powitanie

1. Data: 2004-09-21 21:40:58

Temat: powitanie
Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Jestem nową grupowiczką, przeglądałam tę grupę kilka razy i bardzo mi się tu
podoba. Serdeczne dzięki za te wszystkie linki z cudeńkami! Niestety zawsze
się tak zapatrzyłam w te linki, że na powitanie nie starczyło czasu. Dzisiaj
więc nic nie oglądam, tylko od razu piszę :-)
Sama jestem wielką miłośniczką szydełka, troszkę serwetek i bluzeczek już
wyszło spod mojej ręki, lubię też druty, poza tym coraz częścij z sympatią
spoglądam na haft krzyżykowy i pewnie niebawem nadejdzie ta chwila, gdy
chwycę za igłę i mulinę...

Przy okazji mam pierwsze kilka pytań. Otóż mam zamiar zrobić szydełkowe
firanki i zastanawiam się, jaka ta firanka ma być szeroka. Okno wraz z tymi
kawałkami ścian po bokach, które mają być firanką zakryte, ma szerokość 170
cm., wobec tego jakiej szerokości powinna być firanka, aby dobrze się
prezentowała? I drugie pytanie: jak przygotować taką firankę do zawieszenia,
nakrochmalić?

Z góry dziękuję za pomoc, na pewno jeszcze będę miała jakieś problemy z
firankami (ma być ich trzy, bo trzy okna chcę tak przyozdobić, plus na każde
okno firanka na zmianę - chyba do późnej starości będę je robić :-) ).

Pozdrawiam serdecznie.
Agnieszka (aha, jestem z Kalisza)

1. Data: 2004-09-22 06:34:03

Temat: Re: powitanie
Od: "Honorata" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Cię Agnieszko serdecznie, czuj sie jak u siebie!
Honorata

1. Data: 2004-09-22 07:39:16

Od: "Asia z Krakowa" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wita Cię Asia z Krakowa.

Wprawdzie firanek nie robię ale słyszałam że są jeszcze osoby które mają takie
duże ramy do naciągania firan.Myślę, że stolarz mógłby tu pomóc i np.zrobić
ramę składaną.Ja jeszcze mam po mojej cioci taką dużą firankę .......niestety
mam nowe okna i jest za mała.

Ps.Muszę napisać jeszcze że ciocia, mistrzyni firanek/troszkę taka przyszywana
jak to się mówiło/ była człowiekiem o anielskiej cierpliwości.Gdy podarowała
mi firankę miała 85lat! /tak to nie pomyłka/ i robiła jeszcze
serwetki,trójkątne chusty na ramiona.Wszyscy pamiętamy jak mówiliśmy na
nią "Babunia kukunia"-a ona w swoim fotelu siedziała i dziergała.
Ale powspominałam..:)))
Pozdrawiam Cię serdecznie Asia.

1. Data: 2004-09-22 07:41:55

Od: "alex" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-09-22 07:58:43

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka_K wrote:

> [...]
> kawałkami ścian po bokach, które mają być firanką zakryte, ma szerokość 170
> cm., wobec tego jakiej szerokości powinna być firanka, aby dobrze się

Witam :)
Jeśli firanka ma mieć jakiś ciekawy wzór to warto się zastanowić nad
nieukrywaniem go w fałdkach- wtedy powinno Ci wystarczyć niewiele więcej
niż szerokość okna. Taka firanka będzie i tak dość gruba, więc chyba nie
bardzo warto ją jeszcze marszczyć.
Jeśli chce się przymarszczyć normalne fabryczne firanki, to zwykle
potrzeba 1,5- 2 razy tyle co planowana szerokość, ale w tym wypadku
wydaje mi się, że to dużo za dużo.
Tak przy okazji- jeśli to mają być długie firanki o szerokości ok. 2m,
to możesz mieć spory problem z wyciąganiem się i nierównościami na
brzegach. Szydełkowe koronki są mimo wszystko dość łatwo rozciągliwe i
łatwo je zniekształcić, a ta będzie na dodatek ciężka, co tym bardziej
będzie ją "zachęcać" do zmiany kształtu. Może warto pomyśleć o
połączeniu szydełka i tkaniny?
Małą firankę możesz obejszeć tu:
http://inkubusnet.internetdsl.pl/robotki/podpatrzone
/podpatrzone.html
Po kliknięciu otworzy się większa wersja :)

pozdrawiam
Julita
--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-09-22 08:59:07

