przełyk - podejrzenie nowotworu u mojej mamy

1. Data: 2005-11-30 23:54:42

Temat: przełyk - podejrzenie nowotworu u mojej mamy
Od: "Inga" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja 80-letnia mama - w dobrej ogólnej kondycji fizycznej- od kilku tygodni
straciła apetyt i zaczęła słabnąć. Badania krwi wykazały silną anemie i
b.wysokie OB. Badania w szpitalu wykazały Helicobacter Pylori i owrzodzenie w
miejscu gdzie przełyk jest blisko żołądka. Czekamy na wynik Histopatologiczny
(była gastroskopia). Mamę nic nie boli, ani w trakcie przełykania, ani po
jedzeniu. Twierdzi że czuje się świetnie ale lekarze już wyrokują raka
przełyku. Jestem nawet umówiona z fachowcem chirurgiem po odebraniu wyniku -
wyroku. Pozostałe narządy w bardzo dobrym stanie jak na jej wiek. Ale mam
dylemat. Czy operacja w jej wieku nie spowoduje dyskomfortu życia? Czy nie
będzie cierpieć? Teraz czuje sie dobrze, a bardzo chciałabym jej zaoszczędzić
cierpień przede wszystkim. Różnie też słyszałam o rokowaniach. Mógłby mnie
ktoś na tym forum uspokoić lub doinformować? Ona jest teraz taką pogodną
babcią.
Inga

2. Data: 2005-12-04 11:12:56

Temat: Re: przełyk - podejrzenie nowotworu u mojej mamy
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

I mam jeszcze jedno pytanie! Jesli to jest postać łagodna (w rozpoznaniu po
gastroskopii napisano -"o miękkim podłożu") czy mozna leczyć farmakologicznie?
Martwi mnie to że nie dostaje żadnych leków - nie ma na to zadnych leków? A
takie leki jak na wrzody by nie pomogły? Chyba zaczynam wpadać w histerię....

Cos na wzmocnienie...
RU486- dostępność w Szwecji
Węzły chłonne - gdzie są, obrazek
przebywanie w pomieszczeniu z grzybem