podwyzszone transaminazy - winien alkohol?

1. Data: 2005-12-01 14:50:24

Temat: podwyzszone transaminazy - winien alkohol?
Od: PROND <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej!

odebralem wlasnie wyniki badan krwi i odkrylem, ze mam podwyzone
transaminazy ALT - (norma 4,0-41) ja mam prawie 49. transaminazy AST ma
w normie (4-38, ja mam 26,5). nie jest to pewno wiele, ale cos jest nie
tak z watroba. poniewaz nie mam zapalenia watroby, nie mam nadwagi i nie
jem za wiele tluszczow (dbam o diete) winą obarczam za ten rezultat
spozywanie alkoholu. tu akurat wyrabiam pewno krajowa norme - od
roku-poltora pije w malych lub srednich ilosciach, ale czesto (3-5x w
tygodniu). czasami jest to kieliszek wina do obiadu, czasami pol
butelki. czy powinienem zostac na dluzej calkowitym abstynentem, czy
moge sie rozkoszowac dobrym cabernet sauvignon, ale np. 1x w tygodniu?
co jeszcze, poza dieta, polepszy stan watroby? slyszalem o wyciagach z
soi, ale nie wiem, czy to nie jakies zabobony. za ile powtorzyc badania,
by zaobserowac zmiany?

acha - lekarz, ktory zlecil mi badania (i z ktorego musze neistety
zrezygnowac z innych powodow) powiedzial, ze kuracja antybiotykowa
przeciwko salmonelli, ktora sie niedawno zarazilem, nie ma wplywu na
wyniki tych prob watrobowych. ma czy nie ma?

dzieki,

2. Data: 2005-12-01 15:24:26

Temat: Re: podwyzszone transaminazy - winien alkohol?
Od: si <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

PROND wrote:
> hej!
>
> odebralem wlasnie wyniki badan krwi i odkrylem, ze mam podwyzone
> transaminazy ALT - (norma 4,0-41) ja mam prawie 49. transaminazy AST ma
> w normie (4-38, ja mam 26,5).

Ze zwykłej ciekawości spojrzałem do swoich ostatnich wyników,
według któruch normy dla mężczyzny są nastepujące:

ALT 21-72 U/L
AST 17-55 U/L

Pozdrawiam
si

3. Data: 2005-12-01 16:04:41

Od: PROND <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

si napisał(a):

> Ze zwykłej ciekawości spojrzałem do swoich ostatnich wyników,
> według któruch normy dla mężczyzny są nastepujące:

> [...]

skąd więc tak duże rozbieżności? Domyślam się, że przekroczenie normy
o 10% to nie to co o 500% :)

4. Data: 2005-12-02 07:08:14

Od: si <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

> skąd więc tak duże rozbieżności? Domyślam się, że przekroczenie normy o
> 10% to nie to co o 500% :)

Tego nie wiem, ale zauważyłem już że robiąc badania w dwóch różnych
laboratoriach okazało się, że każde z nich drukuje w wynikach inne normy.
Chyba co jest w normie, a co nie określa tak naprawdę lekarz, który
wyniki ogląda.

Pozdrawiam
si

5. Data: 2005-12-02 09:40:48

Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

możesz mieć żółtaczkę ale dawno przebytą np. w dzieciństwie. Mojej znajomej
wszczepiono żółtaczkę B przy porodzie i do dziś ma takie dziwne wyniki. Tak
żze można zrobić testy na żółtaczkę. A z alkoholem wydaje się że trzeba
skończyć.

boląca nóżka
morfologia-badanie
czy przy grypie zawsze jest goraczka?
epilepsja ? - szczegolnie prosze o pomoc Marka B.
zapalenie zatok