proszę o radę w sprawie trawnika - pilnie

1. Data: 2002-04-25 20:28:18

Temat: proszę o radę w sprawie trawnika - pilnie
Od: "sfinx" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem nowicjuszem w przygotowywaniu terenu pod trawnik oraz dalszym
zabiegom czyli sianiu etc. Ziemię mam ciężką - gliniastą ok 160m2.
Dodałem do niej trochę torfu i 3 tony piasku. To wszystko przekopane i
wyrównane i wywalcowane. Jednak ziemia robi się szybko twarda co troche mnie
niepokoi jeśli chodzi o zasiew. Teraz mam zamiar ją obsiać trawą. Trawnik ma
być w miarę ładny - rekreacyjny. Proszę o uwagi czy powinienem jeszcze coś
zrobić przed wysianiem oprócz przygotowania wierzchniej warstwy (mówię o
zmoczeniu i przegrabieniu). Jakiej trawy użyć najlepiej - teren jest średnio
nasłoneczniony. Wogóle jakiekolwiek sugestie mile widziane.

pozdrawiam

Sfinx

2. Data: 2002-04-26 12:48:22

Temat: Re: proszę o radę w sprawie trawnika - pilnie
Od: "Tomasz Borkowski" <t...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zamówiłem sobie wywrotkę humusa wymieszanego z piachem, ale płukanym,
czyli gruboziarnistym. Myślę, że to dość ważne...Dzięki temu ziemia staje
się "lżejsza"....
TB

Wiśnie
Wlasnie mi dostarczyli roslinki