przeciwciała przeciw-pęcherzykowe?

1. Data: 2003-06-10 13:22:16

Temat: przeciwciała przeciw-pęcherzykowe?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...jakoś tak brzmiała nazwa, ale możliwe że coś pokręciłam?... ...chodzi o
takie, które oznacza się we krwi przy niektórych schorzeniach wątroby i
woreczka, chciałabym uzyskać więcej informacji na temat tych przeciwciał i
chorób, tylko nie wiem, jaka jest poprawna nazwa - na tą jak w tytule
wyszukiwarki nic nie proponują... :-( ...będę wdzięczna za każdą pomoc!

..hmmm, może chodzilo o przeciwciała przeciw komórkom nabłonkowym przewodów
żółć.??!!??

Agata

2. Data: 2003-06-10 17:55:32

Temat: Re: przeciwciała przeciw-pęcherzykowe?
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pomoc!

> ..hmmm, może chodzilo o przeciwciała przeciw komórkom nabłonkowym

p/ciała p/przewodom zółciowym stwierdza sie w pierwotnej marskości zółciowej
wątroby, u ok. 75% chorych)
monika

3. Data: 2003-06-10 19:56:01

Temat: Odp: przeciwciała przeciw-pęcherzykowe?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monika <m...@m...pl> w wiadomości do grup
napisała:

> p/ciała p/przewodom zółciowym stwierdza sie w pierwotnej marskości
zółciowej
> wątroby, u ok. 75% chorych)
> monika

..dziękuję za odpowiedź... :-)
...w Internecie opisano różne przypadki marskości wątroby, o różnej
etiologii - niestety nie znalazłam, czy możliwa jest sytuacja, że tylko
miano owych przeciwciał jest podwyższone + nieznacznie bilirubina, a
pozostałe parametry pracy wątroby są w normie?... ...czy na tej podstawie
można postawić diagnozę?

Agata

4. Data: 2003-06-11 12:31:41

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miano owych przeciwciał jest podwyższone + nieznacznie bilirubina, a
> pozostałe parametry pracy wątroby są w normie?... ...czy na tej podstawie

raczej nie , bo do tego potrzebne sa jeszcze objawy choroby ( nie leczy sie
wyników badań a pacjenta , który ma takie a takie objawy) , a Ty o objawach
nie wspominasz.
w pierwotnej marskości żólciowej wątroby stwierdza sie świąd skóry , uczucie
zmęczenia, czasem powiekszenie wątroby, uposledzenie trawienia i stolce
tłuszczowe...
pozdrawiam , monika

5. Data: 2003-06-13 05:45:07

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uczucie
> zmęczenia, czasem powiekszenie wątroby, uposledzenie trawienia i stolce

...z tych objawów?... ...tylko niektóre... ...wynika z tego, że na marskość
muszę sobie jeszcze poczekać!... ...ciekawe, czy obecność takich przeciwciał
gwarantuje, że się doczekam?... :-(

pozdrawiam, Agata

6. Data: 2003-06-13 07:54:36

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
marskość
> muszę sobie jeszcze poczekać!... ...ciekawe, czy obecność takich

nie koniecznie ..........niektórzy np. normalnie maja wyższy poziom
bilirubiny i nie świadczy to ze w przyszłości na cos zachoruja :)
monika

7. Data: 2003-06-13 08:26:50

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnychnapisała:

> nie koniecznie ..........niektórzy np. normalnie maja
> wyższy poziom bilirubiny i nie świadczy to
> ze w przyszłości na cos zachoruja :)
> monika

...to pewno w przypadku zespołu Gilberta, tam podwyższony poziom bilirubiny
wynika z niedoborów pewnych enzymów, a nie z uszkodzenia wątroby, czyli jest
to bardziej taka "uroda osobista"... :-) ...ale teraz obawiam się, bo to
jest istnienie przeciwciał przeciwko części własnego organizmu?! (a to dość
dziwne, bo ja generalnie raczej siebie lubię!... :-) )

Agata

niski poziom hemoglobiny- dlaczego??
Pokrzywka u dwulatka
Wentylatory, wiatraki itp