prosba - ponownie

1. Data: 2001-05-23 11:23:23

Temat: prosba - ponownie
Od: "Dorota Niciak" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Juz raz prosiłam o przepis na kurczaka po seczuansku - ale jakos sie
ta prosba nie pojawila na grupie.
Czy ktos zna moze ten przepis??
Ja jadlam to danie raz, jakies 10 lat temu ( pamietam ze bylo bardzo
smaczne :)
I ze w sklad wchodzily (poza miesem z kury) sliwki suszone.
Bede wedzieczna za jakiekolwiek naprowadzenie.

1. Data: 2001-05-23 12:00:54

Temat: Re: prosba - ponownie
Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurczak po seczuańsku.

-filet z kurczaka
-czaczoj
-marchew
-papryka
-bambus
-kwiat lili(malo bo bedzie mialo kwaskowy smak)
-grzybki Mu (muny)
-jajko
-sol
-cukier
-glutamina
-sos sojowy
-wywar z kurczaka
-czosnek

mieso kroimy w kostke(ok. 2cm-2cm) doprawiamy sola,glutamina,sosem
sojowym. dodajemy jajko i mieszamy,dodajemy make ziemniaczana mieszamy
smazymy na glebokim oleju wszystkie warzywa kroimy w paski(albo jak kto
woli) rozgrzewamy woka nalewamy troche oleju przesmazamy czosnek(ktotko)
dorzucamy resztę warzyw i tez przesmazamy dodajemy usmazone mieso
zalewamy wywarem doprawiamy sola cukrem glutamina i sosem sojowym.
potrawa powinna miec smak lekko slonawy i barwe bardzo jasno brazowa

PS. Przepis nie mój, znalazłem go w swoim archiwum. Nie sprawdzałem, nie
próbowałem, nie znam wszystkich składników (np. czaczoj)
Mimo to, smacznego :))))))

Adam 'Rolek' Rolbiecki
a...@g...pl
Tylko e-mail i news, niestety...

1. Data: 2001-05-23 13:07:42

Od: "Dorota Niciak" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje :)) choc to brzmi troche za bardzo egzotycznie. Ma ktos jeszcze
inne propozycje?

1. Data: 2001-05-23 20:23:00

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dorotko,

To jest przepis jaki znalazlem, tyle ze po angielsku

smacznego

Slav

Title: Hunan Chicken - Szechuan
Yield: 6 Servings

Ingredients

2 lb Chicken boiling water
1/2 c Sliced water chestnuts

------------------------SEASONING SAUCE-------------------------------
1 tb Sesame paste; or peanut butter; creamy type
1 tb White vinegar
1 tb Sesame oil
1 ts Chili Oil
1 tb Soy sauce
1 1/2 ts Sechuan peppercorns; crushed
1 1/2 ts Ginger; minced
3 tb Scallion; shredded
1 tb Garlic; chopped
3 tb Cilantro; chopped
1 1/2 ts Chili powder
1 md 'English' cucumber
Tossed Noodles

Instructions

Cook chicken in a large saucepan of boiling water 30 to 40 minutes;
remove, let cool; remove skin and bones; shred chicken; combine with
water chestnuts; Mix ingredients for seasoning sauce in a small bowl; pour
over chicken and mix well. Refrigerate until ready to serve.

To serve, peel cucumber and halve lenghtwise; scoop out seed and cut in
diagonal slices; arrange on a platter with chicken mixture; pass noodles.
Yield: 4 servings.

kolendra
Domowe wedzenie
Stare ksiazki kucharskie