przecier pomidorowy - jaki prosty przepis?

11. Data: 2010-09-04 10:49:03

Temat: Re: przecier pomidorowy - jaki prosty przepis?
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-09-04 12:09, niebożę Jean wylazło do ludzi i marudzi:
> po co kroic i przecierac?

Bo w moim domu rodzinnym się kroiło i przecierało.

Qra

12. Data: 2010-09-04 10:52:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 04 Sep 2010 12:49:03 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2010-09-04 12:09, niebożę Jean wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Bo w moim domu rodzinnym się kroiło i przecierało.
>
> Qra

Bardzo prosty sposób na pomidory do spaghetti czy leczo: pomidory sparzyć i
ściągnąć skórę (nie jest to obowiazkowe, ale wygodne w momencie ich
użycia), pokroić jakkolwiek, aby dały sie ciasno upchnąć w słoikach,
zapasteryzować. Żadnego solenia. Zimą dajesz wprost ze słoika do właśnie
duszonej potrawy, używając jak świeże.

13. Data: 2010-09-04 11:28:48

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> A jakieś przyprawy? Sól, pieprz? Plącze mi się też po głowie jakiś sok z
> cytryny...

Jak porządnie spasteryzujesz to sól jako konserwant jest zbędna. Rozwoju
beztlenowców w niezakwaszonym środowisku obawiać się nie trzeba -
pomidory same z siebie są dostatecznie kwaśne. Wszelkie przyprawy
zdążysz dodać w garnku przed podaniem na stół.

A w ogóle nie przecier, nie trzeć na papkę przez sito - poddusić, w
słoiki, spasteryzować - przetrzeć też zdążysz po wyjęciu ze słoika, może
akurat nieprzecierane będą potrzebne?

--
Darek

14. Data: 2010-09-04 14:44:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jean" <j...@w...pl> wrote in message
> po co kroic i przecierac?
> wystarczy maszynka elektryczna i przystawka (np.
> http://www.meskoagd.pl/pl/?page[0]=sklep_szczegoly&k
1=2&k2=144&id=144)
> w zalenosci od regulacji skroka sie przetrze albo odpadnie tak jak pestki
> 10kilo pomidorow mozna zrobic w cigu godzinki, pozniej tylko troszke
> posolic, zagotowac i wlac do sloiczkow/butelek.

Do maszynki do mięsa (986 Zelmera jest jeszcze lepsza przystawka do
owoców miękkich (ma osłony dodatkowe, więc nie pryska i nie kapie po
bokach...

15. Data: 2010-09-04 14:46:31

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:i5t86q$v19$2@news.onet.pl...
> Dnia 2010-09-04 12:09, niebożę Jean wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Bo w moim domu rodzinnym się kroiło i przecierało.
>
> Qra

Szynkę też okrawaliście, żeby zmieściła się do gornusia?
Qra Nolepianka... :-))))))

16. Data: 2010-09-04 14:57:29

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message
> Wobec stale pogarszającej się jakości kupnych przecierów pomidorowych
> (kiedyś wystarczyła mała puszka na zupę pomidorową, teraz spory
> słoik to za mało do uzyskania sensownego smaku) dojrzewam do decyzji
> zrobienia własnych zapasów. Sezon pomidorowy jeszcze w pełni, więc
> chyba nie jest jeszcze za późno.
> Jak w prosty sposób zrobić przecierowe zapasy, które służyłyby potem
> do zup i sosów? Potrzebuję łatwego i sprawdzonego przepisu.
>
> Ewa

Mam starą sokowirówkę - zmielone maszynką do mięsa pomidory wrzucam do
sokowirówki. Po odwirowaniu przecier dzieli się na sok i pulpę, sok trafia
(po doprawieniu) do buteleczek - córka nosiła ze sobą do szkoły. Pulpa na
gorąco do twistów 0,5 litra. Miazga z sokowirówki trafia do lecza czy zupy
pomidorowej bez rozfasowywania...
Wczoraj Maruda zrobiła na woku jambolayę z kiełbasą - właśnie tam
trafiłyby teraz pomidory.

17. Data: 2010-09-04 19:02:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 04 Sep 2010 12:49:03 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2010-09-04 12:09, niebożę Jean wylazło do ludzi i marudzi:
>
> Bo w moim domu rodzinnym się kroiło i przecierało.
>
> Qra

Też kroję i przecieram. Ponieważ tak było w moim domu rodzinnym i lubię.
Ale i dlatego, że przecier w głównej mierze ma służyć do picia zimą, po
przyprawieniu już w kubku jak kto lubi. Pomidory tzw "na leczo" pasteryzuję
sposobem jak poprzednio pisałam - bez skóry, upchnięte w słoikach, bez
przypraw ani przecierania. Osobny przetwór to pomidory całe (bez skóry) w
przecierze - zimą dobre jako jarzynka do obiadu, po dodaniu witamin=cebuli.
Tego przecieru w nich tylko tyle, aby wypełnił przestrzenie.

18. Data: 2010-09-04 20:33:50

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakieś przyprawy? Sól, pieprz? Plącze mi się też po głowie jakiś sok z
> cytryny...

Ja czasami jak miałam fanaberie to dodawałam sól, pieprz, zioła (bazylia,
oregano), czosnek - wychodził idealny sos do makaronu. Nie napiszę, że do
spagetti, bo w zależności od humoru gotowałam nie tylko spagetti, ale po
prostu gruby makaron, do tego podsmażone mięso mielone, cebula i właśnie
takie sos. Mniam,

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

19. Data: 2010-09-04 20:38:06

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak w prosty sposób zrobić przecierowe zapasy, które służyłyby potem do
> zup i sosów? Potrzebuję łatwego i sprawdzonego przepisu.

A gdzie kupujesz pomidory? Cenyw tym roku powalają, a słyszałam, że na
Obornickiej dużo taniej niż na Bartoszowicach. W domu trochę zamieszanie i
nie miałam okazji sprawdzić :(

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

20. Data: 2010-09-04 21:41:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-04 22:38, Justyna Vicky S. pisze:

> A gdzie kupujesz pomidory?

Jeszcze ilości hurtowych (tzn. do przetworów) nie kupiłam, ale zazwyczaj
zaopatruję się na targowisku na Bartoszowicach. Powiadasz, że drogo w
tym roku? Hm...

> W domu troch? zamieszanie i
> nie mia?am okazji sprawdzi? :(

Szkolne zamieszanie? Jakie są pierwsze wrażenia Alka?

Ewa

Przyprawy
Mąka na chleb
CHODZI ZA MNA...