praca

1. Data: 2006-04-07 13:38:16

Temat: praca
Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem dlaczego Powiatowy urząd pracy w czestochowie odmawia mi prawa do
zarejestrowania sie w PUP jako osoba niepełnosprawna poszukujaca pracy.
Przeczytalem ze to nie ma nic do rzeczy ze pobieram rente i ze moge byc
zarejestrowany u nich. Czy PUP ma racje odmawiajac mi prawa do
zarejestrowania sie i piszac ze nie moge bo pobieram rente z tytulu
calkowitej niezdolnosci ?

--
inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystający z indywidualnego kołowego
środka transportu o napędzie ręcznym

2. Data: 2006-04-07 13:52:52

Temat: Re: praca
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 15:38:16 Jacek napisał/a

> [...]
>zarejestrowany u nich. Czy PUP ma racje odmawiajac mi prawa do
>zarejestrowania sie i piszac ze nie moge bo pobieram rente z tytulu

Albo człowiek jest zdolny, albo niezdolny. Du Urzędu Pracy rejestrują
się osoby gotowe do natychmiastowego podjęcia pracy, więc mnie się
wydaje, że jeśli ktoś jest całkowicie niezdolny to nie jest racdzej
gotów do natychmiastowego podjęcia pracy.

Adam Pietrasiewicz

3. Data: 2006-04-07 14:12:30

Od: "arward" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Pietrasiewicz <a...@p...com> --napisał/a:
> [...]
> wydaje, że jeśli ktoś jest całkowicie niezdolny to nie jest racdzej
> gotów do natychmiastowego podjęcia pracy.

I tu sie mylisz :)
Własnie dzis byłem PUP i sie zarejestrowałem jako osoba poszukujaca pracy.
Wypełnia sie trochę inny wniosek i jest sie osoba poszukujaca pracy bez
prawa do zasiłku a nawet nie masz obowiazku sie tam meldowac co jakis
czas -jak to jest u osób bezrobotnych.
Mam kolege z I gr. (całkowicie niezdolny do pracy) /jest niewidomy/ i
pracuje jako masażysta.
A kto mi zabroni pracowac ?:)
Jesli np. moja praca bedzie polegac na własnej działalnosci
gospodarczej.Bede poprostu sobie siedział i ...rzadził:) albo np. jakas
"telepraca" ?

--
Pozdrawiam - Ar2r

4. Data: 2006-04-07 14:51:15

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydaje, że jeśli ktoś jest całkowicie niezdolny to nie jest racdzej
> gotów do natychmiastowego podjęcia pracy.

To w takim razie po co Urzad Pracy wydaje pieniadze na szkolenia
niepelnosprawnych?

Wydaje mi sie, ze ta decyzja jest niezgodna z Ustawa o Zatrudnieniu i
Rehabilitacji ON

Ustawa z dn. 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.).
Przepisy niniejszej ustawy zmierzają do rozszerzenia możliwości stworzonych
osobom niepełnosprawnym w zakresie nabywania umiejętności i kwalifikacji
zawodowych oraz tworzeniu korzystniejszych warunków do podejmowania przez te
osoby zatrudnienia.
Leszek

5. Data: 2006-04-07 15:07:25

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> wydaje, że jeśli ktoś jest całkowicie niezdolny to nie jest racdzej
> gotów do natychmiastowego podjęcia pracy.

jak bylem sie zarejestrowac to wyraznie powiedzialem babie "rejestruje sie
jako osba niepelnosprawna poszukujaca pracy?" ona powiedziala "tak" dzisiaj
mi przychodzi pismo ze nie moge byc zarejestrowany jako "BEZROBOTNY" bo
pobieram rente. Chore kretynstwo

6. Data: 2006-04-07 15:52:09

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem dlaczego Powiatowy urząd pracy w czestochowie odmawia mi prawa do
> zarejestrowania sie w PUP jako osoba niepełnosprawna poszukujaca pracy.

Chyba chodzi o statystykę. Wyklucza się z kręgu osób bezrobotnych, pewne kategorie
ludzi i bezrobocie maleje poniżej 18 % i maleć będzie, chociaż miejsc pracy nie
będzie przybywało.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

7. Data: 2006-04-07 17:32:37

Od: "Kazimierz Oleksy" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grela \(interpio\) <i...@d...pl> napisał(a):

> U=BFytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisa=B3 w wiadomo=B6ci =
> prawa do
> pracy.
>
> Chyba chodzi o statystyk=EA. Wyklucza si=EA z kr=EAgu os=F3b =
> bezrobotnych, pewne kategorie ludzi i bezrobocie maleje poni=BFej 18 % i =
> male=E6 b=EAdzie, chocia=BF miejsc pracy nie b=EAdzie przybywa=B3o.=20
>

> --=20
> Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
> www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

Kupię zdecydowanie Kałasznikowa!
tylkotak

8. Data: 2006-04-07 18:48:30

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzisiaj mi przychodzi pismo ze nie moge byc zarejestrowany jako
> "BEZROBOTNY" bo pobieram rente. Chore kretynstwo

To mi wygląda na nieporozumienie. Nie odpuściłabym, baba albo źle
zrozumiała, ale dała zły wniosek. Jeśli mówiłeś, że chcesz sie zarejestrować
jako "poszukujący pracy", to kompletnie nie rozumiem bzdurnej decyzji
odmawiającej zarejestrowania jako bezrobotnego. Bo co ma piernik do
wiatraka.
Wyjaśnij tę sytuację, albo najlepiej idź do Dyyrektora/Kierownika Urzędu
Pracy.... bo może ta baba jakaś niedouczona jest ....

Jeanne

9. Data: 2006-04-07 20:05:48

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wyjaśnij tę sytuację, albo najlepiej idź do Dyyrektora/Kierownika Urzędu
> Pracy.... bo może ta baba jakaś niedouczona jest ....

napisalem mejla do kierowniczki ale ta chyba jest tak samo niekumata jak
tamta bo podpisala ta decyzje...

10. Data: 2006-04-07 20:24:14

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wyjaśnij tę sytuację, albo najlepiej idź do Dyyrektora/Kierownika Urzędu
> Pracy.... bo może ta baba jakaś niedouczona jest ....
-------------
Jeśliby była to kwestia niedouczenia, to można byłoby to uznać za incydent
który wydarzył się "gdzieś tam" ...i koniec.
Jednak tak nie jest, bo w wątku (wyżej) zatytułowanym " Jestem w pełni
niezdolny..." próbowałem sprawę objaśnić.
Przypomnę raz jeszcze, że rzecz polega na tym, że urzędy pracy zostały
poinstruowane, iż do osób chcących się zarejestrować jako "poszukujące
pracy" należy stosować te same definicje co do "osób bezrobotnych". Ma to
miejsce od momentu nowelizacji ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji
zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. 2004/99/1001 - tekst
jednolity na stronie Sejmu) w art. 2, ust.1, punkt 2 (dodany w nowelizacji)
i w szczególności podpunkt c) tego punktu definiuje kto ***nie może*** być
zarejestrowany i uzyskać statusu osoby bezrobotnej.
Sami pracownicy urzędów pracy określają tę sytuację jako bzdurną i próbują
przez Ministerstwo Pracy uzyskać korzystną dla ON interpretację przepisów.
Bliższe szczegóły w wątku, którego tytuł podałem.
Można się spodziewać większej ilości podobnych alarmów...

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt

[Olesnica] Chałupnictwo - szycie cholewek
alkohol...
2 grupa(alimenty)
historyczny przeszczep
Ciekawostka z pracy Posła- Poseł z potrzebą ;-)) Dla rozrywki ;-))))