polskie forum

1. Data: 2003-10-28 14:47:43

Temat: polskie forum
Od: "Sunnta" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzimy po ruskich czy koreańskich (chyba) forach z tamtąd zciagamy wzorki i
czasem zastanawiam sie dlaczego nie powstało takie polskie

1. Data: 2003-10-28 15:01:23

Temat: Re: polskie forum
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzimy po ruskich czy koreańskich (chyba) forach z tamtąd zciagamy
wzorki i
> czasem zastanawiam sie dlaczego nie powstało takie polskie

Hmm,u Rosjan i Chinczykow wolnoamerykanka i brak przestrzegania prawa o
prawie autorskim? A my idziemy do Unii i podpisaliśmy jako panstwo jakies
przepisy dotyczace prawa autorskiego?I sa jakies komorki ,ktore pilnuja
przestrzegania tego prawa rowniez,pzrynajmniej w formie bardziej oficjalnej
w internecie?
Pusia

1. Data: 2003-10-28 17:00:25

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

"Sunnta" napisała:

> chodzimy po ruskich czy koreańskich (chyba) forach z tamtąd zciagamy
wzorki i
> czasem zastanawiam sie dlaczego nie powstało takie polskie

Ale właściwie po co, skoro jest ich tyle już utworzonych, popularnych i
odwiedzanych? Kto by to utrzymywał i prowadził, skoro administratorzy meila
musieli zorganizować zrzutkę na większy serwer, a przecież to forum działa
przy chińskiej witrynie handlującej wyrobami DMC i nie tylko chyba? O
aspekcie wskazanym przez Pusię już nie wspomnę.
No i jeszcze jedno.Po eksplozji takich chińskich stron większość z nich
zamarła, a jak słusznie pisze w instrukcji do meila Pusia - najtrwalsze,
czyli uustars i flystitch, to kopie meila, jeśli chodzi o wzory. Zresztą z
wzorami i na meila ostatnio krucho. Dubel goni dubel...
Jandulka (Warszawa)

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-28 20:08:32

Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przepisy dotyczace prawa autorskiego?I sa jakies komorki ,ktore pilnuja
> przestrzegania tego prawa rowniez,pzrynajmniej w formie bardziej

Ustawa o prawach autorskich obowiązuje już od dłuższego czasu - karalne jest
tylko rozpowszechnianie cudzych "dzieł", natomiast wykorzystywanie dla
własnego użytku ( czyt. ściąganie plików ) - nie - to tak dla ogólnej
wiadomości.

1. Data: 2003-10-28 21:25:42

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisy dotyczace prawa autorskiego?I sa jakies komorki ,ktore pilnuja
> przestrzegania tego prawa rowniez,pzrynajmniej w formie bardziej

Wlasnie przed chwilka dostalam anonimowa wiadomosc o tresci:

"Myszko kochana,nie wiem czy jestes swiadoma co zrobilas na grupie
dyskusyjnej o robotkach recznych.Poczytaj sobie archiwum,serwer juz byl
!!!Ale go zlikwidowano bo to jest nielegalne w Polsce a grupa na ktorej
jestesmy jest oficjalna a oficjalne rzeczy sa kontrolowane pod jakimś tam
wzgledem.Poczytaj posta wyzej o polskim forum-polskim prawie i archiwum o
zakonczeniu pracy tamtego serwera-jaka była burza..A Ty napisalas tak
oficjalnie,ze jesli ktos na Ciebie doniesie to wylądujesz za kratkami albo
zaplacisz grzywne-jak mysle..Ja kiedys oferowałam sie też z serwerkiem ale
na privie stare grupowiczki mnie ostrzegły co i jak,może ty też juz dostałas
ostrzeżenie a może one nie chcą sie już w to bawic.Moim zdaniem moze sama
napiszesz do tej osoby co FAQ wysyla na grupe,zapomnialam w tej chwili nika
Powinnas teraz delikatnie wycofac sie z tego pisząc ,ze serwer ma awarie czy
podobnieaby nie robic burzy i udac ""głupią"".Tak Ci radze,nauczona swoim
doswiadczeniem z grupy ale zrobisz jak zechcesz oczywiscie."

