polpasiec

1. Data: 2001-11-18 18:30:16

Temat: polpasiec
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

prosze o informacje co to za choroba i jakie sa jej objawy

pozdrawiam
MechaGodzilla

2. Data: 2001-11-18 19:29:43

Temat: Odp: polpasiec
Od: "Kasiagorbi" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> prosze o informacje co to za choroba i jakie sa jej objawy

cos o tym wiem, bo sama to przeżyłam jakieś 2 tygodnie temu.....
u mnie na poczatku po prostu pojawiły sie swedzące krostki po prawej stronie
brzucha (takie jakby pecherzyki), a gdy poszłam do dermatologa to się
okazało ze to półpasiec.
Cecha charakterystyczna półpaśca jest to , ze krostki występuja tylko po
jednej stronie - u mnie były od pepka do kregosłupa po prawej stronie.
Przy półpaścu występują tez bóle, choć ja takich typowych mocnych nie
miałam. Czasami ciagnęły mnie nerwy - bo to jest w końcu zapalenie
okreslonego pasu nerwowego. Jest to choroba zakaźna, no i leczenie trwa
najkrócej 2,5 - 3 tygodnie...
Pozdrawiam :-)

3. Data: 2001-11-18 20:41:28

Temat: Re: polpasiec
Od: "Bartosz Krakowiak" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> wrote in message
> prosze o informacje co to za choroba i jakie sa jej objawy

No wiec po kolei, polpasiec jest wirusowa choroba spowodowana wirusem
Varicella-Zoster czyli popularnym herpesem 3, tym samym ktory powoduje ospe
wietrzna, czyli ta popularna wysypke wieku dzieciecego, ktora prawie kazdy
przechodzi. Dzieje sie tak ze ten wirus nie zostaje usuniety z naszego
organizmu calkowicie ale przebywa w komorkach w stanie utajenia i pod
wplywem pewnych czynnikow zostaje uczynniony. (moga to powodowac pewne formy
lekow lub schorzen - mniejsza o to). Dochodzi do zapalenia tylnych korzeni
nerwow rdzenia kregowego (gorzej brzmi niz wyglada). Teraz co to oznacza dla
chorego, otoz oslabienie, goraczkowanie, napiecie wzdluz tylnych korzeni
rdzenia. Na skorze pojawiaja sie skupiska malych pecherzykow, ktore moga byc
do ok 3 tyg., zwlaszcza w miejscach nerwow czuciowych. (glownie tulow!,
plecy ramiona kark dolne konczyny, podobne jak u malych dzieci przy ospie
wietrznej)..
Leczenia nie znam bo jestem dopiero na III roku, lae choroba nie jest raczej
grozna (ujawnia sie u ok.20% ludzi) i leczenie ma przedewszystkim skrocic
ja i zlagodzic objawy.

pozdrawiam

PS. a kto jest chory ?

4. Data: 2001-11-18 20:44:28

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl.NOSPAM> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9t8uo8$ekc$...@n...tpi.pl...
> prosze o informacje co to za choroba i jakie sa jej objawy
>
> pozdrawiam
> MechaGodzilla

Zobacz stronę http://republika.pl/matkris/polpasiec.htm

Pozdrawiam Rymi

5. Data: 2001-11-19 07:29:59

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> Leczenia nie znam bo jestem dopiero na III roku, lae choroba nie jest raczej
> grozna (ujawnia sie u ok.20% ludzi) i leczenie ma przedewszystkim skrocic
> ja i zlagodzic objawy.

Nie jest grozna w zaleznosci od umiejscowienia. Bo jak tulow - to ok,
grozna nie jest ale k* bolesna i nieprzyjemna.
A jak postac np. oczna to jest grozna i to bardzo.

Leczeni - jak napisales - objawowe glownie.

6. Data: 2001-11-19 14:49:32

Temat: dziekuje
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje za informacje