pokrywka

1. Data: 2005-06-24 19:31:05

Temat: pokrywka
Od: Madzia <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie: czy może ktoś się orientuje z czego są wykonane pokrywki do
przykrywania patelni aby tłuszcz nie pryskał na kuchenkę zrobione z
takiej siateczki-krateczka metalowa. Kiedyś było głośno, że sa wykonane
z czegoś z dodatkiem azbestu. Czy to prawda właśnie chciałam sobie kupić
ale sobie przypomniałam o tym.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

2. Data: 2005-06-27 03:21:52

Temat: Re: pokrywka
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madzia" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> pokrywki do
> przykrywania patelni aby tłuszcz nie pryskał na kuchenkę zrobione z
> takiej siateczki-krateczka metalowa. Kiedyś było głośno, że sa wykonane
> z czegoś z dodatkiem azbestu.

Chyba coś ci się pomerdało - z azbestu, to miały być wykonywane płytki ale
pod garnek - kładzione na palnik, by np.: mleko w garnuszku się nie
przypalało. Ta siateczka jest z metalu, więc bezpieczna....
Ja posiadam, używam, ale nie jest bez wad - po pierwsze - łato się
przypala - po pewnym czasie robią się takie "plamy", po drugie zaś i tak
tłuszcz przez to przelatuje jak bardzo chce - dlatego używam zasadniczo
wtedy, gdy coś lubi pryskać gwałtownie i wysoko. Jestem z niej zarówno
zadowolona jak i niezadowolona.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2005-06-27 11:07:32

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tłuszcz przez to przelatuje jak bardzo chce - dlatego używam zasadniczo
> wtedy, gdy coś lubi pryskać gwałtownie i wysoko. Jestem z niej zarówno

Ja tez uzywam, i co jakis czas kupuje nowa. Zeby sie nie przypalala musi byc
rozmiarowo dopasowana do garnka/patelni. Jesli wystaje za rant, to ma prawo
szybciej sie zniszczyc/przypalic. Generalnie stosuje czesto podczas
smazenia...i jestem zadowolona, bo chociaz w czesci siatka wychwyci wieksze
pryski:)))

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

Przepisy wegetariankie -Quesadilia
saltka do gilla?
sos pieprzowy