Sośnica

1. Data: 2002-04-25 21:08:50

Temat: Sośnica
Od: "lolo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłem egzemplarz sośnicy :-) i w zwiazku z tym mam pytanko czy ktos z
grupy moze podzielic się informacjami na temat pielegnacji w/w z góry
serdecznie dziekuję.

Pozdrawiam
Lolo

2. Data: 2002-04-26 23:53:57

Temat: Re: Sośnica
Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajny nabytek !
Ale z moich doświadczeń wynika, że troszkę pracochłonny, będzie wymagała
zachodu. Posadzi ją na najbardziej zacisznym stanowisku jakim dysponujesz
( nie jest gatunkiem w pełni zaaklimatyzowanym i w ostre zimy może
podmarzać) najlepiej półcienistym. Gleba żyzna i kwasna. Wymaga dobrego
nawożenia, pewien problem mogą stanowić przędziorki (Mitac, Talstar) i
choroby grzybowe, ale do poradzenia ( dobry Topsin, Sportak Alfa, ew.
Kaptan). Ale najgorszy jest jednak mróz , proponuję poeksperymentuj z
agrowłókinina, opatul drzewo na zimę. Ciekawi mnie czy kupiłeś ją w polskiej
szkółce, czy jest to materiał importowany. U mnie ostatnia sztuke "
wykosiła" zima 96r.
Pozdrawiam. Michał

3. Data: 2002-04-28 06:01:43

Od: "Lolo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpies" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

........ Ciekawi mnie czy kupiłeś ją w polskiej
> szkółce, czy jest to materiał importowany. U mnie ostatnia sztuke "
> wykosiła" zima 96r.

Dzięki za informacje.
Kupiłem ją w takim małym centrum ogrodniczym (Rzeszów) właścicielka nie
umiała mi powiedzieć w dniu zakupu co do wymagań i co z tej sośnicy wyrośnie
:-) dopiero ja oświeciłem ją nie co hihihi a Ty mnie bardziej praktycznie
za co jeszcze raz dziękuję. Wiem że u gościa co kupiła te sośnice nie ma
ani jednej sztuki co sugeruje że pewniakiem mały imporcik ( sztuka 26 zł) co
nie jest chyba wygórowana cena za rzadki egzemplaż roślinki.
Ale ma sie dowiedzieć dokładniej więc dam znak jak się dowiem więcej.

Pozdrawiam
Lolo

proszę o radę w sprawie trawnika - pilnie
Wiśnie
Wlasnie mi dostarczyli roslinki
roza pnaca, sposob sadzenia
fitoremediacja