prazuchy lub prazoki

1. Data: 2001-10-27 23:16:15

Temat: Re: prazuchy lub prazoki
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Luizo, spytalam sie mojej chlopiny (wybacz Mechciu) z francuskich Karaibow
(choc Aruba niedaleko!) ; nie wie co to "spiczasta kapusta".
Wiec nie ukrywaj sie pod prazucha (TEZ CHCE, CHCE, CHCE !!!)

Ewcia (Ani siostra)

--
Niesz !

1. Data: 2001-10-28 07:22:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a my mamy spiczasta kapuche (ktos ja nawet posadzil o bycie GM.)
sczupla, wysoka, szpiczasta, ta jak Lenin - wiecznie zywa (w tym
wypadku wiecznie mloda). smak ten sam co mlodej kapustki.
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-28 07:26:36

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> napisał w
wiadomości news:9rfelh$3i8$1@neon.noos.net...
> [...]
> (choc Aruba niedaleko!) ; nie wie co to "spiczasta kapusta".
> Wiec nie ukrywaj sie pod prazucha (TEZ CHCE, CHCE, CHCE !!!)

ja tez chce
(chlopina absolutnie nie ma pojecia co to prazucha, powiedzial tylko "oby
tylko to nie byla fasolka po bretonsku")

Mechcia

1. Data: 2001-10-28 07:29:02

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9rfdsv$rid$1@news.onet.pl...

> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/tlusty_czwa
rtek.htm
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

dzieki Joanno:)

ale zeby tak bez slowa....

Mechcia

1. Data: 2001-10-28 09:53:14

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:9rfdsv$rid$1@news.onet.pl...

rtek.htm

> dzieki Joanno:)
>
> ale zeby tak bez slowa....

Ok! _lenistwo_ :-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Ps. Ale Luizie pewnie nie dokładnie o to chodziło, bo u niej podobno miały
być ziemniaki...

1. Data: 2001-10-28 11:20:01

Temat: Re: prazuchy lub prazoki-znlazlam i podaje przepis
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://jduszczynska.republika.pl
>
> Ps. Ale Luizie pewnie nie dokładnie o to chodziło, bo u niej podobno miały

Mimo wszystko Joanno-dzieki!!!!!!!!!
Skorzystalam z niezawodnego jak zawsze Copernica i znalazlam przepis na
prazuche.
Sadzac z opisu-to wlasnie ta pyszna prazucha mojej Babci.
Juz podaje:
1 kg ziemniakow
4 lyzki maki
4 cebule
150 g masla lub sloniny
sol

Obrane i wyplukane ziemniaki gotowac w osolonej wodzie.Kiedy beda juz na
wpol
miekkie,wsypac make i przykryc garnek.Gdy ziemniaki sie ugotuja,zdjac
pokrywke
i potrzymac jeszcze chwile garnek na malym ogniu celem odparowania resztek
wody.
Nastepnie ugniesc ziemniaki na gesta jednolita mase.Lyzka umaczana w
tluszczu nak-
ladac porcje prazuchy na talerz,polac tluszczem z podsmazona cebulka lub/i
topiona
slonina.
Smacznego-Luiza.

P.S.Jutro kupuje cebule i robie pyszny obiadek(mam nadzieje!).Wrazenia
opisze.

1. Data: 2001-10-28 11:24:06

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> schreef in bericht
> [...]
> (choc Aruba niedaleko!) ; nie wie co to "spiczasta kapusta".
> Wiec nie ukrywaj sie pod prazucha (TEZ CHCE, CHCE, CHCE !!!)

Ja sie pod prazucha nie ukrywam.Spiczasta kapusta -hol.spitskool-przypomina
nasza mloda kapuste.
A to Malgonia pisala o spiczastej kapuscie,ot co.
Pozdrawiam- Luiza.

