proźba do lekarzy

1. Data: 2005-08-23 20:36:24

Temat: proźba do lekarzy
Od: "waldi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich grupowiczów. Bardzo proszę o pomoc. Od dwóch lat
siedzę w starych aktach jednej z parafii w Warszawie. Doszedłem do roku 1939
i mam mały problem.
Prośba do lekarzy. Jak należy tłumaczyć po łacinie określenie
Rozstrzelany - ?
Zastrzelony - ?
Zginął od ran postrzałowych.
Jak lekarz określał po łacinie zgon, którego przyczyną były śmiertelne
strzały.
Pozdrawiam - Waldi

2. Data: 2005-08-23 22:02:31

Temat: Re: proźba do lekarzy
Od: "Jan Nilubowicz" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldi <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Zastrzelony - ?
> Zginął od ran postrzałowych.
> Jak lekarz określał po łacinie zgon, którego przyczyną były śmiertelne

Rana postrzałowa - vulnus sclopetarium
zgon:
mors/mortis
decessus/decessus
exitus letalis

zgon z powodu rany postrzałowej - np exitus e vulnus sclopetarium
ale nie jestem do końca pewien czy nie stosowano wtedy jakiegoś skróconego
mianownictwa
uszanowania J.N.

3. Data: 2005-08-24 13:25:00

Od: "waldi" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki
Waldi

Gdzie kupic halimetr?
chlamydia pneumoniae
Gdzie rezonans magnetyczny dla osoby otyłej?
Kleszcze - objawy
OM