historyczny przeszczep

1. Data: 2006-04-06 13:03:13

Temat: historyczny przeszczep
Od: "Maurycy" <p...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Historyczny przeszczep ręki
06.04.2006 13:34
Specjaliści replantacji i transplantacji ze Szpitala im. Jadwigi Śląskiej w
Trzebnicy
(Dolnośląskie) wykonali pierwszy w Polsce przeszczep ręki 34-letniemu
Leszkowi Opoce
z Radomia. Dawcą był mężczyzna, który zginął w wypadku.
Kilkunastoosobowy zespół lekarzy i pielęgniarek przeprowadził w niedzielę
operację,
która trwała ponad 10 godzin. Szef zespołu doc. Jerzy Jabłecki powiedział,
że był
to "zabieg eksperymentalny". - To, że mieliśmy zgodność grupy krwi dawcy i
biorcy,
odpowiednią wielkość kończyn i zgodność tkankową, należy traktować w
kategorii cudu
- ocenił Jabłecki.
34-latek stracił rękę 12 lat temu, podczas pracy na maszynie stolarskiej,
która obcięła
mu rękę prawie do łokcia. Od tego czasu mężczyzna czekał na przeszczep.
Pacjent czuje
się dobrze, wykonuje już nawet minimalne ruchy ręką, ale zabraniają mu tego
lekarze.
Rehabilitacja potrwa bardzo długo, ciągle też istnieje zagrożenie odrzucenia
przeszczepu.
(PAP)

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2006-04-07 00:49:42

Temat: Re: historyczny przeszczep
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Urodziłem się bez nóg i ich brak traktuję jako coś normalnego, trochę brzydziłyby
mnie czyjeś "giry". Z drugiej strony, chciałbym móc biegać czy kopnąć
tych co się mi narazili w przysłowiowe 4 litery ;-)
Gdybym stracił rękę lub ręce z którymi się urodziłem, to
obiekcji co do przyjęcia przeszczepu nie miałbym żadnych.
Bałbym się trochę bólu pooperacyjnego i bólu w trakcie rehabilitacji,
możliwość odrzucenia przeszczepu, ewentulanych reoperacji i
konieczność brania do końca życia leków immunosupresyjnych -

SZACUNEK dla Lekarzy z Trzebnicy, którzy nie jednen CUD dokonali
i nie jeden jeszcze dokonają.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

3. Data: 2006-04-07 07:30:19

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 02:49:42 Piotr Grela \(interpio\)
napisał/a

>Gdybym stracił rękę lub ręce z którymi się urodziłem, to
>obiekcji co do przyjęcia przeszczepu nie miałbym żadnych.

Był już przypadek przeszczepu rąk (Francuzi zrobili to jakiemuś
Nowozelandczykowi) i chyba po roku musieli mu je odciąć - facet
popadłw depresję i nie mógł się przyzwyczaić.

Adam Pietrasiewicz

4. Data: 2006-04-07 16:18:55

Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> Był już przypadek przeszczepu rąk (Francuzi zrobili to jakiemuś
> Nowozelandczykowi) i chyba po roku musieli mu je odciąć - facet
> popadłw depresję i nie mógł się przyzwyczaić.

Tak masz racje , największym problemem bedzie pokonanie bariery psyche

Ciekawostka z pracy Posła- Poseł z potrzebą ;-)) Dla rozrywki ;-))))
Dofinansowanie z PCPR na turnus???
Poduszki przeciwodleżynowe raz jeszcze - pytanie do praktyków
Mieszkania dla osób na wózkach
dofinansowanie