[prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania

1. Data: 2007-05-17 07:18:04

Temat: [prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania
Od: "Grooveman" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

wiem, że ludzie studiują latami, żeby poznac zasady przekazywania wiedzy
dzieciom... Ja tych lat nie mam - mam natomiast problem z moim "nowym"
11-letnim synem (dziecko mojej żony, z poprzedniego małżeństwa). Chłopak
kompletnie nie potrafi się uczyć, z materiału 4 klasy wie nic, tabliczki do
100 od 2 lat nie potrafi opanować, czytając przekręca końcówki., wali
otrografy na potęgę, nie potrafi pojąć abstrakcyjnych pojęć. Próbowałem
siedzieć przy nim, razem czytać na głos, przepisywał wyrazy, w których
popełniał błędy i... nic. Żadnej poprawy. Chcę mu pomóc, ale intuicyjnie nic
nie nie potrafię poradzić. Możecie polecić jakąś wartościową książkę, po
lekturze której będę w stanie coś zdziałać?

Pozdro
Groover

2. Data: 2007-05-17 07:26:23

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Grooveman napisał(a):

> [...]
> nie nie potrafię poradzić. Możecie polecić jakąś wartościową książkę, po
> lekturze której będę w stanie coś zdziałać?

Najpierw pogadaj z jego nauczycielami, jakich metod możesz próbować. W
przypadku mojego dziecka to był dobry pomysł, ale wiek i skala problemu
nie ta.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

3. Data: 2007-05-17 07:45:15

Od: "Grooveman" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> Najpierw pogadaj z jego nauczycielami, jakich metod możesz próbować. W
> przypadku mojego dziecka to był dobry pomysł, ale wiek i skala problemu
> nie ta.

Gadałem. Nauczyciele nie widzą większego problemu... Fakt, że chłopak nie
zna tabliczki w 4 klasie nie przeszkadza nauczycielce dać mu czwóry na
półrocze! To, że nie pamięta absolutnych podstaw angielskiego - podobnie. Że
o czytaniu, pisaniu (j. polski) nie wspomnę. Jest czaruś, a nauczycielki się
na to łapią. Szkoły zmieniać nie chcę, bo jest bezpieczna. Ale jak mu nie
pomogę, to może skończyć na kopaniu rowów za lat kilka/kilkanaście.

Pozdro
Groover

4. Data: 2007-05-17 07:51:16

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Grooveman napisał(a):

> Ale jak mu nie
> pomogę, to może skończyć na kopaniu rowów za lat kilka/kilkanaście.

To też jest praca.

5. Data: 2007-05-17 07:57:33

Od: "Grooveman" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To też jest praca.

Zgadza się. I strasznie ciężka. Ale czy to ma byc życiowy cel? To można
robić nawet z wyższym - sam zapieprzałem jako fizyczny w Niemczech, żeby
zarobić, bo w Polsce pracy nie miałem. Na początek chodzi o stworzenie
szansy wyboru. A bez podstaw, z zaległościami z podstawówki wybór będzie
mocno ograniczony...

Pozdro
Groovert

6. Data: 2007-05-17 08:09:57

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Grooveman napisał(a):

> Zgadza się. I strasznie ciężka. Ale czy to ma byc życiowy cel?

To może zacząć od uświadomienia dziecku, co go czeka ? Wiem, w tym wieku
to będzie trudne.

7. Data: 2007-05-17 08:15:38

Od: "Grooveman" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To może zacząć od uświadomienia dziecku, co go czeka ? Wiem, w tym wieku
> to będzie trudne.

rozmawiamy o tym. I zdaje się to rozumieć. Tu nie chodzi o jego złą wolę -
ja proszę o wskazanie książki, która zaprezentuje metody uczenia się,
odpowiednie dla chłopaka w 4 klasie. Nie chodzi o wskazanie panaceum, a
jedynie o polecenie źródła informacji. Może coś zadziała?

Pozdro
Groover

8. Data: 2007-05-17 08:17:06

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> To może zacząć od uświadomienia dziecku, co go czeka ? Wiem, w tym wieku
> to będzie trudne.

Eeee... W tym wieku bardzo ładnie można dziecku pokazać: o popatrz, pan
dozorca już od piątej odgarnia śnieg z podwórka...

Agnieszka

9. Data: 2007-05-17 08:19:31

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grooveman" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odpowiednie dla chłopaka w 4 klasie. Nie chodzi o wskazanie panaceum, a
> jedynie o polecenie źródła informacji. Może coś zadziała?

Może poradnia psychologiczno-pedagogiczna? Szkoła powinna podlegać pod jakąś
i tam powinni Cię przyjąć, wysłuchać i pokierować.

Agnieszka

10. Data: 2007-05-17 08:31:03

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grooveman pisze:

> Możecie polecić jakąś wartościową książkę, po
> lekturze której będę w stanie coś zdziałać?

Jest taka stara książka "Jak się uczyć", autora nie pamiętam, chyba na
"J" jak znajdę (w którymś kartonie ;-) ) to podam więcej danych. Książka
fajna o technikach nauki i zachęcaniu do uczenia się. Nadaje się dla
dzieci :-)

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

PROŚBA !! - Warszawa Laryngolog do domu
mikroskop
Knut :)
psychol przemyslenia i doświadczenia [długie]
kieszonkowe dla 6 latki