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie na naszym forum .
A co do robienia firanek to ja robiłam do kuchni o szerokości o ile pamiętam
160cm.
Niestety w kawałkach i to później łączyłam.
Wyszła bardzo ładna i jestem zadowolona.
Ale muszę Ciebie ostrzec. Strasznie ciężko dobrać szerokość w jednym
kawałku.
Ja wymierzyłam okno i nabrałam iles tam potrzebnych oczek .
Na początku pracy było ok, po kilkunastu rzędach mierząc stwierdziłam, ze
jest za szeroka więc ją zwęziłam oczysięcie nie prująć tylko nie dochodząc
do końcva boków a w dalszej części gdy robótka była już spora stwierdziłam,
że jest cho cho sporo za wąska.
Tak na oko to zabrakło drugie tyle szerokości.
A dlaczego bo trzeba wziąć pod uwagę , że ona się wyciągnie w długości
jednocześnie zwężając.
Jeśli masz możliwość to zrób z dwu brycht lub jedną dużo szerszą .
Będzie jedna moja firaneczka do kuchni i pokazana na stronie Julity ze
spotkania W-wa ale jeszcze nie ma zdjęć i czy wyjdzie ponieważ nie jest o
jasnym kolorze i problem z rozwieszeniem.
Pozdrawiam
AnnaJ.

1. Data: 2004-09-23 16:21:30

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli masz możliwość to zrób z dwu brycht lub jedną dużo szerszą .
Tzn. jak dużo szerszą? Jeśli szerokość zawieszenia jest ok. 180 cm. to
zrobić na 250 cm.?
Co do długości to zamierzam zrobić taką nad parapet, więc jak się wyciągnie
w dół to nie będzie problemu - najwyżej dosięgnie parapetu :-) Poza tym
zamierzam zrobić pofalowany lub ząbkowany dół, więc nie będzie problemu, że
dół się wyciągnął troszkę nierówno. Mam nadzieję ;-).

> Będzie jedna moja firaneczka do kuchni i pokazana na stronie Julity ze
> spotkania W-wa ale jeszcze nie ma zdjęć i czy wyjdzie ponieważ nie jest o
> jasnym kolorze i problem z rozwieszeniem.
Mam nadzieję, że obejrzę - ostatnio większość moich myśli krąży wokół tych
firanek. A malutka część wokół szydełkowej sukienki, którą właśnie kończę
(już pozszywana, jeszcze tylko obszydełkować brzegi i do szafy, na
odczekanie do przyszłego lata - bo to bardzo letnia sukienka jest).

Pozdrawiam.
Agnieszka

1. Data: 2004-09-23 16:55:19

Od: "Dorota Ruebenbauer" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Cię kolejna milosniczko szydełka ;)))

jak juz skonczysz letnią sukienke, to nie zapomnij sie nią pochwalic ...
bardzo lubie ogladac sukienki, szczegolnie szydelkowe... :)))

pozdrawiam
Dorota Ruebenbauer
Wrocław

1. Data: 2004-09-24 10:54:29

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> dół się wyciągnął troszkę nierówno. Mam nadzieję ;-).

Trochę to trwało, ale musiałam policzyć oczka.
A więc szerokość mojego okna z bokami jest 170cm i gdy mierzę swoją firankę
gdy nie wisi to szerokość właśnie tyle wynosi.
Przeliczyłam ilość oczek 495, zrobione z nici adriana w 2 nitki.
Dorobiłam boki i teraz jest o wiele szerzej bo boki zrobiłam ponad normę.
Ale wyliczyłam , że bym musiała nabrać 663 oczek gdybym znowu robiła
firankę o szerokości 170 cm.
Nadmieniam, że nie lubię krochmalonych na sztywno firanek a swobodne luźne a
więc nie sa napinane i to też może mieć wpływ na szerokość.
Pozdrawiam
AnnaJ

1. Data: 2004-09-26 21:50:42

Od: "Agnieszka_K" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A więc szerokość mojego okna z bokami jest 170cm
Moja firanka też ma tyle mniej więcej zakryć - między 170 a 180 cm

> Ale wyliczyłam , że bym musiała nabrać 663 oczek gdybym znowu robiła
> firankę o szerokości 170 cm.
Czyli 220 okienek... rety, ale roboty mnie czeka :-)

> Nadmieniam, że nie lubię krochmalonych na sztywno firanek a swobodne luźne
> więc nie sa napinane i to też może mieć wpływ na szerokość.
Też mi się właśnie to krochmalenie nie widzi.
Już zaczęłam tę firankę, robię ją w poprzek, na razie na długość nabrałam
troszkę ponad 600 oczek (200 okienek) i zrobiłam już 4 rzędy. Byle do
przodu!

Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Agnieszka

[szydełko, druty] różne
[druty, szydełko] kamizelka dla dziewczynki - szukam
obraz olejny-jak oczyścić
siatka filetem i problem
kto skończy mój sweter