problem z nozami

1. Data: 2008-05-03 09:59:35

Temat: problem z nozami
Od: "bartekE320" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Dostalem od znajomego z Norwegii kilkanascie nozy. Niby na ostrzu
maja napis Solingen, ale mam watpliwosci co do ich oryginalnosci. Otoz przy
normalnym uzywaniu ciemnieja. Przyklad na zdjeciu:

http://img501.imageshack.us/my.php?image=img2863larg
etr3.jpg

Dwa od gory sa nowe, dwa na dole uzywane jakis miesiac. Da sie jakos
powstrzymac takie ciemnienie?

2. Data: 2008-05-03 10:10:45

Temat: Re: problem z nozami
Od: "Andy" <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

"bartekE320" <k...@g...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
etr3.jpg

> Dwa od gory sa nowe, dwa na dole uzywane jakis miesiac. Da sie jakos

Bywa ! Sa to noze przeznaczone do zastosowan w masarniach. Jako, ze musza
byc zawsze ostre i w zwiazku z tym sa czesto ostrzone, nie sa ze stali
nierdzewnej.
Taka stal posiada lepsze wlasciwosci tnace. Aby nie ciemnialy musza byc po
prostu konserwowane. Po uzyciu umyc, dokladnie wytrzec i ewentualnie
przetrzec szmatka z oliwa.
Ale wygladu nozy nierdzewnych i tak nigdy nie zachowaja.

Andy

3. Data: 2008-05-03 13:12:29

Od: "Magda" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

etr3.jpg

Słyszałam gdzieś, że mycie noży w gorącej wodzie powoduje ciemnienie, nie
wiem na ile to prawdziwe, ale może się przydałam :)

Pozdr.

Kasia

4. Data: 2008-05-03 13:34:54

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przydał się raczej Andy ;)

Dobrze mówi, to noże ze stali węglowej podatnej na korozje. Za to
taka stal jest bardzo twarda i długo trzyma ostrość. Myj w wodzie
z detergentem i przecieraj po użyciu jakimś tłuszczem lekko.
Ostatecznie powinno pomóc wycieranei do sucha po każdym użyciu.

--

Dawid

5. Data: 2008-05-03 15:59:21

Od: mamqa <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bartekE320 pisze:
> [...]
etr3.jpg

> Dwa od gory sa nowe, dwa na dole uzywane jakis miesiac. Da sie jakos

Na jakie grupy to jeszcze wrzucisz? pl.rec.dom, pl.rec.kuchnia i na coś
jeszcze to dałeś? Nie wystarczyło na jedną?

6. Data: 2008-05-03 16:52:42

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" napisał:

> Na jakie grupy to jeszcze wrzucisz? pl.rec.dom, pl.rec.kuchnia i na
coś
> jeszcze to dałeś? Nie wystarczyło na jedną?

Powinno jeszcze być na pręgu, ale nie widzę.

--
Pozdrawiam - Aicha

7. Data: 2008-05-03 17:17:38

Od: "bartekE320" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"mamqa" <m...@o...pl> wrote in message news:fvi24d$lni$1@news.onet.pl...
> Na jakie grupy to jeszcze wrzucisz? pl.rec.dom, pl.rec.kuchnia i na coś
> jeszcze to dałeś? Nie wystarczyło na jedną?

Masz z tym jakis problem? Idz sie przejdz, bo chyba cos uwiera w glowe.

8. Data: 2008-05-03 19:00:30

Od: "akiloni" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> "mamqa" <m...@o...pl> wrote in message
>
> Masz z tym jakis problem? Idz sie przejdz, bo chyba cos uwiera w
> glowe.

ale widać, że problem jednak dotyczy ciebie i to ciebie coś uwiera i to nie
tylko w glowe na górze
az

9. Data: 2008-05-03 19:04:02

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 03 May 2008 17:59:21 +0200, mamqa <m...@o...pl> wrote:

etr3.jpg

>Na jakie grupy to jeszcze wrzucisz? pl.rec.dom, pl.rec.kuchnia i na coś
>jeszcze to dałeś? Nie wystarczyło na jedną?

Myślę, że możesz się starać o odszkodowanie na drodze cywilnoprawnej.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

10. Data: 2008-05-04 12:48:51

Od: TikiStasiu <t...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam gdzieś, że mycie noży w gorącej wodzie powoduje ciemnienie, nie
> wiem na ile to prawdziwe, ale może się przydałam :)
>
> Pozdr.
>
> Kasia

Kasiu. Noże myte w gorącej wodzie nie latają już
tak dobrze jak norze... dobrze konserwowane olejem,
albo jakimś kuchennym smarem typu smalec.
To samo odnosi się do latający gwiazdek... i
grotów strzał też nie powinno się myć w gorącej wodzie.
Także w zimnej.

Co zamiast sosu sojowego ?
Patelnia żeliwna
Re: grópa rzydoska
Chleb bez ugniatania - mogę prosić o powtórkę?
Re: Coś pysznego na majówce