prawdziwy chleb

1. Data: 2004-08-24 09:35:13

Temat: prawdziwy chleb
Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Chciałabym prosic o przepis na nazwyklejszy chleb, taki jak piekły asze
babcie, wiem,że dużó otym było- sprawdzałam w archiwum ale nie wiem który to
jest ten zwykły i najlepszy:( piekłam już np przenny z miodem - ale nie było
dobry niestety, zbyt gęsty, szybko robił sie suchy jak kamień i zbyt
drożdzowy- w dodatku kruszył się strasznie:( sytuacja trochę poprawiła jak
kolejnym razem dodałam zamiast mleka wody - ale i tak to nie było to.
dzięuję z góry
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2004-08-24 09:46:37

Temat: Re: prawdziwy chleb
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneti" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie!
> Chciałabym prosic o przepis na nazwyklejszy chleb, taki jak piekły asze
> babcie, wiem,że dużó otym było- sprawdzałam w archiwum ale nie wiem który

> Aneta

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/chleb.html#wiejski

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

1. Data: 2004-08-24 19:38:16

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Morrigan <b...@o...pl> napisał(a):

> http://www.kuchnia.com.pl/DiD/chleb.html#wiejski

Z niecierpliwoscia oczekuje Twojego przepisu na golonke... Ciekawy jestem
czy zacznie sie od zabicia wieprzka czy od zakupu prosiaka aby tego wieprzka
dopiero sobie uchowac. A moze od wybudowania chlewni...
:-)))

1. Data: 2004-08-24 20:27:09

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wieprzka
> dopiero sobie uchowac. A moze od wybudowania chlewni...

???? Ja jestem wegetarianka. A co ma do tego strona z chlebami???

Atena

1. Data: 2004-08-24 20:39:35

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wieprzka
> dopiero sobie uchowac. A moze od wybudowania chlewni...

Jesli ktos decyduje sie na zrobienie chleba to swiadomy jest, ze nie jest to
proste i latwe (na poczatku, bo potem pewnie coraz latwiej). Skala trudnosci
jest rozna od pszennego do chlebow na zakwasie, za ktore jeszcze sie nie
zabralam, bo ten 'typ' na razie mnie przeraza. Natomiast na koncu strony,
ktora podalam podany jest prosty przepis pt.'chleb zwykly domowy' i chyba o
taki chodzilo. A przy okazji mozna poczytac przepisy, na ktore mozna sie
porwac w wolnym czasie.

Atena

1. Data: 2004-08-24 22:51:24

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Morrigan <b...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> wieprzka
>
> ???? Ja jestem wegetarianka. A co ma do tego strona z chlebami???

Mozesz byc nawet Krolowa Wszechswiata - to mnie nie interesuje - ale link
podany przez ciebie (http://www.kuchnia.com.pl/DiD/chleb.html#wiejski)
laduje na takim oto, niewykle wspolczesnym i nieskomplikowanym przepisie:

<<<CHLEB WIEJSKI
Dzieżę wykadzić krupami jęczmiennymi i kminkiem, potem popłukać letnią
serwatką, albo kwaśnym mlekiem. W tak przygotowaną dzieżę wlać serwatki
ciepłej 2 i pół kwarty, wsypać mąki żytniej 5 kwart, wmieszać kwaterkę
dobrych drożdży, rozczyn dobrze rozrobić i zostawić na 8 godzin, aby się
ciasto dobrze ruszyło, potem wsypać pół kwaterek soli i garstkę kminku, a
wlawszy znowu drugą kwaterkę drożdży, dosypać mąki 7 kwart, mieszać, aż od
rąk odstanie i gdy się dobrze ruszy, wyrobić na stolnicy, mąkąa podsypaną i
wyrobić ładne bochenki. Jak wyrośnie na krążku, poparzyć wrzącą wodą,
gotowaną z sianem i w piec wsadzić. Chleb potrzebuje pieca gorącego i trzyma
się go krócej niż ciasta słodkie. >>>

A wiec jakis inny Twoj przepis, np. na tofu z ogorkami (niech Ci juz bedzie
ten wegetarianizm) zacznie pewnie sie od zakupu pola do zasiania soi (tak to
sie pisze..?) na mleko sojowe do zrobienia tofu, tak..?

:-))))

1. Data: 2004-08-24 22:53:13

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-08-25 07:36:12

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzieżę wykadzić krupami jęczmiennymi i kminkiem, potem popłukać letnią
> serwatką, albo kwaśnym mlekiem. W tak przygotowaną dzieżę wlać serwatki

Wydaje sie, ze nie jest to jedyny przepis na tej stronie. Znalazlam ja,
kiedy poszukiwalam kilka dni temu przepisow dla siebie, bo zaczelam robic
sama chleb, a nie mialam o tym pojecia. Ten przepis, ktory wkleiles
potraktowalam jako ciekawostke, ale, jak wspomnialam w poscie wczesniejszym,
na koncu strony jest przyjemnny przepis, ktory wdrozylam i wyszedl oraz jest
tez pare przepisow na zakwasie. Jest tam tez przyjemny przepis na chleb z
miodem, a taki wlasnie sie nie udal autorce posta. Moze ten wyjdzie?

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

Surówka z brokułów
ciastko do kawy-brown-czekoladowy odjazd
Hebel Borner
Buuu... trzeci chleb z kolei nie wyszedł :(
Grzyby - lista dyskusyjna o grzybach i grzybobraniu.