pomiędzy jawą i snem, czyli widzenie

1. Data: 2008-06-01 22:10:21

Temat: pomiędzy jawą i snem, czyli widzenie
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzecz dotyczy czegoś co jest klasyfikowane jako jasnowidzenie
lub po prostu widzenie.

Stan wyciszonego umysłu oraz emocji, który może pojawiać się
np tuż przed zaśnięciem, sprzyja _swobodnemu_ "błądzeniu" myśli
oraz doświadczaniu kontaktu z migawkami obrazów, które jeśli
pojawiają się, oddziaływują na emocje osoby do której docierają.

Komu nigdy nie stawały przed oczami obrazy np z sugestywnej
gry, po spędzeniu z nią n-godzin przed monitorem komputera?
Czy jest ktoś taki?
Czy komuś udawało się w takich sytuacjach "słyszeć" również
realistyczne odgłosy?
Przypuszczam, że co najmniej: niektórym.

Na podobnej zasadzie działa doświadczanie sugestii w postaci
obrazów i dźwięków odnoszących się do wiadomych lub zgoła
niewiadomych kontekstów w stanie "pomiędzy jawą i snem".
Prawdopodobnie nietrudno to sobie wyobrazić jeśli konteksty
takie odnoszą się do zdarzeń/przeżyć z przeszłości.

Znacznie trudniej natomiast wyjasnić, jeśli w ten sposób
doświadcza się "omamów", które stanowią informacje lub
strzępy informacji odnoszące się bardzo ścisle i równie
realistycznie do przyszłości.

Ten stan to klasyczne widzenie, które jest tym bogatsze im
osoba go doświadczająca jest w stanie bardziej mu się poddać.
Przez podanie się widzeniu rozumiem całkowite otwarcie się
na wszystko to co jest związane z samą jego treścią, w
przeciwieństwie do odrzucania widzenia rozumianego jako
rodzaj wyrywania się z pół-snu w obrębie którego rozgrywa
się widzenie.
Notabene takie otwarcie może być bardzo męczące, zwłaszcza
jeśli widzenie wzbudza w odbiorcy "niefajne" uczucia, które
musi pohamowywać, aby nie utracić widzenia.

Z badań nad tym zjawiskiem wiadomo dziś m.in., że różne
osoby posiadają różną łatwość w osiąganiu stanu, w którym
pojawiają się widzenia, oraz że widzenia dotyczą najczęściej
takich kontekstów, na które osoba je odbierająca "programuje się"
w sposób świadomy całkowicie lub nie.

Wiadomo także, że widzenia można "wywoływać sztucznie"
poprzez wprowadzanie się w rodzaj transu przy pomocy
określonych środków takich jak choćby m.in. wpatrywanie się
w migoczące ze stałą częstotliwościa źródło światła.

Czego konkretnie mogą dotyczyć widzenia?
Występuje tu całe sektrum tematów na tyle istotnych dla
doświadczającego widzeń, że czuje się z nimi mniej lub bardziej,
pośrednio lub bezpośrednio związany emocjonalnie jak np
zapowiedź urodzenia się dziecka, informacje odnoszące się
do zamiaru/konieczności podjęcia decyzji o bardzo istotnych
konsekwencjach, informacje stanowiące odpowiedzi/podpowiedzi
związane z na tyle ważnymi, że nurtującymi pytaniami o
całkiem bliską lub dowolnie odległą przyszłość... i inne.

Jednym z bardziej powszechnie znanych "jasnowidzów" był
Nostradamus, który niestety zakodował opisy swoich widzeń,
traktując je w ten sposób przede wszystkim jako prywatne.

Innym jasnowidzem dosyć znanym dzięki emisji w mediach
programów z jego udziałem jest Krzysztof Jackowski, który
współpracuje także z policją w wyjaśnianiu trudnych do
wyjasnienia spraw, podobnie zresztą jak niektóre inne osoby
o tego rodzaju zdolnościach.
Zainteresowanym podaję link do wiki-opisu poświęconego KJ:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Jackowski_%28
jasnowidz%29

Szczególnym rodzajem widzeń są take, które są domeną
proroków, gdyż informacje odbierane przez proroków dotyczą
kwestii bardzo istotnych dla Boga i wtedy albo są przeznaczone
dla mniej lub bardzej szerokiego ogółu (w Biblii zawarte są
właśnie takie proroctwa), albo posiadają charakter prywatny
(za takie są uznawane m.in. wszystkie proroctwa niewygodne
dla religii lub o pomniejszym znaczeniu).