Bardzo dziekuje za ostrzerzenie, szkoda ze osoba nie mialam na tyle odwagi
by sie podpisac.
po pierwsze : nie ma nic zlego w wymienianiu sie wzorami czy rysunkami czy
schematami wzorow sluzacych do wyszywanai czy haftowanie , nie sa one
niczyja wlasnoscia. nie sa podpisane. co innego jakbysmy sie wymienial
plikam mp3, filmami czy czyms kto ponosil by z tego jakies straty finansowe
.
Ale w wymienianiem sie wzorami rokorek czy sweterkow nie ma nic zlego:)

to tak miedzy innymi dla tej Anonimowej osobki ktora mi to przysla:) tak sie
skalda ze wiem cos na ten temat.
Pozdrawiam goraco.
Myszka07

1. Data: 2003-10-28 21:34:54

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myszka07 wrote:

> [...]
> plikam mp3, filmami czy czyms kto ponosil by z tego jakies straty finansowe

Rozpowszechnianie wzorów, do których nie masz praw autorskich, jest
łamaniem prawa. Tak się składa, że wzory haftów, sweterków itp. serwetek
są chronione prawami autorskimi, chyba że autor sam zarządzi inaczej.
Wzory są własnością ich autorów, albo firm, które je rozpowszechniają
(np. w postaci czasopism, zestawów do haftu itp.) Te firmy ponoszą
straty finansowe, tak jak producenci płyt :(
Z tego powodu np. mało osób decyduje się na umieszczenie w sieci wzorów
do obrazków, które wyszyły. Co innego pochwalić się: to ja zrobiłam :),
co innego rozpowszechniać wzór (w najlepszym razie grozi to zamknięciem
strony)

> to tak miedzy innymi dla tej Anonimowej osobki ktora mi to przysla:) tak sie
> skalda ze wiem cos na ten temat.
Widać wiesz mało :(

J.

--
http://www.floralia.republika.pl/strych.html

1. Data: 2003-10-28 21:48:43

Od: "Myszka07" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (np. w postaci czasopism, zestawów do haftu itp.) Te firmy ponoszą
> straty finansowe, tak jak producenci płyt :(

no coz, jesli ktos nie chce to nie musi sicagac czy wysylac na serwer.

np. kasiazki nie moga byc kopiowane w calosci - ale fragmenty ksiazek moga
byc kserowane w czesciach. przeciez nie wrzucalklmy calych pism na serwery
tylko jakis tam wzorek.
a wiec???
pozatym nie zawsze jest to z ksiazki czy gazety, czaseem wrzucamy cos co
same stworzycie, czy wymyslicie?? ja naprzyklad wrzuce opis ladnego
koszyczka - lapki na granki - tylko musze go najpier opisac bo nie mam do
niego schamatu , tylko "prototyp";)

pozdrawiam
Myszka07

1. Data: 2003-10-29 08:28:23

Od: "Sunnta" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak koszty to inna sprawa
a inna jest to ze my same tez tworzymy pewne rzeczy i nimi bysmy sie mogly
dzielic wtedy nie byłoby to naruszaniem praw autroskich

1. Data: 2003-10-29 08:46:17

Od: "Itlin" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Myszka07" wrote in message:

> no coz, jesli ktos nie chce to nie musi sicagac czy wysylac na serwer.

Ale osoba, ktora wyslala Ci ta anonimowa wiadomosc (jak przypuszczam)
zrobila to dla Twojego dobra, azebys TY nie miala z powodu serwera zadnych
nieprzyjemnosci.
A proponowane przez Ciebie rozwiazanie z serwerem, czyli skanowanie,
wrzucanie i sciaganie niestety z prawem jest na bakier...

> pozatym nie zawsze jest to z ksiazki czy gazety, czaseem wrzucamy cos co
> same stworzycie, czy wymyslicie??

To juz inna bajka, jak sadze. Jesli sama stworzylas i udostepniasz, nie
przypuszczam, zeby byly z tym jakies problemy (jesli sie myle, niech mnie
ktos poprawi, prosze...)

> pozdrawiam
> Myszka07

Pozdrawiam rowniez
Itlin/Agnieszka

1. Data: 2003-10-29 09:00:27

Od: Monga <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Sunnta" <k...@g...pl> :

> tak koszty to inna sprawa
> a inna jest to ze my same tez tworzymy pewne rzeczy i nimi bysmy sie
> mogly dzielic wtedy nie byłoby to naruszaniem praw autroskich

Wydaje mi się, że liczba stworzonych przez nas rzeczy jest na tyle mała,
że nie ma sensu z tego powodu prowadzić całego forum na taką skalę jak 7ya
czy chińskie, koreańskie. Prawdopodobnie po wrzuceniu na początku kilku
czy kilkunastu wzorów padłoby to szybko śmiercią naturalną - bo nie sądzę,
że każda wymyśla sama kilka wzorków miesięcznie.

Pozdrawiam,
Monika (Wrocław)

Meilaodiy-Instrukcja
Re: [xxx]- swiateczne motywy