Re: płyta indukcyjna

From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.rec.dom
Subject: Re: płyta indukcyjna
Date: Sat, 17 Jan 2009 16:08:18 +0000 (UTC)

Dnia Sat, 17 Jan 2009 03:56:38 -0800 (PST), Lolalny Lemur napisał(a):
> Chcę kupić płytę indukcyjną. Zastanawiam się, czy mają to być 4
> palniki indukcyjne czy może dwa indukcyjne i dwa zwykłe.

Komfort używania palników indukcyjnych szybko sprawi, że te "zwykłe" będą
Cię tylko wkurzać - w dodatku będziesz miał inne czasy gotowania na różnych
rodzajach palników... IMHO nie warto.

> Chodzi o garnki. Mam czadowe nie przywierające garnki z teflonem, idealne
> do powideł i innych tego typu rzeczy, ale niestety nie są ze stali i nie
> będą działały z palnikami indukcyjnymi.

Powtarzam to w sumie dosyć często, ale najzwyklejszy zestaw garnków Ikea365+
sprawuje się na indukcji (i nie tylko) nad wyraz dobrze... Jeśli chodzi
o nie przywieranie - ostatnio mieliśmy przykład, krupnik omyłkowo zostawiony
na gazie na jakieś 6 godzin... Absolutnie nic nie przywarło. Tak samo przy
robieniu powideł śliwkowych - w jakimś starym garnku z cienkiej stali
nierdzewnej i jeszcze starszym emaliowanym co chwila przywierało, po
przelaniu do ikeowskiego można było nareszcie odpocząć od mieszania...

> małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre
> rozwiązanie?

Moim zdaniem - nie ;)

> I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
> prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
> doświadczenia - mit to czy prawda?

E, chyba lekkie przekłamanie. Jeśli już, to wydajność indukcji jest
w okolicach 90% a typowa elektryczna rzędu 60% - liczby wyssane z palca,
nie chce mi się sprawdzać ale to taki rząd wielkości.

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944