1. Data: 2001-10-28 12:58:30

Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja sie pod prazucha nie ukrywam.Spiczasta kapusta
> -hol.spitskool-przypomina nasza mloda kapuste.
> A to Malgonia pisala o spiczastej kapuscie,ot co.

w naszej telewizorni podawali kiedyś, że spitskool, Spitzkohl, kapusta
spiczasta to to samo, co normalna "zielona", tylko inaczej wygląda ;-)

Waldek

1. Data: 2001-10-28 13:18:01

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar" <w...@t...de> schreef in bericht

> w naszej telewizorni podawali kiedyś, że spitskool, Spitzkohl, kapusta
> spiczasta to to samo, co normalna "zielona", tylko inaczej wygląda ;-)
>
> Waldek

Przepraszam,mialo byc biala kapuste,a nie mloda.Faktycznie,tylko inaczej
wyglada-z jednej strony jest dluga i spiczasta.

Pozdrawiam-Luiza.

1. Data: 2001-10-28 20:41:39

Temat: prazuchy lub prazoki - przepisy
Od: m...@a...net.pl (Marek Czajkowski) szukaj wiadomości tego autora

.

Prosze bardzo.

1. Prazucha

1/2 kg maki pszennej,
1/2 kg maki gryczanej
10 dag sloniny (najlepiej ze szczesliwej swinki :-)

Make pszenna i gryczana wsypac w duzy rondel, postawic na ogniu i
mieszac ciagle lyzka, dopoki maka nie nabierze brunatnego koloru.
Wtedy przesiac przez sito, gruzelki rozetrzec - wsypac do takiego
samego rondla, posolic, wlac roztopionej sloniny, zmieszac z trzecia
czescia wody wrzacej - trzymac na ogniu ciagle mieszajac. Gdy bedzie
sucha, wlac troche tluszczu i mieszac, az masa od rondla odstawiac
bedzie, wylozyc na polmisek i polac suto slonina. Tylko od sloniny
zalezy dobroc prazuchy. Musi byc bardzo tlusta, bo inaczej bedzie
klejowata i niesmaczna.

2. Prazucha mazowiecka

1 kg ziemniakow
1 szklanka maki zytniej lub pszennej
sol

Obrane, pokrojone na polowki ziemniaki zalac wrzaca woda i gotowac.
Gdy sa na pol miekkie, posolic do smaku, wsypac na wierzch make i
gotowac, az zaczna sie rozpadac. Jezeli jest dizo wywaru, czesc odlac
do innego naczynia. Ziemniaki utluc i wymieszac, az utworza zwarta
mase i w razie potrzeby dolac wywaru. Mase wykladac lyzka na polmisek
(powstana tzw. pecyny). Osobno podaje sie slonine lub boczek smazony z
cebula. Wg starego zwyczju w dnie postne "pecyny" kraszono olejem, a
dla dzieci - maslem i cukrem.

3. Prazucha ziemniaczana.

50 dag ziemniakow
6 dag maki
3 dag cebuli
2 dag oleju
2 dag masla
sol, 1/2 l. wody

Ugotowac ziemniaki pokrojone na cwiartki.
Make prazyc na lekko brazowow rondelku, na sucho. Cebuledrobno
pokroic. Podsmazyc na oleju na zloty kolor, dodac maslo, odstawic.Do
ugotowanych , nie odcedzonych ziemniakow dodac makei zaniesc na
jednolita mase, pokroic. Porcjowac lyzka moczona w tluszczu.
Podawac polane maslem z cebula.

Wszystkie przepisy za ksiazka: "Kuchnia polska regionalna"

Artykul na temat prazuchy w 11/2001 numerze "Kuchni"
Moze byc na stronie wydawcy: www.proszynski.pl

Smacznego,

Marek Czajkowski

--
----
Nowość! Bezpłatny Parking Domen + Wizytówka

Nowy OutCook
Co jeszcze do polędwiczek w miodzie?
Ciasto z kruszonką
Ciasto do pizzy..