pnącze na południowy balkon:)

11. Data: 2011-02-18 22:10:47

Temat: Re: pnącze na południowy balkon:)
Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-18 23:08, malgorzata pisze:

> [...]
> kilka miesięcy... Byłam przekonana, że zima (a, była wówczas mroźna,
> woda w wiadrze z nimi zamarzła) je dobiła. Gdy wiosną sprzątałam balkon,
> okazało się, że one puszczają listki. No więc poszły w donicę i poszły
> po ścianach :). Było pięknie. I, tak przez wiele lat, bez uszczerbku dla
> ścian.
> Jeśli chodzi o kwitnące zielsko... rzeczywiście najbardziej odporne są
> pelargonie, i w te w końcu poszłam na wiele lat, mimo, że nie jestem ich
> fanką. Surfinie są piękne, ale niestety bardzo wrażliwe na niedobór wody
> (nawet chwilowy) i paskudztwa robaczkowe.

ps. mojej sąsiadce też przeszkadzały sypiące się płatki kwiatków; nawet
mnie Strażą Miejską straszyła, że zaśmiecam środowisko...

12. Data: 2011-02-19 07:04:35

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przylgi ciężko potem usunąć:/)
> Poza tym do tego kratka nie jest potrzeba.

Prześledź wątek:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=8048185

Pięcioklapowy jest bez przylg i ładnie się przebarwia jesienią.

Pozdrawiam archiwalnie

skryba

13. Data: 2011-02-19 13:36:54

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prześledź wątek:
> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=8048185

> Pięcioklapowy jest bez przylg i ładnie się przebarwia jesienią.

pięcioklapowy mam na płocie na wsi i jakś nie bardzo mi się podoba...

w dzikim winie podoba mi się to, że rożnie "na łuskę" i to, że ma tak mocno
soczystw liście (z połyskiem;-)

Prawdopodobnie poeksperymentuje z Clematisami:
'Comtesse de Bouchaud'
'Kardynał Wyszyński'
'Polish Spirit'

... choć nalal chodzi mi po głowie trójklapowy:-)

---
uciu

14. Data: 2011-02-19 14:47:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mocno soczystw liście (z połyskiem;-)
>
> Prawdopodobnie poeksperymentuje z Clematisami:

wspólczuję nieuchronnej klęski
skryba

15. Data: 2011-02-19 20:23:21

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wspólczuję nieuchronnej klęski

napisz coś więcej:) donicie zamierzam ocieplić styro

... jako, że przez 5-6 dni w tygodniu mieszkam w bloku chciałbym mieć
zielony balkon:-)
Pelargonie,granat,modrzewik i klony palmowe już mi nie wystarczają i z
powodu nadmiaru wolnego czasu jesienią zrobiłem pergole... no i teraz coś
tam musi zacząć rosnąć:-)

... na razie ptaszki w kolejce do karmika na niej siedzą:-)
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/In
ne/PICT4461.JPG
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/In
ne/PICT4464.JPG
http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/In
ne/PICT4610.JPG

donice mogą mieć wymiary około 110x50x50 + styropian w środku - jeszcze ich
nie zrobiłem:-)

16. Data: 2011-02-19 21:34:46

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> napisz coś więcej:) donicie zamierzam ocieplić styro

Są delikatniejsze i słabiej znoszą mrozy.

17. Data: 2011-02-19 22:06:50

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są delikatniejsze i słabiej znoszą mrozy.
mam kilka odmian w gruncie na wsi...tyle,że to kieleckie i ostatni dom w
polach (z 2 stron pola, z trzeciej las).

- dmucha tam na prawde mocno - tak, że wieżba Hakuro Nishiki gubi liście
kilka razy w roku, o kore wywiewa mi na droge))
- zimą jest to cholernie mroźnye powietrze, i jest na prawde zimo (dużo
zimniej niż w mieście) -> piździ jak w kieleckim:)

... Clematisy rosną jak głupie (oczywiście zawsze coś pomarznie ale bez
wiekszych strat jak na razie, na zime obsypane są korą do wysokości ok 30cm,
na to gałęzie choinki)

Czy wiec uważasz, że na osłoniętym balkonie (ma to być na bocznych ścianach)
nie dadzą rady?
Do donic planuje dać styropian 5cm, myslałem też o zrobieniu "pokrywy" od
góry do doniczki na zimę.

Troszke mi namieszałeś pisząć o ich delikatności

---
uciu

18. Data: 2011-02-20 09:56:13

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> donice mogą mieć wymiary około 110x50x50 + styropian w środku - jeszcze
> ich nie zrobiłem:-)

Spotkałem się z takimi donicami:
https://picasaweb.google.com/elblong1/DropBox?authke
y=Gv1sRgCLeNgrq9h_voWg&pli=1#5575705765621125506

https://picasaweb.google.com/elblong1/DropBox?authke
y=Gv1sRgCLeNgrq9h_voWg&pli=1#5575707169319196274

W środku jest pojemnik budowlany. Przestrzenie miedzy ściankami wypełniłem
styropianem i pianką montażową. Roślinki poprzednią zimę przetrwały bez
problemu na tarasie-dachu czteropietrowego budynku.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

19. Data: 2011-02-20 15:22:26

Od: "uciu" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> styropianem i pianką montażową. Roślinki poprzednią zimę przetrwały bez
> problemu na tarasie-dachu czteropietrowego budynku.

pomysł jak najbardziej super:-)
Musze się przyjrzeć takim pojemnikom:-)

---
uciu

nasiona kokornaka i cytryńca
sposób na skoczogonki
sadzenie cebuli
Kosiarka z przednim napędem, a może inna
Przycieli teraz wszystkie krzewy na osiedlu-dobrze?