płyta indukcyjna

1. Data: 2009-01-17 11:56:38

Temat: płyta indukcyjna
Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam zagwozdkę, może pomożecie?

Chcę kupić płytę indukcyjną. Zastanawiam się, czy mają to być 4
palniki indukcyjne czy może dwa indukcyjne i dwa zwykłe. Chodzi o
garnki. Mam czadowe nie przywierające garnki z teflonem, idealne do
powideł i innych tego typu rzeczy, ale niestety nie są ze stali i nie
będą działały z palnikami indukcyjnymi. Nie używam ich na co dzień,
ale jednak używam i chciałabym nadal. Ze względu na ograniczoną
przestrzeń w kuchni nie chciałabym też kupować jakiejś dodatkowej
małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre
rozwiązanie?

I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
doświadczenia - mit to czy prawda?

Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
LL

2. Data: 2009-01-17 12:08:05

Temat: Re: płyta indukcyjna
Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przestrzeń w kuchni nie chciałabym też kupować jakiejś dodatkowej
> małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre

jak gotujesz w domu obiady dla rodziny, to i 4 pola to za mało :-)
więc jak chcesz indukcję, to warto 4 polową, do tych twoich czaderskich
garnków, których rzadko używasz, wystarczy specjalna podkładka grzewcza, na
której możesz stawiać garnki odporne na indukcję

> I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
> prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
> doświadczenia - mit to czy prawda?

tu nie chodzi o doświadczenia, ani mity czy prawdy, indukcyjne są
oszczędniejsze z powodu braku strat energii na ogrzewanie płyty, spirali i
czegoś tam jeszcze...

robert
www.sabina.studioonline.pl

3. Data: 2009-01-17 13:43:24

Od: "Akna" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> garnków, których rzadko używasz, wystarczy specjalna podkładka grzewcza,
> na której możesz stawiać garnki odporne na indukcję
Czy wiesz gdzie można kupić taką podkładkę?

A co do samej kuchni indukcyjnej - używam i jestem zadowolona. Gaz akurat w
moim mieszkaniu nie był możliwy do użycia.
Na Twoim miejscu przebolałabym te garnki do powideł i kupiła 4 palnikową.

Pozdrawiam,
Akna

4. Data: 2009-01-17 15:19:07

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wiesz gdzie można kupić taką podkładkę?

chociażby tutaj:
http://www.allegro.pl/item516810293_podkladka_adapta
cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

robert
www.sabina.studioonline.pl

5. Data: 2009-01-17 15:53:20

Od: maxter <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-01-2009 o 13:08:05 robert <r...@s...pl> napisał(a):

> jak gotujesz w domu obiady dla rodziny, to i 4 pola to za ma?o :-)
> wiec jak chcesz indukcje, to warto 4 polow?, do tych twoich czaderskich
> garnków, których rzadko u?ywasz, wystarczy specjalna podk?adka grzewcza,
> na
> której mo?esz stawiaae garnki odporne na indukcje

> tu nie chodzi o do?wiadczenia, ani mity czy prawdy, indukcyjne s?
> oszczedniejsze z powodu braku strat energii na ogrzewanie p?yty, spirali
> czego? tam jeszcze...

Witam
Też byłbym zainteresowany tą "specjalną podkładką grzewczą"Proszę daj
jakieś namiary
Pozdr

6. Data: 2009-01-17 16:08:18

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Jan 2009 03:56:38 -0800 (PST), Lolalny Lemur napisał(a):
> Chcę kupić płytę indukcyjną. Zastanawiam się, czy mają to być 4
> palniki indukcyjne czy może dwa indukcyjne i dwa zwykłe.

Komfort używania palników indukcyjnych szybko sprawi, że te "zwykłe" będą
Cię tylko wkurzać - w dodatku będziesz miał inne czasy gotowania na różnych
rodzajach palników... IMHO nie warto.

> Chodzi o garnki. Mam czadowe nie przywierające garnki z teflonem, idealne
> do powideł i innych tego typu rzeczy, ale niestety nie są ze stali i nie
> będą działały z palnikami indukcyjnymi.

Powtarzam to w sumie dosyć często, ale najzwyklejszy zestaw garnków Ikea365+
sprawuje się na indukcji (i nie tylko) nad wyraz dobrze... Jeśli chodzi
o nie przywieranie - ostatnio mieliśmy przykład, krupnik omyłkowo zostawiony
na gazie na jakieś 6 godzin... Absolutnie nic nie przywarło. Tak samo przy
robieniu powideł śliwkowych - w jakimś starym garnku z cienkiej stali
nierdzewnej i jeszcze starszym emaliowanym co chwila przywierało, po
przelaniu do ikeowskiego można było nareszcie odpocząć od mieszania...

> małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre
> rozwiązanie?

Moim zdaniem - nie ;)

> I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
> prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
> doświadczenia - mit to czy prawda?

E, chyba lekkie przekłamanie. Jeśli już, to wydajność indukcji jest
w okolicach 90% a typowa elektryczna rzędu 60% - liczby wyssane z palca,
nie chce mi się sprawdzać ale to taki rząd wielkości.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

7. Data: 2009-01-17 17:55:19

Od: maxter <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17-01-2009 o 16:19:07 robert <r...@s...pl> napisał(a):

> chocia?by tutaj:
> http://www.allegro.pl/item516810293_podkladka_adapta
cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

Witam i dziękuję za podpowiedź,żebym to wcześniej wiedział heh :)

8. Data: 2009-01-17 19:54:09

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi. A może jeszcze podpowiecie na co uważać przy
kupnie? Czego nie brać?

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

9. Data: 2009-01-17 22:13:26

Od: "Akna" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dzięki za odpowiedzi. A może jeszcze podpowiecie na co uważać przy kupnie?
> Czego nie brać?

Booster tudzież inna funkcja zwiększonej mocy czasami się przydaje-
zwłaszcza do zagotowania dużej ilości wody, ale nie musisz tego mieć dla
wszystkich pól.
Na pewno też dużym ułatwieniem są minutniki dla każdego z pól. Nie muszę
patrzeć na zegarek przy gotowaniu ryżu czy makaronu.

Akna

10. Data: 2009-01-17 22:44:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Jan 2009 23:13:26 +0100, Akna napisał(a):

> Na pewno też dużym ułatwieniem są minutniki dla każdego z pól. Nie muszę
> patrzeć na zegarek przy gotowaniu ryżu czy makaronu.

Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
makaronu, kiedy się one gotują ;-)

Gdzie we Wrocławiu...
WEDZENIE
comiesięczne sprawdzanie grupy
Sposoby na podanie sałatki
Restaruracja Indyjska w Gliwicach??? Ew. inna dobra :)