Poduszki przeciwodleżynowe raz jeszcze - pytanie do praktyków

1. Data: 2006-04-05 12:30:55

Temat: Poduszki przeciwodleżynowe raz jeszcze - pytanie do praktyków
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat przewija się co jakiś czas na forum, ale tak naprawdę nie znalazłem
wyczerpującej informacji.

Wiadomo mi, że (pomijając jakieś zwykłe gąbki czy steropiany) istnieją 3
systemy poduszek przeciwodleżynowych:
- żelowe
- piankowe, najlepiej z tzw. pamięcią
- pneumatyczne

Chciałbym się zapytać praktyków, którzy tego używają na codzień, które z
nich najlepiej się sprawdzają, ew. jakie są wasze wrażenia z używania
poduszek określonego typu. Zarówno o komfort jak i np. trwałość, stosunek
ceny do jakości itp.

Ponadto - jeśli to możliwe - o jakieś informacje gdzie co i za ile można
kupić lub gdzie można znaleźć oferty.

Problem dotyczy mnie osobiście, ale sądzę że nie tylko mnie, a jeśli będzie
więcej informacji - można będzie zrobić poradnik i wrzucić na jakiś portal
dla ON z korzyścią dla wszystkich.

Pozdrawiam

LM

2. Data: 2006-04-05 13:16:18

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W środę 05-kwietnia-2006 o godzinie 14:30:55 LM napisał/a

>Problem dotyczy mnie osobiście, ale sądzę że nie tylko mnie, a jeśli będzie
>więcej informacji - można będzie zrobić poradnik i wrzucić na jakiś portal
>dla ON z korzyścią dla wszystkich.

To prawda.

Ja jestem początkującym wózkowiczem i muszę powiedzieć, że moja
odwrotna strona człowieka zaczęła ostatnio cierpieć. Bardzo łądnie
sprawę wyleczyłem już w zarodku za pomocą kremu Alantan, ale nawet do
głowy mi nie przyszło dowieadywać się o poduszki przeciwodleżynowe.

Będę musiał dowiedzieć się.... A może ktoś mi opowie?

Adam Pietrasiewicz

3. Data: 2006-04-05 16:19:21

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

www.pneumat.lo.pl
--
inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystający z indywidualnego kołowego
środka transportu o napędzie ręcznym

4. Data: 2006-04-07 10:10:11

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

/.../

> www.pneumat.lo.pl
> --
> inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystający z indywidualnego kołowego
> środka transportu o napędzie ręcznym

OK - adresy internetowe można znaleźć chociażby w googlach, chociaż nie
każdy może sobie pozwolić na grzebanie po www, dlatego nie zaszkodziłoby je
wrzucać tutaj, ja znalazłem np. bogatą ofertę na:

http://www.alurehab.com.pl/przeciwodlezynowe.html

Bardziej istotne jest jednak co innego - otóż jest to zakup za duże
pieniądze, a produkt produktowi nierówny. Oczywiście - zawsze są jakieś
indywidualne preferencje, ale generalnie są produkty w miarę dobre i są
ewidentne buble. Poza tym znając czyjś rodzaj schorzenia i preferencje
choćby przez analogię można coś łatwiej postanowić.

A propos np poduszek pneumatycznych - to słyszałem opinie, że owszem - są
dobre, ale lubią się rozszczelniać - i nie zawsze daje się to naprawić w
warunkach domowych. Owszem - jest gwarancja, ale odesłanie takiej poduszki
nawet do bezpłatnej naprawy, to pozbycie się jej na okres kilku dni czy
tygodni - to jest konkretny problem.
Wiem także (to już z własnego doświadczenia) że wszelkie te tzw. jeże ze
zwykłej gąbki, jak również poduszki z granulatem steropianowym - u mnie za
czorta się nie sprawdziły.

Jest na forum wielu wózkowiczów, którzy na pewno korzystają z (różnych)
rozwiązań w praktyce. Takie praktyczne doświadczenia są najważniejsze, bo to
co producenci piszą, to często jest wzięte z kosmosu, a wydanie kilku czy
kilkunastu setek w ciemno nie wydaje się być najlepszym pomysłem.

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi

LM

5. Data: 2006-04-07 10:17:16

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 12:10:11 LM napisał/a

>Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi

Nie wiedziałem, ze to aż tak drogie jest... Wybieram się jutro w
objazd kilku sklepów, żeby zobaczyć.

Póki co siedzę na poduszce wypełnionej pociętą drobno gąbką. Mam
wrażenie, ze się to sprawdza, ale na wszelki wypadek co wieczór
smaruję swoją odwrotną stronę człowieka maścią Alantan, a to dlatego,
że moim problemem jest bardzo nierównomierny rozkład nacisku w czasie
siedzenia (krzywy nieco jestem) i siedzę głównie na lewej stronie.

