowadzenia "siły"

> czegoś nie do końca sprawdzonego przez rynek. Może okaże się, że jest to
> świetna rzecz, a może - nie. Niech sprawdzają to inni. Zresztą - ja nie mam

nie mogłem czekać - z różnych względów

> gazu w domu i raczej mieć nie będę.

no to masz uproszczony wybór

> Amiki, wodzu, Amiki - skoro innych pouczasz, sam się poucz także

ok - amiki, a z indianami nie mam nic wspólnego

32. Data: 2005-06-27 06:05:23

Od: p0li <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O->Dnia 24-06-2005 16:32:30 niejaki zayzayer napisał:

> Jakbyś miał normalną kuchenkę, ale nową - z nowoczesnymi palnikami, to efekt
> byłby jeszcze lepszy, bo miałaby jeszcze lepsze spalanie od Prometeusza, a
> wygoda 100 razy większa. Dałeś się ogłupić.

ja tak nie uważam - był to świadomy wybór poprzedzony przeglądaniem różnych
katalogów oraz pism branżowych - nie chciałem mieć otwartego płomienia o
ile była taka możliwość - alternatywą była płyta siemensa z flame controlem

34. Data: 2005-06-27 14:41:57

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

p0li <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> ceramiczne, w których spalanie jest bezpłomieniowe - tak jak w piecykach
> zibro... eech...:( myślałem że się od ciebie więcej dowiem...

No kurde, nieźle
day. Przyznaję się do tego bez bicia. Ja tak naprawde jeszcze nie grzeebałem
w środku tego Prometeusza. Kiedyś naprawiałem podobną płytę, która miała
klasyczne
łytę niemiecką i tam były palniki klasyczne.

35. Data: 2005-06-27 15:12:02

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer <z...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> klasyczne
> łytę niemiecką i tam były palniki klasyczne.

Teraz to dopiero zasrałem sprawę:) Nacisnąłem nieodpowiedni klawisz:)
Jeszcze raz biję się w piersi i przyznaję się do błędu. Nie rozbierałem
jeszcze Prometeusza i wydawało mi się , że konstrukcają jest podobna do tych
starych. Pomyłiłem się, za co bardzo przepraszam.
Ale to nie znaczy, że Prometeusza polecam.I proszę zauważyć , że Amika
wycofała ten "patent" z produkcji.

36. Data: 2005-06-28 11:05:58

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 24 Jun 2005 10:29:59 +0200, na pl.rec.dom, Lukasz napisał(a):

> Dokładnie... mnie przeraza wizja znalezienia miejsca dla butli (ktora wcale
> nie jest mała
> i musi byc w miare latwo dostepna) a takze powiedzmy comiesiecznej jej
> wymiany i pamietania ze jak wyjezdzam trzeba zakrecic
> butle bo jak sie w czasie nieobecnosci waz rozszczelni to moge juz wrocic
> tylko do fundamentow.

Ale w wiekszosci miast sa gazociagi... a nawet jesli nie ma, ludzi mimo to
uzytkuja gaz z butli, widac jest to duzo tansze rozwiazanie /butla to cena
okolo 30 zl - wystarczy na ponad miesiac intensywnego gotowania - mam
rodzine w Slupcy, a tam nei ma gazociagow, nie widzialem aby ludzie sie tam
specjalnie na elektryke przestawiali)

37. Data: 2005-06-28 11:09:17

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 24 Jun 2005 12:57:26 +0200, na pl.rec.dom, Marcin Sławicz napisał(a):

> Ja również ucieszyłem się, że w moim nowym miejscu zamieszkania nie będzie
> instalacji gazowej. Gdyby była - miałbym problem.

Mialbys taniej.... poza tym np. u mnie nei wyobrazam sobie nie miec gazu,
mam ogrzewanie gazowe, mam c.w. z piecyka gazowego, mam wiec kuchenke
gazowa, gdyby tego nie bylo musialbym inwestowac w kosztowna energie
elektryczna

38. Data: 2005-06-28 11:18:45

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 23 Jun 2005 13:06:48 +0200, na pl.rec.dom, Tomasz Nowicki napisał(a):

> Trudno mi porównywać, bo musiałbym mieć jedno i drugie,

To na gaz wychodzi taniej, nie ma sie co spierac

> Oraz za malowanie ścian i sufitów.

A co ma piernik do wiatraka?

> Wydłuża się też eksploatacja okapu i
> garnków oraz patelni. Ponadto pozostają one czyste i nie trzeba świecić
> oczyma przed gośćmi, kiedy ujrzą osmalone gary ;).

A co to palenisko jest jakies na drewno z lasu? Chyba nie wiesz co piszesz!
Od lat mam kuchnie gazowa... obecnie 2-letnia, w miare topowa i mam super
czyste garnki...

> Nie trzeba wydawać na
> zapałki ;).

wciskam pokretlo i mi sie samo zapala! Niezle nie?

> Ciekawe, że nikt nie wspomniał o zagrożeniach - spalanie gazu
> naraża całą rodzinę na rakotwórcze produkty spalania, zawsze też istnieje
> ryzyko zatrucia czy wybuchu (małe bo małe, ale jednak),

ble ble ble ble... i reszta do kosza... pierdoly, brednie, bzdury i reszta
Po co masz wentylacje w kuchni? chyba ze jej nie masz... poza tym wiecej
oparow wydobedzie sie z patelni na ktorej smazysz farfocla na oleju
rzepakowym niz z tego metanu...

Czas reakcji plyty ceramicznej jest koszmarem, wlaczam i czekam, czekam,
czekam... a jak wylacze, to stygnie, stygnie...... nie mowie juz o
zmieniejszeniu natychmiastowym temper. grzania,
jak na razie dla mnie wygrywa kuchnia gazowa

39. Data: 2005-06-28 22:02:46

Od: "Lukasz" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> okolo 30 zl - wystarczy na ponad miesiac intensywnego gotowania - mam
> rodzine w Slupcy, a tam nei ma gazociagow, nie widzialem aby ludzie sie
Jakos ta cena gazu nie przekonuje mnie do tachania butli... i martwienia sie
o szczelnosc
polaczenia oraz wydania 3999(SRP na stronie Amica) na prometeusza..

40. Data: 2005-06-29 05:35:12

Od: "aliali" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin <o...@c...epf.pl> napisał(a):

> [...]
> okolo 30 zl - wystarczy na ponad miesiac intensywnego gotowania - mam
> rodzine w Slupcy, a tam nei ma gazociagow, nie widzialem aby ludzie sie tam

Bo kuchenka gazowa i butla są tańsze na etapie inwestycji, pozatym siła
przyzwyczajenia. Płyta ceramiczna stała się w miarę dostępna cenowo w ciągu
kilku ostatnich lat, a wielu mając na myśli kuchnię elektryczną mówi o wolno
nagrzewających się płytkach. Akurat na kuchenkę z butlą nie zdecydowałbym
się. Koszt eksploatacji jest za duży. Porównywalny jeżeli nie większy od
prądu. A bezpieczeństwo też wątpliwe.

poobijane, poobcierane sprzety AGD
czarne latajace robaczki.
Studio mebli kuchennych STYL