Czym się różni widzenie prorockie od jasnowidzenia nie-prorockiego?
Dobrym przykładem widzeń nie-prorockich są informacje, które
zamieściłem w niedawnym temacie p.t. "czy taki koniec świata?",
odnoszące się do prawdopodobnej przyszłości świata w sposób
stricte "technologiczny" i dosłowny, czyli bez symboli.

Tak więc obrazy i sytuacje w których pojawiają się symbole
są tym co odróżnia widzenia prorockie od nie-prorockich.

Mam nadzieję, że ten krótki zarys okaże się pomocny dla
zainteresowanych.

--
CB

2. Data: 2008-06-02 09:10:10

Temat: Re: pomiędzy jawą i snem, czyli widzenie
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet; <g1v6mp$hem$1@node2.news.atman.pl> :

> Rzecz dotyczy czegoś co jest klasyfikowane jako jasnowidzenie
> lub po prostu widzenie.

Bardzo fajnie, tylko ja nie "widzę" ;> w tym tekście Ciebie. Znaczy się
dystansujesz się i znów prowokujesz, mając swoje zdanie w tym temacie,
ale czekając, aż ktoś się zapali i wtedy Ty, o Wielki Woźnico,
"uderzysz" z nienacka? ;>

Pozdrawiam z zastanowieniem
Flyer
--
gg: 9708346; jabber:f...@j...pl
http://www.flyer36.republika.pl/

3. Data: 2008-06-02 11:48:45

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba sobie coś zrobię z TEGO powodu.
Normalnie. ;)

--
CB

4. Data: 2008-06-02 13:08:37

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet; <g20n05$pf0$1@achot.icm.edu.pl> :

> Chyba sobie coś zrobię z TEGO powodu.
> Normalnie. ;)

Nareszcie konstruktywny tekst. Możemy zrobić nawet sądę psp'ową pt. "czy
cbnet ma sobie coś zrobić?". Zgadnij jaki będzie wynik. ;>

Pozdrawiam z nadzieją, że sobie coś zrobisz
Flyer

5. Data: 2008-06-02 13:50:06

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To był żart.

Dla wszystkich zawiedzionych brakiem sondy na pocieszenie:
http://pl.youtube.com/watch?v=FSEjfGngGEs&feature=re
lated

--
CB

6. Data: 2008-06-02 15:11:28

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet; <g20u1l$4ei$1@achot.icm.edu.pl> :

> To był żart.

Aha. ;>

Pozdrawiam zawiedzenie
Flyer

7. Data: 2008-06-02 16:25:16

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer pisze:

> Nareszcie konstruktywny tekst. Możemy zrobić nawet sądę psp'ową pt. "czy
> cbnet ma sobie coś zrobić?". Zgadnij jaki będzie wynik. ;>

ja proszę o warkocz

--
http://patrz.pl/trener
Jadwiniu! Proszę natychmiast rozwiązać tatusia i przeprosić!

8. Data: 2008-06-02 21:49:05

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Źle nastrojony instrument.
Pobrzmiewa fałszywie.

--
CB

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

http://patrz.pl/trener

9. Data: 2008-06-02 21:59:57

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Źle nastrojony instrument.
> Pobrzmiewa fałszywie.

na patrz.pl czy o co kaman?

10. Data: 2008-06-02 22:04:33

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Źle nastrojony instrument.
> Pobrzmiewa fałszywie.

a już chyba rozumiem. ustawiony mam w profilu defaultowy kawałek.
jeśli o niego chodzi, to tam akordy są takie pogięte :)
wczoraj mieliśmy próbę z akordeonem i mój akordeonista (muzyk
wykształcony) miał kłopoty z wychwyceniem właściwych dźwięków.
tak to jest jak muzykę tworzy amator - nie wie, że nie można, a robi :)

--

NIE ZAPYTOWYWUJE SIE...
Katinka czyli niepowtarzalność metod
jedzenie a charaketr