proszę o odpowiedź -- półpasiec

1. Data: 2004-05-06 18:22:24

Temat: proszę o odpowiedź -- półpasiec
Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
i b. proszę o podzielenie się wiadomościami jak w temacie.

Otóż od tygodnia mam pieczenie swędzenie ból w okolicach pasa
prawego biodra. Na kilka dni przed tem miałam niewielki pęcherzyk
na klatce piersiowej, ale się zagoił. Zmian skórnych innych nie mam.
Od dwóch dni biorę lek Heviran 5x 800 na dobę.
Prosę o odpowiedź na kilka pytań:
1. Czy wobec brania leku zmiany skórne się nie pojawią?
2. Jak długo leczy się tego rodzaju schorzenie (kuracje mam
przepisaną na 6 dni).
3. Czy zarażam osoby dorosłe, np. męża?
4. Czy mój wnuk 18 m-cy może zachorować na ospę wietrzną?
(Miałam z nim kontakt kilka dni temu).
5. Czy mam zakazać najbliższym, aby nie składali mi wizyt?
6. Czy można jakoś potwierdzić diagnozę?

z góry dziękuję
--
Me(L)Isa

2. Data: 2004-05-07 04:37:49

Temat: Re: proszę o odpowiedź -- półpasiec
Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
(.............)
Właśnie "przeszłam" ( a może nadal "przechodzę" ) to paskudztwo
więc mogę napisać jak to u mnie wyglądało:

> 1. Czy wobec brania leku zmiany skórne się nie pojawią?

Mogą się pojawić, ale nie muszą.

> 2. Jak długo leczy się tego rodzaju schorzenie (kuracje mam
> przepisaną na 6 dni).

Ja miałam przepisaną na 4 tygodnie !. Po 3 tygodniach przestałam brać
leki, bo miałam już tak przesuszoną skórę, że nie dawałam sobie rady.
Nie wiem czy to jakiś skutek uboczny tego leku.
Dodam jeszcze że mnie nic nie bolało, i przez przypadek trafiłam
do lekarza. Mój lekarz stwierdził, że ból może być jeszcze przede mną -
tak do pół roku po wystąpieniu objawów na skórze.

> 3. Czy zarażam osoby dorosłe, np. męża?

Owszem - ale ja nie zaraziłam nikogo, a zanim
trafiłam do lekarza, miałam kontakt
z tłumem ludzi w pracy, i oczywiście z domownikami ;)

> 4. Czy mój wnuk 18 m-cy może zachorować na ospę wietrzną?

Może, ale nie musi. Moje dziecko i kilka "przypadkowych "
niestety nie zachorowało ( a chcieliśmy żeby zaliczyły ospę, bo
są ponoć w najlepszym wieku do tej choroby: 5-8 lat ).

> 5. Czy mam zakazać najbliższym, aby nie składali mi wizyt?

Mój lekarz nakazał mi bezwzględną kwarantannę - żadnych
gości, żadnego przeziębiania się, wypoczynek itd ;).
Myślę że dla bezpieczeństwa innych lepiej darować sobie teraz wizyty.
Ja przechodziłam to bezboleśnie, ale półpasiec potrafi być
bardzo bolący (szczególnie dla osób po 50 roku życia ), więc
lepiej nie narażać nikogo na taką "przyjemność".

> 6. Czy można jakoś potwierdzić diagnozę?

Bardzo prosto - trzeba wybrać się do lekarza.

A przy okazji tego tematu, mam pytanie :
ile czasu mogą się utrzymywać te ślady po bąbelkach
na skórze ?. Mam takie czerwone plamki już 6 tygodni :(
chociaż cały czas smaruję Vratizolinem.

- cloudic -

3. Data: 2004-05-07 15:47:42

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cloudic"
-- dzięki za odzew :
> Bardzo prosto - trzeba wybrać się do lekarza.

Bez pęcherzyków, sam ból, pieczenie, może być objawem innych chorób.
A przykład złej diagnozy miałam na przykładzie półpaśca mojej mamy.
Kiedy zaczęło ją boleć kolano dwóch różnych lekarzy nie rozpoznało choroby.
Pierwszy ortopeda leczył ją dwa tygodnie bez efektu. A jak przyjechała do
mnie
z bąblami to wezwałam karetkę i ten lekarz z pogotowia też nie rozpoznał
choroby.
Co prawda, to był okulista:-). I to ja zaczęłam podejrzewać półpaśca i
sprowadziłam kolejnego lekarza, tym razem dermatologa, który potwierdził
moje przypuszczenia. Szpital przez dwa miesiące a potem jeszcze koszmarne
bóle i leczenie minimum pół roku. Miała wysypkę na obu nogach.
Wtedy powiedziano mi, że najlepszym sposobem jest laser na te zmiany skórne,
z którego, oczywiscie korzystaliśmy przez dłuższy czas. Więc mogę
powiedzieć,
że w przypadku mojej mamy, zmiany (na nogach) znikły po jakmś czasie bez
śladu.
Może spróbuj laserem.

> [...]
> ile czasu mogą się utrzymywać te ślady po bąbelkach
> na skórze ?. Mam takie czerwone plamki już 6 tygodni :(

spuchniete kostki i stopy
bóle tylnej części głowy przy obecnej gorączce
Jaka recepta?
test
Odszkodowanie za odmowe badan prenatalnych