Niepokoi mnie trochę to, że nie ma specjalnie jak popróbować różnych
rozwiązań, bo przecież nikt mi poduszek pożyczać nie będzie...

Chciałbym przy okazji ponownie zareklamować Alantan - może to jest dla
wszystkich ewidentne, ale ja odkryłem tę maść niedawno i uważam, że
jest rewelacyjna. Jak mi się zaczął pośladek paskudzić, a był to
ewidentny początek odleżyny, to Alantan uratował mi to w ciągu trzech
dni!

Adam Pietrasiewicz

6. Data: 2006-04-07 10:42:59

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest rewelacyjna. Jak mi się zaczął pośladek paskudzić, a był to
> ewidentny początek odleżyny, to Alantan uratował mi to w ciągu trzech

Poniżej 500 PLN właściwie nie można nic sensownego znaleźć - mnie się
przynajmniej nie udało. Ceny zaczynają się zwykle od 700-800 PLN, nawet do
3000 za jakieś austriackie superżelowe.
Generalnie w realu trzeba szukać raczej w większych sklepach (np. w
Warszawie Jana Pawła róg Nowolipki - powinni mieć od ręki), bo małe zwykle
sprowadzają tylko na zamówienie ze względu właśnie na cenę.

Dodam jeszcze, że wg mojego stanu wiedzy, o ile materace są w duże części
refundowane, to na poduszkę przysługuje refundacja z NFZ raptem coś ok. 50
PLN.
Można próbować resztę wydobyć z PCPR, ale jak wiadomo różnie z tym bywa.

Pozostaje jeszcze wariant zakupu używanej, ale np. allegro, ale poduszki (w
przeciwieństwie do materacy) trafiają się tam bardzo rzadko.

Ktoś kiedyś na tej liście oferował się, że ma dojście do źródła zakupu
poduszek używanych - ale nie mogę odszukać tego wątku

LM

7. Data: 2006-04-07 10:48:53

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jest rewelacyjna. Jak mi się zaczął pośladek paskudzić, a był to
> ewidentny początek odleżyny, to Alantan uratował mi to w ciągu trzech

Nie chcę Cię Adamie martwić, ale sama pielęgnacja skóry to dopiero połowa
sukcesu. Ja np. bardzo skrupulatnie pilnowałem, żeby skóra była OK, nie
miałem z tyM żadnych problemów, a potem z dnia na dzień, mimo że skóra nadal
była w porządku - stan zapalny poszedł od wewnątrz.

Skutek - dwa lata leczenia, zapalenie kości kulszowej, dwie operacje - może
teraz wreszcie uda mi się wyjść z tego - ale gwarancji nie ma żadnej że
będzie OK.

Nauczony doświadczeniem - polecam jednak zainwestowanie w taką poduszkę,
tyle że chodzi właśnie o to, aby to była inwestycja z głową.

Nota bene - nie mogę zrozumieć dlaczego porządny turystyczny materac
pneumatyczny można kupić za 50 PLN, a za poduszkę trzeba dać 1000.

LM

8. Data: 2006-04-07 11:23:29

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 12:42:59 LM napisał/a

> [...]
>Warszawie Jana Pawła róg Nowolipki - powinni mieć od ręki), bo małe zwykle
>sprowadzają tylko na zamówienie ze względu właśnie na cenę.

No to nie będę się nawet fatygował.

Póki co mam wełnianą poszewkę poduszki (z grubej wełny) wypełnioną
drobno pociętą gąbką. Jakoś to działa.

Adam Pietrasiewicz

9. Data: 2006-04-07 11:24:59

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 12:48:53 LM napisał/a

>Nota bene - nie mogę zrozumieć dlaczego porządny turystyczny materac
>pneumatyczny można kupić za 50 PLN, a za poduszkę trzeba dać 1000.

Ano dlatego, że rynek wąski, popyt niewielki. Zmniejszenie ceny nie
zwiększy znacząco sprzedaży.

Adam Pietrasiewicz

10. Data: 2006-04-11 11:47:45

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W piątek 07-kwietnia-2006 o godzinie 12:48:53 LM napisał/a

> Ano dlatego, że rynek wąski, popyt niewielki. Zmniejszenie ceny nie
> [...]
mozna to tez inaczej zalatwic ze nie trzeba nic placic :)
--
inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystający z indywidualnego kołowego
środka transportu o napędzie ręcznym

Mieszkania dla osób na wózkach
dofinansowanie
schemat do wozka firmy ortopedia