mikroskop

1. Data: 2007-05-14 07:49:35

Temat: mikroskop
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzieci zapragnelo mikroskopu ,niewiem jak dlugo to pragnienie bedzie
trwalo ale postanowilam zaglebic temat ,niestety nie znam sie na tym,
nie chce jakiegos plastikowej typowej zabawki ale cos powazniejszego,
dziecko ma 7 lat.
do tego dochodzi cena ,czy mikroskopy oferowane na allegro w kwocie
60-100 warto zainwestowac?
macie jakies doswiadczenia w tej materii.

p.

2. Data: 2007-05-14 08:57:09

Temat: Re: mikroskop
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gorąco odradzam wszelkie "mikroskopy" typu
http://www.allegro.pl/item194366314__^_mikroskop_bio
lux_junior_xsp33c_metalowy.html
i podobne. Tego typu zabawki tylko zniechęcą dziecko do mikroskopu.
Spotkałem się nawet z przypadkiem, gdzie na pudełku i w instrukcji podawano
powiększenie 1200x ale już nie powiedziano, że jest to powiększenie
powierzchni i de facto trzeba z tego 1200 wyciągnąć pierwiastek, i wyjdzie
AŻ 34x. Niestety w miarę przyzwoity mikroskop jest droższy ale trafiają się
na Allegro używane np. polskie PZO (tylko czy dziecko bedzie chciało
używany).
Na początek fajny jest minimikroskop produkcji ZSRR - wielkości futerału na
okulary. Powiększa wprawdzie tylko 40x ale jest mały i ma własną żaróweczkę
do oświetlenia i daje całkiem niezły obraz (krwinek się nie zobaczy, ale
splot tkaniny, czy skrzydło muchy owszem). Ja kupiłem taki właśnie na
Allegro za bodajże 25 zł, ale można też dopaść na bazarach. Warto też
poczytać o przygotowaniu preparatów biologicznych, bo bez specjalnego
barwienia nie za wiele widać.
Jacek

Knut :)
psychol przemyslenia i doświadczenia [długie]
kieszonkowe dla 6 latki
zmiana klasy
zalążek psychola w klasie pierwszej